[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
DISKUSE - HLÍDÁTE SI SVOU KAPSU?
Rubrika: [téma]

Česko má čerstvě NEBANKOVNÍ REGISTR KLIENTSKÝCH INFORMACÍ (NRKI). Založilo ho osm splátkových a leasingových firem a jsou v něm záznamy o víc než osmdesáti procentech tuzemských úvěrových, leasingových a splátkových smluv. Ten nyní bude shromažďovat (se souhlasem klientů) informace o jejich dluzích, splátkovém chování a případném nesplácení...

    

    

     Prvním červencovým dnem také odstartuje svou činnost klientské centrum, kde si bude moci každý ověřit, jaké informace o něm v registru společnosti nashromáždily a evidují. Neplatiči v ČR to budou mít tedy opět o něco složitější...

     Před vánocemi roku 2003 jsem pracovala u jisté leasingové společnosti v obchodě s elektronikou. Zákazník si tedy vybral zboží, na které právě neměl finance,  pak přišel za mnou, já naťukala do PC jeho osobní údaje – jméno, adresu, rodné číslo, číslo občanky a ještě nějakého druhého dokladu a odeslala tyto údaje do leasingového centra. Do pěti minut byla půjčka schválená nebo zamítnuta. Proč zamítnuta? Protože ten člověk už měl nějakou půjčku, neplatil, nebo zpozdil platbu a – tak se ocitl v registru neplatičů. Od r. 1999 totiž v Česku existovalo sdružení Solus (Sdružení na ochranu leasingu a úvěrů spotřebitelům), které založilo databázi neplatičů úvěrů. Každý, kdo chtěl zažádat o úvěr či leasingovou půjčku u těchto společností, musel počítat s tím, že si ho daná instituce může prověřit v registru negativních úvěrových informací, neboli databázi neplatičů.

     Např. v USA když někdo požádá o úvěr (nebo o kreditku), musí zpravidla podepsat, že v tom konkrétním případě povoluje bance, aby prozkoumala jeho kreditní historii. Má ale právo získat kopii informace, která je podána bance. To se zdá být naprosto férový a korektní postup. K údajům klienta v databázi má přístup jen ten, komu to klient explicitně povolí – a navíc klient dostane kopii zprávy. Domnívám se, že hlavní důvod, proč tento systém prostě neokopírujeme, je, že by mohl omezit "lidské právo podvádět".


Jaký je váš názor:

Schvalujete zveřejňování neplatičů, nesplácečů a jiných nezodpovědných lidí a firem?

Co si myslíte o registrování finančních závazků běžných občanů?

Puella, LA


 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

nesouhlas (sarume - Mail - WWW) 26.06.2005, 18:22:52
Je to prilis jednostranne, Za dalsi jednou se tam clovek ocitne , To je jedno z jakeho duvodu a do konce zivota ma smulu? Myslim, ze Banka si pocita dost vysoke uroky, aby v nich zapocitala i tento risk. Myslim, ze tyto registry jen zjednodusuji praci lidem co maji klienty posuzovat.
Mizi tim individualni pristup ke klientovi. Ja sama jsem byla uplne vedel s jedne banky.
Mam 3 roky ucet , pravidelne prijmy , zadny dluh a kdyz jsem chtela pro jistotu kontokorent , tak potvrzeni z prace , a bylo marne argumentovat , ze oni sami poslali dopis ve kterem mi nabizeji pujcky:( No tak nez bych to obihala to se na to vykaslu. Kamarad ma kartu pomalu uz ji doplaci /uverovou OK/ a chtel si vzit od stejne banky jiny typ uveru , a myslite ze jim stacilo to potvrzeni z minuleho roku a to ze pravidelne plati? Bohuzel dle predpisu co uver to nove papiry . to je des:(

Teorie pekna, praxe horsi (Johanka - Mail - WWW) 26.06.2005, 19:26:14
Ahoj,

vse poctive platim a nez bych si pujcila, radeji hladovim, takze mi samozrjeme prijde jako dobry napad nejak si doslapnout i na lidi s horsi platebni moralkou, abychom my poctivi :) na ne nemuseli doplacet.

Ale realita je bohuzel horsi - jak spravne rika Sarume, clovek se tam muze octnout, ani nevi jak, klidne nejakym nedopatrenim, a vysvetlujte to pak :(. Mne treba 2x nauctoval (pokazde jiny) telekomunikacni operator uplne scestnou castku, pokazde to bylo pri ruseni smlouvy :) a pokazde jsem mela chut proste nic neplatit a vykaslat se na to, ze to vzdaji (protoze to opravdu bylo za neco, co jsem nevyuzila, dokonce ani nemela sanci, protoze me odpojili). Nakonec jsem se dokopala sepsat oficialni stiznost a oni se mi pak (kupodivu) v obou pripadech oficialne omluvili a vse smazali...ale kdybych se na to vykaslala, protoze proste je to jejich chyba, ne moje, ze to zvorali, tak me pak muzou napsat do bonzblocku buhvikam a nikdy nevim, kdy to na me kdo vytahne :(

Dluhy jedí s vámi z jednoho hrnce, (kiwi - Mail - WWW) 26.06.2005, 20:39:18
to je starý a známý. Ale - kdo se tím dnes řídí?
Mám pár známých, kteří si "nakoupili" na vánoce na dluh, na dovolenou jeli na dluh, byt mají vybaven na dluh, dluží za auto, to je pochopitelné.. a co je průser - neplatí už ani činži. Počítám, že velice brzy změní adresu.
Ostatně - u nás v ulici je už pár lidí, kteří byli vystěhováni. Dřív je od vystěhování chránilo, když měli například malé dítě. Teď to nikoho nezajímá. Prostě - zaplať co se má, nebo jdi.
A víte, že s tím souhlasím? Ono tohle dravé nakupování, mít všechno, všechno - se skutečně nevyplácí. Prostě: pokud si vezmu něco na dluh, musím počítat s tím, že budu na určitou dobu zadlužena - to zaprvé, a že zaplatím podstatně víc!! do za druhé.
Jenže - tihle lidé většinou myslí jen na jedno - na teď, a zítra? Klidně potopa ...

Je to na pendrek (aTeo ;) - Mail - WWW) 27.06.2005, 00:01:55
Záznam mohou provést jen s klientovým souhlasem. Notorický neplatič ve vlastním zájmu souhlas nedá. Kdo má špetku rozumu, taky ne...

tak kupuj jen to, na co máš. (Alice - Mail - WWW) 27.06.2005, 07:37:02


Abych zůstal u tématu, (master - Mail - WWW) 27.06.2005, 08:26:15
pokládám se na otázky a v prvém případě říkám ANO, (a to jen proto, aby tito lidé, nemyslící na zadní kolečka a žijící vlastně na dluh, nemohli uniknout svému závazku.)
Na druhou otázku říkám nelogicky že JE TO PRO KOČKU.

Protože: Kolikrát už byla prokázána manipulace s DBFs, kolik DBFs už se prodalo nepovolaným. Je to zakládání na další výnosný kšeft?
Ti lidé by byli hloupí, kdyby dali souhlas se zařazením.
Na druhé straně mně fascinuje a zároveň děsí skutečnost, že to tu jednou dopadne tak, jako v nejsvobodnější zemi pod sluncem, přesně po vzoru US kriminálních filmů.
Zadáte jméno a vypadne Vám fotka s adresou a navíc, kolikrát měl hledaný rýmu. To mi připadá výhodné pouze v zemi, kde všeobecná zločinnost (většina)vede před slušností (menšinou) nebo v policejním státě.
Do mého vysněného světa nepatří.


souhlasím se Sarume (Inka - Mail - WWW) 27.06.2005, 09:04:49


teď zase je plno dovolených "na dluh", (Pav. - Mail - WWW) 27.06.2005, 09:14:28
můžete si koupit všechno potřebné na dovču na dluh, po prázdninách vypuknou už vánoce - A pak už jen exekutoři :-)))
Dobře tak, já souhlasím s tím, aby se vědělo, kdo kolik dluhů má.
Kdo nemá proč se bát, se bát nemusí.
Tolik důvěrností se zase nedává.

(soldat - Mail - WWW) 27.06.2005, 10:54:58
Právě sem četl: Vyřízení dotazu do registru by mělo trvat přibližně 35 – 70 sekund. U klientů, které systém vyhodnotí nejen jako bezproblémové, ale dokonce jako prověřené a spolehlivé, může tato doba také představovat dobu pro poskytnutí úvěru. Obsažené informace by totiž měly členským společnostem stačit. Data mohou být, v souladu se schváleným etickým kodexem členů, využita jen k přesně stanovenému účelu posouzení bonity a platební morálky klienta.
Takže nechápu vaše strachy. Bát se mají opravdu jen ti, co mají máslo na hlavě (respektive dluhy, kam se podívají).

(koldak - Mail - WWW) 27.06.2005, 11:45:27
Banky slibovaly před zavedením databáze neplatičů zlevnění úvěrů, což se samozřejmě nestalo. Vysoké úroky vysvětlují vytvářením rezerv proti případným rizikům (jakým rizikům, když mají databázi?), ve skutečnosti slouží jen pro zabezpečení jejich vysokých zisků. O poplatku za založení, vedení, zrušení účtu a každou "transakci" ani nemluvě.
Pokud jako zákazník jsem nucen platit neserióznost jiných zákazníků, žádný registr neplatičů mi absolutně nepomůže, neušetří mi to ani korunu. O možnostech získání dalšího úvěru si můžeme taky povídat dlouhé hodiny, bez ohledu na jakýkoli registr stejně budu muset přinést stohy potvrzení opatřených těmi správnými razítky, hromady dokladů a podobných nezbytností. A navíc poskytnu bance data, kterých ona může zneužít (jako by podobných případů nebylo dost).
Ideálním řešením je nežádat o úvěry a nemít žádné konto. Což v době, kdy zaměstnavatel tlačí na to, aby vám posílal výplatu bezhotovostně, není jednoduché - a banky to velmi dobře vědí.
Stejně to dopadne i s ostatními leasingovými či splátkovými společnostmi. Splátky se vám nesníží a tak není naprostý důvod, nechávat se zanášet do nějaké databáze.


To Soldat: (aTeo ;) - Mail - WWW) 27.06.2005, 13:03:47
Policejní exprezident Kolář taky prohlásil, že slušní lidé se nemusejí bát odposlechů...
Už tehdy měl být odvolán z funkce.

Slušní - neslušní (NČ - Mail - WWW) 27.06.2005, 14:55:39
Teda, já kdybych někomu půjčoval prachy, tak bych musel sakra pořádně vědět, komu půjčuji. A i tak je tam vždycky riziko.
Já to vidím strašně jednoduše.
JÁ půjčuji, tak taky JÁ stanovuji podmínky. A je zase jen JEHO věcí, jestli je přijme, nebo se s žádostí o půjčku obrátí na někoho jiného.

Tak tohle me desi (sarume - Mail - WWW) 27.06.2005, 21:33:03
Informace (údaje) obsažené NRKI jsou pravidelně měsíčně aktualizovány a jsou uchovávány pro potřebu vzájemného informování věřitelských subjektů po dobu trvání smluvního vztahu mezi věřitelským subjektem a jeho klientem a po dobu dalších čtyř (4) let po jeho ukončení. Pokud požadovaná smlouva s klientem nebyla uzavřena, jsou informace (údaje) uchovávány v NRKI po dobu šesti (6) měsíců ode dne podání žádosti klienta o uzavření příslušné smlouvy. Po uplynutí příslušné doby budou takovéto informace pouze archivovány a nebudou poskytovány pro účely vzájemného informování věřitelských subjektu.

Takze pokud pujdu pozadat o uver oni si vemou doklady , pote mi oznami , ze mi uver nedaji a nebo ja reknu ze nechci do databaze a tak uver nechci a stejne moje udaje maji vsichni 6 mesicu k dispozici? To jsme fakt v policejnim state , kde dohled a penize jsou modlou?



NČ: (koldak - Mail - WWW) 28.06.2005, 06:09:39
Drtivá většina lidí bankám půjčuje prachy, už jen tím, že je nucena si otevřít někde konto, aby jim tam chodila výplata. A podmínky si stanovuje ten, kdo si prachy půjčuje a dále je využívá pro svoje obohacení. A ještě za to, že mu ty prachy půjčíš, platíš.
A nemáš šanci se pohrabat v seriózní databázi, kde by ses dozvěděl, která banka tě víc okrade, která je insolventní a zřejmě zkrachuje, takže své úspory už nikdy neuvidíš, nemáš přehled, na jaké pochybné účely jsou tvoje peníze vynaloženy.
No není to chytře zařízeno?

me vadi (sarume - Mail - WWW) 28.06.2005, 11:49:12
Me vadi , to ze oni vyuzivaji tu ceskou malost , kdy velke problemy se hazi na obycejne lidi, takze ze jsou diry v rozpoctu , kdo za to muze? no prece matky na materske a jini zavisli na davkach, ze banky jsou drahe ? kdo za tomuze , no prece neplatici !!! a ze cesky blbec spis pujde vynadat nekomu kdo je zavisly na davce , stane se mu ze nemuze zaplatit uver,a nechce premyslet o tom , ze daleko vic nez za neplatice a jine zaplati za mamon a ziskuchtivost hyenistickych firem? Jasne na to maji argument , ze jakákoli honba za ziskem je prece svata alá naše nabozenstvi spotreba, mamon , sobectvi. Nikde jsem se nedocetla, ze kdyz se spusti registr tak poplatky klesnou. pokud teda nesovisi zavedenim registru s tim ,ze poplatky budou temer nulove , tak s jakymkoli tvorenim zneuzitelnych databazi nesouhlasim. A prlicka , nedavno mi prisel vypis z pojistovny zdravotni, ze dluzim asi 500k za pojisteni za 10 let . a ze radsi volaji, ze ja mrska jsem asi u jine , No jasne ze jsem , a oni to zabordelily, desi me predstava , ze stejne pako, jako to zabordelilo, me pak napraskne do nejake te databaze a ja jsem v kde? no v perdeli pane hrábe:)

neplatič (Eva - Mail - WWW) 28.06.2005, 12:47:46
Jeden známý se na seznam neplatičů dostal díky tomu, že mu někdo ukradl doklady a na jeho občanku *nakupoval*. Přestože náš známý měl protokol o od policie tak 3 roky strávil tím, že chodil k výslechům a nejrůznějším úvěrovým firmám musel dokazovat že on nic neodebral. Poslední kapka byl Homekredit, který ho jen informoval, že ho zařadili do registru neplatičů. Když jim poslal všechny doklady, tak ho vyřadili až po několika měsících, až když napsal stížnost generálnímu řediteli Homekreditu. Ať žije Velký bratr.

Jako příklad nenažranosti (master - Mail - WWW) 28.06.2005, 13:20:00
bank, uvedu ČS a KB. S jinými nemáme zkušenosti. V době založení účtu byly poplatky u ČS nejnižší. Servis 24 byl zdarma, rovněž telebanking. Dnes???
Od té doby, co ČS koupila Erste bank, už neví, co by mohli zdražit. V Rakousku by s nimi lidé vyběhli, ale tady si to mohou dovolit.
Já i můj ministr financí - manželka, uvažujeme o přechod k jiné bance. K té, jejíž klíčky si vTV reklamě vyhazuje do vzduchu ta usměvavá čupr holka a radostně říká svému příteli: "Ale neplatím, neplatím..."!
(Ale jak dlouho, až nastřádají klienty?)
A jsem stále u tématu, protože si hlídám svoji kapsu. :-)))

master: (koldak - Mail - WWW) 29.06.2005, 05:56:42
byl bych opatrný. U oné tebou zmiňované banky sice neplatíš za vedení účtu, ale platíš (povinně, aniž máš třeba internet) každý měsíc za tzv. vygenerování nějaké webové stránky s výpisem či s jakým basmekem. Náklady nakonec neušetříš. Reklama bývá velmi často velmi zavádějící a na samé hraně etiky, nejen u bank.


koldak (master - Mail - WWW) 29.06.2005, 07:07:46
dík za upozornění, no vidíš, to jsem nevěděl. A jsme zase na začátku...

tak jestli si myslíte, že zrušit účet je nějaká sranda, tak: (koldak - Mail - WWW) 29.06.2005, 14:14:50
"Tak už jsem zpátky i z ČSOB, zrušit účet jen tak nejde, musí se z České Lípy převést do Prahy a pak zrušit. Ale nejde to převést, když je účet v mínusu, tak tam musíme ještě na ty poplatky tenhle měsíc poslat."
Takže neexistuje doplatit u přepážky, musíte poslat peníze (poplatky), převést účet (další poplatky) a zrušit (poplatky). S trochou štěstí se účet přehoupne do dalšího měsíce (nové poplatky).
("Účet v minusu" jsou poplatky za tento měsíc /nezrušili jsme účet včas/, které jsme doufali vyrovnat spolu s poplatky za zrušení účtu u přepážky)

Americe a Kanade se zije na dluh. (Alenka - Mail - WWW) 01.07.2005, 21:16:34
nejak tomu nerozumim,jedna znama ted naplnila po okraj svoje dve kreditky a tak si poridila treti a plni dal. Z ceho to bude spacet nevi, ale odrict si to nedokaze. Jenom to splaceni uroku....neskutecny. Jo mame kreditku, je to nutne na objednani veci pres internet a podobne, nebo kdyz nekam jedeme. Ale platime hned stejny mesic, vzdycky. Asi nezijeme jako spravni Americane... Nejak to je porad v nas...nemas na to tak to nekupuj!!!!

70 let a konec půjček (Václav Křivan - Mail - WWW) 22.11.2006, 12:26:33
Potřeboval jsem si půjčit patnáct tisíc na koupení fotoaparátu. Vybral jsem si Cetelem, který zrovna propagovali v televizi jak jsou rychlý a dobří. Pracně jsem na internetu vyplnil žádost a nakonec zklamání půjčuji do 65 let. To pro nás staší vše končí. Jsi starý tak jen do šrotu. Krásný okamžik za celoživotní práci. V.Křivan.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: