[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
PODLE MANŽELEK PROROKA SE CHOVEJ, MUSLIMKO...
Rubrika: [téma]

Alláh praví: “Zdržujte se důstojně ve svých domech a nestavte na odiv ozdoby svoje podle způsobu dřívější doby nevědomosti!” (Korán, 32:33) a “A řekni věřícím ženám, aby cudně klopily zrak a střežily svá pohlaví a nedávaly na odiv své ozdoby kromě těch, jež jsou viditelné.” (Korán, 24:31) To, co zdobí muslimku a dává jí důstojné místo ve společnosti, není nic materiálního či fyzického a není to ani její hidžáb, který je nezbytným doplňkem oněch “ozdob”, jejichž nositelkou by měla být každá muslimka.

    

     Vážení a milí, to, co jste četli a následně nyní čísti budete, je výňatek ze současného časopisu českých muslimek: “al-Manára“ –  2/2005)

      Nechám na vás, co zajímavého si z toho odnesete...


      Na mysli mám dobré chování a mravy či spíše takové vlastnosti, jako je stud a zdrženlivost. Právě tyto dvě vlastnosti spolu s hidžábem dávají muslimské ženě nejen důstojné a čestné místo ve společnosti, ale skutečnou muslimskou identitu. Dnes si mnoho mladých muslimek myslí, že právě hidžáb je branou do společnosti a vstupenkou, která je opravňuje se pohybovat ve smíšené společnosti či dokonce soupeřit s muži.

    Je pravda, že ženy v islámské historii s muži soutěžily (a to v hledání znalostí), ale vždy s dobrým islámským chováním a morálkou. Abú Sacíd al-Chudrí vyprávěl, že žena řekla proroku Muhammadovi (NAŽM): “Ó Posle Boží, (pouze) muži mají užitek z tvého učení, tak prosím zasvět nám (něco) ze svého času, den, který můžeme přijít k tobě tak, že nás můžeš učit, co tě Alláh naučil.” Posel Boží (NAŽM) řekl. “Shromážděte se ten a ten den na takovém a takovém místě.” Shromáždily se a Posel Boží (NAŽM) k nim přišel a učil je to, co ho Alláh naučil."

     Navzdory velkému počtu vzdělaných a učených žen v historii, jen několik z nich přednášelo a dávalo informace mužům a to zpoza zástěny. Proto jsou ženy vyzývány k tomu, aby dávaly přednost vlastním lekcím a shromážděním. Důvodem je to, že ženy stejně jako muži se mají vyhýbat vzájemným hovorům, kromě těch nezbytných. Bohužel právě přednášky a shromáždění jsou místem, kde se tato bariéra porušuje a někdy dochází k dlouhému vysvětlování a ústním výměnám názorů, které mohou vyústit v emotivní chování na obou stranách.

     Hidžáb není proto jedinou věcí, který by měl muslimku zdobit. Neboť lidé nebudou říkat např. “Ta dívka v černém hidžábu je dobrá muslimka, protože nosí hidžáb”, ale budou říkat “Ta dívka v tom černém hidžábu, je taková a taková, protože se chová a mluví tak a tak.” Nesmíme zapomínat, že nás zdobí především naše chování a morálka. Většina muslimek, které vyrůstaly v islámské rodině a prostředí, mají v sobě hluboce zakořeněné ony dvě důležité vlastnosti – stud a zdrženlivost. Zatímco se na druhé straně mohou tyto dvě vlastnosti zdát mnohým mladým konvertitkám, jejichž výchova byla vedená naprosto jiným směrem, až příliš přehnané a vedoucí k zaostalosti a bezmezné poslušnosti vůči mužům. Proto se mohou pod klamnou představou, že hidžáb je dává na naprosto rovné místo s muži, uchýlit k chování, které je v islámu nevhodné.

     Pokud máme víru skutečně v srdci, pochopíme podstatu islámského učení a vysoké místo, které islám nám ženám dal. A toto nám s pomocí Alláha dá trpělivost, naučit se také důležitým vlastnostem dobré muslimky. Není to snadné a není to změna ze dne na den. Vyžaduje to učení se správným vzorům a příkladům z Prorokova života a především z chování jeho manželek a muslimských hrdinek.

    Trénink můžete začít například otázkou: “Mám vstoupit či projít místností plnou cizích mužů, (z jakýchkoliv důvodů) či mám počkat na vhodnější čas nebo požádat o to přes závěs?” Mnohé nezkušené muslimky a ty, kterým se těmto vlastnostem nedostává, se slovy “vždyť mám hidžáb” nebudou přemýšlet a do místosti vstoupí, aniž by si uvědomily, že právě mohly zasít semínko pokušení či špatných řečí.

    Vzpomeňme si na příběh o Prorokově manželce cÁ´iše (NAS), která se vydala hledat ztracený náramek, zatímco se armáda s Prorokem (NAŽM) vydala na cestu a nikdo si nevšiml, že mladinká cÁ´iša (NAS) v nosítkách není.. Později ji našel muž, který se vydal na příkaz Proroka (NAŽM) zkontrolovat opuštěné tábořiště a doprovodil ji na svém velbloudu zpět do Medíny. Samotná cÁ´iša (NAS) dlouho netušila v jaké výplody fantazie a lží se obrátila tato nešťastná událost. Až do té míry, že Alláh Všemocný zasáhl svými slovy, aby ochránil její čest.

     Ženy jsou žádány šarícou, aby se aktivně podílely na učení, vyzývání k islámu a usilování o dobro, jak jen mohou, protože žena stejně jako muž je odpovědná za to, co dělá se svými znalostmi. Jsou žádány, aby psaly a kritizovaly. Islám ženě nebrání, aby se účastnila či vystupovala na veřejnosti třeba i před muži, ale za podmínky, že je schopna dodržet všechna pravidla požadovaná islámem. Každopádně a na tom se všichni učenci shodují je pro muslimku vhodnější, aby se takovéhoto vystupování vyvarovala, pokud to není nezbytně nutné. Neboť pro většinu žen i mužů je často težké se vyvarovat emotivnímu vystupovaní a nevhodným a dlouhým diskuzím. Pro muslimku může být i z těchto důvodů velmi těžké a stresující dodržet islámská pravidla komunikace ve smíšené společnosti mezi které patří: nemluvit vyzývavě, s emotivním zabarvením či zvyšovat hlas, smát se, hojně gestikulovat rukami nebo pohybovat se před smíšeným publikem tak, že přitahuje ke své osobě velkou pozornost, důvěrně či šeptem komunikovat s jednotlivými účastníky opačného pohlaví, i když se může jednat o důležitou poznámku apod.          

            Muslimka musí mít vždy na paměti, že jakékoliv vybočení z oficiálního chování ve smíšené společnosti, může zasít semínko pochyb o jejím správném islámském charakteru a morálce a zvláště pokud se jedná o vdanou muslimku. Takovéto vybočení může poškodit nejen pověst dotyčné muslimky, ale také jméno celé rodiny a čest manžela. Toto může dokonce vést ke ztrátě respektu a úcty ve společnosti.

     Posel Boží (NAŽM) řekl: “Každá žena, která zemře a její manžel byl s ní spokojený, vstoupí do ráje.” (podle ibn Mádži, al-Hákima) a “Jestliže se žena modlí pětkrát denně, postí se svůj měsíc (ramadán), poslouchá svého manžela a střeží svou čest, pak jí bude řečeno: Vstup do ráje jakoukoliv branou si přeješ.” (podle Ahmada a at-Tabaráního)

Alláh zná nejlépe!

Vysvětlivky:

(NAŽM) – Nechť Alláh mu žehná a dá mír – u Proroka Muhammada

(NAS) –  Nechť je s ním Alláh spokojen – u Prorokových druhů 


 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Panebože - to je hrozný.... (simona - Mail - WWW) 13.06.2005, 10:58:55
český muslimky - do tohohle vlezou nějaký ženský dobrovolně?!?!?
Chápu, že když se jako muslimka mezi muslimy narodí - tak jí ani nepřijde, že je v podstatě tvor téměř bezprávnej - ale dobrovolně? To je hrozný, co s člověčicí sex udělá...
Dívala jsem se, jak naše dívky šílely po Ali Amirim. Ovšem, to si určitě neuvědomovaly, co by to znamenalo...

Jo a jsou jeste (Helka - Mail - WWW) 13.06.2005, 11:33:34
horsi veci a je to skutecne az fanatismus a bohuzel to dle sve kamaradky - ktera pochazi z Iranu a ma ode mne zakaz se se mnou o techle vecech bavit, protoze jinak uz by davno nebyla kamaradka,protoze bychom se asi nazorne porvaly -a nejdesnejsi je, ze oni fakt vsecko na tomto svete bez naznaku protestu trpi a drzi je na dne to, ze za todle vsecko prikori se nahore budou mit x-krat lepe...ach jo, co dokaze fanatismus a nabozenstvi a je jedno, ktere to je....procpak je tu asi nabozenstvi staleti jako takove? Nebudu rozebirat, ovecky se vzdycky najdou, protoze: Co kdyby nahodou, ze...

Češky vábí něco jiného, orientálního (faia - Mail - WWW) 13.06.2005, 12:00:30
Ano, taky jsem viděla, jak se po Amirim všichni blázněj. A ne jen po něm. Prostě když to voní dálkou, ohnivý pohled... Jen si žádná neuvědomí, že exotický milenec může být setsakra nebezpečný. Mám kamarádku, která se vdala do Damašku, zažila něco podobného jako v té knížce "bez dcerky neodejdu", jen že ona o tu dcerku opravdu nakonec přišla. Teď je zpátky, vypadá o deset let starší, nešťastná. Ale stovky dalších se ženou za vidinou náááádherně vášnivého milence...

Jiný kraj, jiný nemrav... (aTeo ;) - Mail - WWW) 13.06.2005, 12:02:52
kdyz jsem se nad tim zamyslela (Jasmina - Mail - WWW) 13.06.2005, 14:06:38
prislo mi na mysli passé,a to pristehovani z velkomesta na malicky venkov.
A bylo to za komousu,takze do kostela chodivali opravdu jen ti staricci.
Tak treba dospivajici dite z mesta touzici po prirode se rozebehne do lesu,je leto,nema kosik na houby,jen zkouma teren a kocha se aby se vratilo do vsi se stemplem ze tam nekde v lesich-urcite chodi za zenatym,kdyz se musi skryvat a uz se patralo,kdo by to mohl byt.Takovych blbych dedukci bylo hodne.
Takze jsou i v Cechach lidickove -bez nabozenstvi na takove urovni.
Co proti tomu delat?Vykaslat se na reci a zit si po svem.
Jinak tyto udrbane vsevedouci budeme jen podporovat v pomluvach.
A ted k muslimkam-divili by se nekteri jak se na trhu dohaduji a gestikuluji.)))
Divila se i ja,kdyz jsem se dovedela od samych muslimu,jak pod satkem se tam drou kamen s cihlou.
Na druhou stranu,mnohe muslimky se prave naopak osvobozuji,oblekaji se jako evropane,pracuji,chodi se bavit.
Je opravdu podivne,proc cesky do toho "vezeni" chodi dobrovolne.
Jeste bych chapala tak muze s povahovym rysem "macho"

Mír na světě vybojujeme, i kdyby na něm neměl zbýt kámen na kameni... (koldak - Mail - WWW) 13.06.2005, 15:24:27
Tak takhle nějak mi připadají reakce na fakt, že si některé ženy vybraly dobrovolně, jak žít.


koldak (Jasmina - Mail - WWW) 13.06.2005, 17:30:34
Ony si vybraly budiz-dobrovolne ale proc takove prednasky,jak se ma kazda muslimka chovat?
Co narod-to jini muslimove.
Jak uz si nekdo troufa predepisovat chovani-mir nebude nikdy.

Jasmino, tohle je překlad KORÁNU (irka - Mail - WWW) 13.06.2005, 17:45:57
tohle je jejich náboženství, kterému se musejí podřídit!

...že lidi rozumné blbnout nutí... (Lidka - Mail - WWW) 13.06.2005, 19:21:40
Kamarádka se na studiích zamilovala do polovičního Iránce (jeho máma byla Češka). Na klukovi by nikdo nepoznal, že je Arab, blonďák, modrá kukadla a perfektní čeština. Začali spolu žít, kamarádka se vznášela na obláčku, malovala si krásnou budoucnost - no a jednou za mnou přišla strašně ubulená. Vrátila se ze školy dřív a načapala toho svého poloboha v posteli s jinou. S brekem odtamtud okamžitě utekla. Každá jiná by to prostě vzdala, maximálně by té druhé vyškrábala oči, ale ona ne. Nakonec došla k závěru, že za to může ona, že se mu málo věnovala, že mu to musí odpustit. A tak se vydala domů. Za chvíli byla zase u nás, tentokrát už ne ubulená, ale dobitá. Na její kásná slova, že mu to všechno odpustí, se dozvěděla, že jí do toho nic není, že to byla jen prostitutka, tedy vůběc nic vážného, čeho by si měla všímat. A protože ke slzám neměla daleko, tak dostala pár výchovných, aby se zklidnila. Naštěstí jí tím vtloukl rozum zpátky do hlavy, ale myslím, že měla jen malinký kousek k tomu, aby zblbla úplně bezvýhradně.

Koran (Nemam jmeno - Mail - WWW) 13.06.2005, 19:47:34
A to je prave to. Kazdy si koran vezme a prelozi po sve. To je ta chyba, co se deje. V koranu nestoji, ze muslimsky muz muze vsechno a zena nic. V koranu nestoji ze muslimsky muz muze zenu byt a uzivat jine fyzicke a psychicke nasili, prikazovat a zakazovat a presto se to deje. V koranu nestoji, ze muslim muze jen tak nekde polozit bombu a zabit nevinne lidi, kde je ten jejich strach, ze se nedostanou do raje? A tohle vsechno vlastne vymysleli muzi, muzi co nosi sukne. Zahalovani, obrizka, drz hudu a krok. Plod deti a delej nam sluzku. To plati i pro katoliky.
Muslinske nabozenstvi je 500 let pozadu, katolici si to uz prodelali. Oni vlastne z toho stredoveku nechteji, oni za nej bojuji, to vidime z televiznich zaberu. Vsechno co je spojeno s fanatismem, ma koncovku strach.

irka (Jasmina - Mail - WWW) 13.06.2005, 20:45:36
no,koran nebo bible.
Je radost kdyz zena poslechne muze,pokud ma muz pravdu.
Je radost kdyz muz da na zenu,kdyz ona ma pravdu.
Kdo ma pravdu-neni slozite zjistit,kdyz je v manzelstvi ucta a tolerance.
Myslim ze ani koran ani bible nejsou spatne,vse je o lidech.
Uz jsem zde psala o vesnicanech,kteri nebyli verici.
Kazde slovo se da interpretovat jinak.
Trochu jsem koran cetla a jsou tam dobre rady.
Ale dnes,po tom vsem,co veskera nabozenstvi spachala se divim,ze lide jeste mnozi nepochopili,ze nejvzacnejsi pro kazdeho hned vedle lasky je osobni svoboda jak v mysleni,tak v konani.
Malo platne,chodit cela zahalena porad ve stejnym habitu mi pripada uz vizuelne jako vezeni.
Dle mne se nemaji za co chlubit,kdyz navleknou hidzab.Chlubi se svym otroctvim.
To je muj nazor.

laska (Alenka - Mail - WWW) 14.06.2005, 01:04:41
dokaze cloveka uplne zblaznit, verte mi. Vcetne tech uhrancivych oci. Kouknete se na Viktorku a cerneho myslivce...:) Aspon mam nejake vysvetleni.

hmmm, znala jsem ceskou holku co si vzala Araba (Mrska - Mail - WWW) 14.06.2005, 01:55:03
a kdyz to po case prestalo fungovat, on sebral jejich malou dceru a zmizel ve sve arabske zemi. No ta byla bez sebe a porad kombinovala jak tu dcerku dostat zpatky. Uprimne si myslim ze je to nemozne a musis se s tim smirit. Dite uz nikdy neuvidis. A ke vsemu,protoze je to holcicka tak ji budou vychovavat v tom jejich nabozenstvi.. Hrozne. Kdyby to byla moje dcera asi bych se zblaznila!!!

čerstvý zážitek z novin: (čtenář - Mail - WWW) 14.06.2005, 07:55:12
Čtrnáctiletý Turek zastřelil matku za to, že veřejně promluvila o bití a trýznění. Oběť vše popsala v osvětovém televizním pořadu. Násilí se na ní dopouštěl její manžel. Syn svůj otřesný čin zdůvodnil nutností bránit rodinnou čest.
ANKARA - Birgul Isiková (40) byla napadená letos 16. května ve městě Elazig. Právě se vracela z Istanbulu, kde promluvila v televizním pořadu o násilí, jež páchají na ženách jejich manželé. Žádala veřejnost o pomoc, která by mohla ukrutnosti ukončit.
Syn si na matku počkal přímo na autobusové zastávce v Elazigu. Těžce ji postřelil. Žena bojovala několik týdnů o život. Zemřela v pondělí v nemocnici. Policii pachatele ihned po činu zatkla. Do vazby byli umístěni i manžel Isikové a její nevlastní syn. Existuje totiž důvodné podezření, že chlapce k činu navedli. Televizní stanice po tragédii zrušila kontroverzní pořad "Ženský hlas", v němž svědectví zaznělo. Velkou kritiku si vysloužila zejména turecká policie, která nevzala žádost Isikové o pomoc vážně. Ukázalo se totiž, že oběť prosila jak televizi, tak muže zákona o to, aby mohla zůstat načas v Istanbulu. Ubytování pro ni se ale nenašlo. Žena měsíce krutě trýzněná manželem se proto vydala vstříc smrti.
Krevní msta není v Turecku ojedinělá. Pachateli jsou většinou mladí muži, kteří tak jednají jménem rodiny; snaží se "očistit" její dobré jméno.


Čemu se divíte? (NČ - Mail - WWW) 14.06.2005, 08:21:00
Když už se ani Superstarem nemůže stát čech.
Když nějakej "úúúžasnej arab" se sice nestane Super, ale stane se idolem českejch nanynek....

NČ: (koldak - Mail - WWW) 14.06.2005, 09:02:47
Superstárem se nemohl stát Čech, protože by Honza Potůček (podporován Gottem a Machálkovou) zase jako před rokem na stránkách Reflexu dštil oheň a síru, jací jsou Češi odporní a zavrženíhodní rasisti. A bodří strejdové z Bruselu a Washingtonu by na nás mohli opět udělat "tytyty bububu", to jsme přece nemohli dopustit.
Takže zmíněné nanynky by měli dostat pochvalu před nastoupenou jednotkou, že zachránily aspoň nějaký ten morální kredit naší milované kapitalistické vlasti.

Není to přímo k tématu, (master - Mail - WWW) 14.06.2005, 09:45:01
ale nejsem daleko. :-)) A opět tuším, že to neřeknu jednou větou. :-))

Pokud se poohlédneme do minulosti, ale i do současnosti (Irsko - dvě nesmiřitelná náboženství, Jugoslávie, Osetie a další asijské státy Indie - Pakistán, a pokud to nebyly války o ropu či o území), většinu těchto konfliktů má na svědomí právě náboženství. Jeho výklad (v Asii) je mnohdy zneužíván hegemonisticky až fanaticky založenými vůdci (co národ, to jiný muslim), kteří ovládají široké masy primitivních a negramotných lidí. Vždy ve jménu nějakého Alláha...
Už v 90. letech, kdy se mluvilo o 3. sv. válce, předpověděl jeden anglický historik a politolog, (na jehož jméno už si nevzpomínám) že 3. sv. válka nebude, ale bude to dlouhá a vleklá válka světů - rozuměj náboženství. Jeho předpověď založená na znalostech a studií se splnila doslova a do písmene.
A tím se dostávám k meritu věci. Islám je pomalu, polehoučku, až skoro plíživě šířen do celého světa. Mně to připadá, jako pomalu se rozlévající a nevsakující se kaluž čehosi tekutého. A
rozlévá se tam, kde je jí to umožněno. Rozlévá se hlavně do neislámských zemí.
Např. k nám a do původně neislámské Evropy. A to je ten mor. Vezměme si např. známou nedávnou francouzskou mediální kauzu, "prkotinu", zahraničních studentů, tedy jejich "boj" o zachování náboženských znaků ve školách. Snaha o postavení mešity někde na Moravě, financovaná
naftovými magnáty z Arábie a mnoho dalších. Snaha o postupné šíření do celého světa třeba zahraničními studenty nebo imigranty, kteří si nátlaky vymáhají práva svých dočasných menšin a nerespektují domácí většinu. Nerespektují skutečnost, že jsou v té či oné zemi hosty a že by se podle toho měli chovat. Každý MUSÍ (podle nich) respektovat jen to jejich náboženství!
Vzpomínám si, jak mi jednou žena před spaním (místo toho, abychom souložili) vyprávěla tu známou knížku "Bez dcerky neodejdu". Já jsem ji nečetl, ale toho doktůrka bych snad, za to chování, tam u nich doma, přetrhl napůl. A takoví jsou všichni, kteří se vracejí do svých zemí, třeba podvodně, jen "jako" na návštěvu i s rodinami a pak to dopadne tak, jak už tu mnozí psali. Tady beránci, doma se z nich stávají tyrani.
A také proto jsem ateistou a nepřítelem všech náboženství (bez rozdílu), sekt, seskupení, politických stran, straniček, pidistran a všech nesvobod!

Není to přímo k tématu, (master - Mail - WWW) 14.06.2005, 10:13:44
ale nejsem daleko. :-)) A zase tuším, že to neřeknu jednou větou. :-))

Pokud se poohlédneme do minulosti, ale i do současnosti (Irsko - dvě nesmiřitelná náboženství, Jugoslávie, Osetie a další asijské státy Indie - Pakistán, a pokud to nebyly války o
ropu či o území), většinu těchto konfliktů má na svědomí právě náboženství. Jeho výklad (v Asii) je mnohdy zneužíván hegemonisticky až fanaticky založenými vůdci (co národ, to jiný muslim), kteří ovládají široké masy primitivních a negramotných lidí. Vždy ve jménu nějakého Alláha...
Už v 90. letech, kdy se mluvilo o 3. sv. válce, předpověděl jeden anglický historik a politolog, (na jehož jméno už si nevzpomínám) že 3. sv. válka nebude, ale bude to dlouhá a vleklá válka světů - rozuměj náboženství. Jeho předpověď založená na znalostech a studií se splnila doslova a do písmene.
A tím se dostávám k meritu věci. Islám je pomalu, polehoučku, až skoro plíživě šířen do celého světa. Mně to připadá, jako pomalu se rozlévající a nevsakující se kaluž čehosi tekutého. A
rozlévá se tam, kde je jí to umožněno. Rozlévá se hlavně do neislámských zemí.
Např. k nám a do původně neislámské Evropy. A to je ten mor. Vezměme si např. nedávnou francouzskou mediální kauzu, "pouhou prkotinu", zahraničních studentů, tedy jejich "boj" o zachování
náboženských znaků ve školách. Snaha o postavení mešity někde na Moravě, financovaná naftovými magnáty z Arábie a mnoho dalších. Snaha o postupné šíření do celého světa třeba zahraničními studenty nebo imigranty, kteří si nátlaky vymáhají práva svých dočasných menšin a nerespektují domácí většinu. Nerespektují skutečnost, že jsou v té či oné zemi hosty a že by
se podle toho měli chovat. Každý MUSÍ (podle nich) respektovat to jejich náboženství!
Vzpomínám si, jak mi jednou žena před spaním (místo toho, abychom souložili) vyprávěla tu známou knížku "Bez dcerky neodejdu". Já jsem ji nečetl, ale toho doktůrka bych snad, za to chování, tam u nich doma, přetrhl napůl. A takoví jsou všichni, kteří se vracejí do svých zemí, třeba podvodně, jen "jako" na návštěvu i s rodinami a pak to dopadne tak, jak už tu mnozí psali. Z beránků se doma stávají tyrani.
A také proto a nejen proto jsem ateista a nepřítel všech náboženství (bez rozdílu), sekt, seskupení, politických stran, straniček, pidistran a všech nesvobod!

Proste vsechno zpusobuje ve 21.stoleti, kdy se leta na mesic, nabozenstvi. (Jarka - Mail - WWW) 14.06.2005, 15:18:49
Souhlasim, tihle lide (emigranti) z muslimskych zemi opustili svoji vlast protoze nesouhlasili s tradicemi, politikou, nebyli svobodni... receno ten zivot se jim nelibil. Ted jsou u nas, dostali moznost zit svobodne a maji stejna prava jako my. Ale oni chteji mesity, muslimske skoly pro sve deti a hlavne neintegrujou, vyzadujou pro nas nepochopitelne prizpusobovani NAS jim. Kdyz srovnam "pristehovalce" z Recka, Spanelska, Italove.... vsichni se snazi ovladat jazyk v te zemi kde ziji a pracovat, proste maji snahu se zapojit.
Jak uz predpovidala Sybila, tmava rasa bude pravladat. My jsme totiz dve rozdilne kultury, ktere se nedaji smisit.I kdyz se snazime, tak jejich mysleni proste nechapem. A proto se divim, proc nezustanou tam kde se narodili, kdyz se nechteji prizpusobit, nebo nemuzou z duvodu jejich nabozenstvi. Neciti se v nasem svete stastne a maji pocit, ze jsou diskriminovani. Ale je to zacarovany kruh a bojim se, ze ten konflik jednou stejne nastane.

Lidka, NČ (Eva - Mail - WWW) 14.06.2005, 16:29:15
Když už píšete o Iránu: Iránci nejsou arabové, ale peršané. Perština je indoevropský jazyk a gramatika je možná podobnější češtině než angličtina.
Samozřejmě, že v Iránu žije více národností, takže i arabové, kurdové atd. takže zrovna Ali Amiri může být arab :-)
Jinak mě by chodit v čemkoliv předepsaném a poslouchat někoho (chlapa!!) vůbec nelákalo. Příkazy a omezení nesnáším!!!

bez dcerky neodejdu (puella - Mail - WWW) 15.06.2005, 00:05:19
muslimove nebo amerika je to co se deti tyce jedno....vcera jsem cetla clanek o tom ze mlada kocka se vdala v USA, mela chlapecka, manzel zacal chlastat a kdovi co jeste, odjela zpatky do CR ale mazel se rozhodl ze chce kluka (2roky) zpatky, on je nezpusobilej vychovavat dite a tak ho budou mit jeho rodice ci co, tech pripadu jsem cetla vic - demokraticka amerika nema rada emigranty ale krade jim deti...udelalo se mi z toho dost spatne...muj nebohy manzel mi musel slibit, ze az budu cekat miminko tak budeme mit notarsky overenou smlouvu ze v pripade rozvodu bude dite zit se mnou kdekoli na svete...mozna jsem strelena ale pak nechci aby mi zbyli oci pro plac.

(NČ - Mail - WWW) 15.06.2005, 06:50:54
Nikdy jsem to detailně nestudoval, takže jestli zrovna ten přenádhernej Amíri není muslim, tak není, v tomhle případě je to fuk. Taky je mi docela jedno, jestli zrovna Iránci nebo cikáni povstali z vopice, nebo z Inda nebo z Araba.
Jsem ale bytostně přesvědčenej, že rasy se míchat nemají!

puella (koldak - Mail - WWW) 15.06.2005, 08:32:24
Být tvým manželem, beru kramle, ještě než se cokoli narodí, to je fakt síla

NČ-ne tak radikalne (Jasmina - Mail - WWW) 15.06.2005, 09:53:17
nebot potomci smiseni rodicu jsou zdravotne na tom mnohem lepe,ty deti byvaji i mnohem krasnejsi,napr;ty moje)))))
Jedine co bych ale doporucovala hlavne divkam,ze pokud si berou cizince(ne nemce,to neni cizinec),mely by se pred tim dokonale zajimat o kulturu v jeho zemi.A vubec o rodinu a vztahy v rodine onoho dotycneho-je to moc dulezite.
Znam jednu spanelku-katolicku,co je vdana s libanoncem-muslimem.
Maji spolu 5 deti a rodina funguje.
Vypravela mi ze Liban a napr. Maroko-to je nebe a dudy.
Vcera davali dokument o Iranu-mnoho mladych lidi utika do mesta aby unikli kontrole svych rodin.Zacinaji zit-jako my.Dari se jim,ikdyz mladi tam speje ke konzumu jako se zije tady v Evrope ci USA.Jeste jsou sice zeny a muzi na plazi rozdeleni a zeny rozhodne nemaji zarizle plavecky v pulkach ale jinak se jiz michaji k verejnym diskuzim ci zabavam.Jen ti stari mrmlaji.
Takze pro ceskou divku,ktera se zahledi do Irance-nemela by byt priliz povahou vyzyvava ale nemusi pocitat s tim,ze bude otrokyni,ktera bude musit byt jen doma zahalena a nesmet promluvit s zadnym muzem.Ale nez se vyda za svym milym-mela by si zjistit,jaka je jeho rodina,zda je tolerantni-nebo fanaticka.I v Maroku nejsou vsichni stejni.
Jsou tam lide uvolneni-a jsou tam lide vetsinou v horach-silne fanaticti.Tak bacha na to,odkud takovy marokanec pochazi.
Takze je to sporny-nemichat rasy.Ceska si taky vezme cecha-a muze pekne narazit.

Jasmíííí, (NČ - Mail - WWW) 15.06.2005, 09:58:16
já tedy rozhodně nejsem ze smíšenýho manželství a jsem moc hezkej i zdravej vodjakživa.

(koldak - Mail - WWW) 15.06.2005, 16:42:56
myslím, že tady v české kotlině jsme smíchaní dost... tolik vojáků nejrůznějších armád ze všech koutů světa a všichni trousili po vesnicích své geny

master, je to hodne k tematu (Mrska - Mail - WWW) 16.06.2005, 01:01:39
mas naprostou pravdu, ze se rozlevaji do vsech zemi a vyzaduji aby se na ne braly ohledy. Kazda jina rasa ktera se nastehuje do cizi zeme se snazi prizpusobit te ci one "nove" vlasti. Tihle ne!! Je jich moc a jsou vsude. A jednou to dostaneme (ale zevnitr, neni treba bojovat na dalku).

jak k mlade generaci (Alicka - Mail - WWW) 18.06.2005, 14:55:14
prave jsem se vratila z rodne zemi, kde jsem mimo jine navstivila i krasne Beskydy. Vecer jsme s bratrancem vysli nekam si "zatrsat" a dosli do nejakeho disco. Vekove jsem si behem nekolika minut uvedomila, ze jsme uz stare vykopavky, avsak mlady (18ti lety) DJ mi vyhovel aby mi zahral par tech nasich z 80tych let. Prostor se vyprazdnil. Ta krasna mlada devcata vsak ozily kdyz zacal hrat jejich styl. A ja byla v soku protoze jsem tam slysela jen a jen arabske melodie. Nevim jak presne to nazvat avsak ony se vlnily a tancovaly skoro tak jak tancuji ty arabky. To mi nedalo nejak odhodit myslenku, ze se k mladym dostavaji prave muzikou a tak jim davaji do krve ty sve "moresy". Aaaach jo bojim se bojim budoucnosti.

jak k mlade generaci (Alicka - Mail - WWW) 18.06.2005, 14:56:16
prave jsem se vratila z rodne zemi, kde jsem mimo jine navstivila i krasne Beskydy. Vecer jsme s bratrancem vysli nekam si "zatrsat" a dosli do nejakeho disco. Vekove jsem si behem nekolika minut uvedomila, ze jsme uz stare vykopavky, avsak mlady (18ti lety) DJ mi vyhovel aby mi zahral par tech nasich z 80tych let. Prostor se vyprazdnil. Ta krasna mlada devcata vsak ozily kdyz zacal hrat jejich styl. A ja byla v soku protoze jsem tam slysela jen a jen arabske melodie. Nevim jak presne to nazvat avsak ony se vlnily a tancovaly skoro tak jak tancuji ty arabky. To mi nedalo nejak odhodit myslenku, ze se k mladym dostavaji prave muzikou a tak jim davaji do krve ty sve "moresy". Aaaach jo bojim se bojim budoucnosti.

kdyz ono je to (Alenka - Mail - WWW) 19.06.2005, 23:18:17
s tema manzelkama proroka uplne jinak....a s nim taky!

A ja jsem se zrovna (Helena - Mail - WWW) 20.06.2005, 19:34:39
vdala za Irance a nikdy bych nemenila. Hodnejsiho manzela bych nenasla.

Iranci jsou skutecne Persane a ne Arabi. Puvodne vubec nebyli muslimove, islam jim byl vnucen. A tak jako my jsme v cizine alergicti na to, kdyz si nas nekdo plete s Rusama, tak oni jsou alergicti na to, kdyz je nekdo nazyva Arabama.

At zije veprovy s vychlazenou dvanactkou!

Je Heli, (Alenka - Mail - WWW) 21.06.2005, 00:43:23
moc blahopreju:) uz jsem se po tobe shanela:) jaka byla svatba? Jak jsi to vsechno zvladla?

Alenka, Helena (Eva - Mail - WWW) 21.06.2005, 11:20:33
:-) je to tak, ale spousta lidí se bojí jiných lidí a tak to řeší různým omezováním, viz třeba to zahalování :-)

Ali (Helena - Mail - WWW) 22.06.2005, 02:42:50
Ahoj, v sobotu jsme se vratili. Predpokladam, ze posta uz Ti funguje. Zkusim Ti napsat.

( - Mail - WWW) 07.07.2005, 17:56:46


no to je docela drsné... (Klaudie - Mail - WWW) 25.12.2005, 03:58:42
to co jsem si tady všechno přečetla je vážně dost, řekla bych sííííla.Ja tohle všechno vím,viděla jsem v televizi,taky jsem slyšela,ale jsem v situaci, že se mi moc líbí Libanonec,nemám s ním zatím žádnej vztah,nikdy jsem mu neřekla že ho miluji nic takového, ač je to pravda, asi jen proto, že jsem strašně moc opatrná a bojím se toho co by bylo kdyby bylo a tak podobně..Mám strach..Ale nevím, tím nechci říct že by to byl špatnej člověk to ne, neznám ho skoro vůbec nějak víc,ale myslím že je moc hodnej,ale mně brání jen ten strašnej strach s toho jak bych dopadla a věřte mi že mně to strašně moc trápí..Opravdu moc.Nechtěla bych bych být bytá ani přijít o dítě nic podobného.Je to těžké hrozně milovat,chtít s ním být a přitom se tady toho všeho bát a nebýt s ním,opravdu je to veliké trápení.Hroznej strach jen proto že je Libanonec a neznám jejich kulturu vůbec,nic o nich nevím a jistě že tím pádem vůbec nevěřím.Nevím někdy si říkám že třeba bych tak nedopadla,ale strach je daleko silnější než cokoli ve mně.Vyhraje asi rozum i když budu hrozně neštěstná.

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: