[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
KDYŽ SMUTNÁ MAMINKA STŘEČKUJE
Rubrika: [poradna]

Milá Kudlanko, chtěla bych poprosit o radu. Můj problém trvá necelé dva roky. Začal v době, kdy jsem ve svých 28 letech poznala mého nynějšího muže. V té době jsem žila v rodinném domku se svou matkou a prarodiči. Můj život byl tehdy docela obyčejný, jen málokdy jsem si někam vyrazila, spíš jsem byla pořád doma a věnovala se zahradě. Pak přišel zlom...

 


     Poznala jsem báječného muže, se kterým jsem se scházela jednou za týden a pak i o víkendech s tím, že jsme se střídali – jednou já odjela za ním, po druhé on přijel k nám. Pak následoval společný prodloužený víkend a společná týdenní dovolená mimo domov. Na začátku vztahu byl každý z mé rodiny rád, že konečně někoho mám. Ale když to pokračovalo dál, začali mi vyčítat, že se s ním scházím nějak moc často, že se nehodí, abych jezdila k němu na noc a on k nám... Prý co řeknou lidé a že to naše víra nedovoluje takové scházení. Nejhorší byly výčitky mé mamky, že už ji nemám ráda, že ji nechávám o víkendech samotnou, že mi je milejší on nežli ona. Prostě mezi námi se začala najednou prohlubovat propast. Já jsem se bránila, že to tak vůbec není, že nemůže srovnávat lásku k ní a lásku k němu. Jsem povahy dosti klidné a uzavřené, vždy jsem se proto takové situace snažila řešit v klidu, ale nevedlo to k ničemu.

     Můj přítel mi moc pomáhal a snažil se to všechno taky pochopit. Hodně jsme o tom mluvili. Všechna ta zloba mé mamky se jednou ukázala v celé své kráse, když mu přímo do očí a bez okolků řekla, co si o tom všem myslí. To nebyl normální rozhovor, ale monolog jednoho člověka, který nedal žádný prostor tomu druhému k vyjádření...

     Když jsem pak oznámila, že si chceme koupit byt a žít spolu, mamka mi řekla, že v tom případě nech si sbalím věci a ihned odejdu. Byla to reakce, kterou jsem nečekala, protože jsem takhle odejít nechtěla... Zhroutila jsem se. Nemohla jsem se vzpamatovat z toho, že by toho byla schopna. Měla jsem ji moc ráda a nikdy jsem nebyla na ní hrubá nebo zlá, prostě jsem jen chtěla jít za hlesem svého srdce a začít konečně žít svůj život.

     Když jsem byla v nemocnici, její postoj ke mně se vůbec nezměnil, stále mi dávala otázku, tak jak jsem se rozhodla. A nezdržela se ani tam nářku, když se setkala s přítelem. Já se tehdy rozhodla, že odejdu. Bydleli jsme pak asi dva měsíce u matky přítele, než jsme se přestěhovali do svého bytu. Na vánoce jsme se zasnoubili a taky všem oznámili, že se vezmem. Po celou tu dobu jsem však nepřestala jezdit k mámě a pomáhat ji. Pokaždé jsem ale odjížděla s pláčem, protože mi vždy něco vytkla. Když jsme pak začali připravovat svatbu, nastaly další potíže... ona vše připravovala bez nás, a když jsem se na něco zeptala, nikdy mi přímo neodpověděla.

     Věděla jsem, že finančně na tom není nejlíp a ani na straně přítelovy rodiny to nebylo jiné. Snažili jsme se sami něco ušetřit, ale ani to se jí nelíbilo. Chtěla jsem požádat o pomoc mé svatební svědky (protože to byla sestra mé mamky a věděla jsem, že ony spolu komunikují), ale i ona mi docela nevybíravým způsobem řekla, že se do ničeho nemáme "montovat" a že si za všechno můžu sama! A tak ať se nedivím, že se mnou mamka takhle jedná. Tohle jsem od ní nečekala, vždy jsem ji brala jako svou starší sestru, u které jsem trávila spoustu času a hodně jsme si rozuměly...

     Ukončili jsme to tím, že jsme s přítelem oznámili, že nechceme být nikomu na obtíž a proto měníme termín svatby, místo konání a obejdeme se bez svatební hostiny. Prostě to bude jen krásný obřad se vším všudy v kostele. A taky že byl moc krásný... – samozřejmě, že mamka na něm chyběla.

     Teď si žijeme s mužem docela spokojeně. Zařizujeme se a v poslední době nás moc těší u srdce to, že čekám miminko. Celá natěšená jsem to sdělila mamce. Co myslíte, že mi řekla? Že když není tchýní,  nebude ani babičkou, a uštědřila mi i poznámku, že od teď mi nastanou starosti a stejně, že když dítě vyroste, opustí mně taky. Nezmohla jsem se na jediné slovo, jen se mi chtělo moc plakat a s tímto pocitem jsem odešla.

     Moc se omlouvám, že jsem se tak široce rozepsala, ale už opravdu nevím, jak tuhle situaci řešit nebo ji alespoň trochu zvládat. Píšu to i proto, že právě včera jsem byla zase u ní na návštěvě. Nezeptala se mně na nic – jestli je všechno v pořádku... a když jsme pak zůstaly samy, řekla mi jen, že si nemáme co říct. A to všechno jen proto, že jsem to chtěla. Milé maminky, samy víte, jak je těžké v těhotenství zvládat své citové nálady. Místo toho, abych se dočkala alespoň jednoho milého slova, tak je to pokaždé naopak.  Už opravdu nevím co dělat. Mám ji moc ráda a taky jí to říkám, ale ona je jak skála.

     Prosím, poraďte, moc vám všem budu vděčná. Martina


ODPOVĚĎ:

     Milá Martinko, začnu od konce – opatruj si svoje bříško a to krásný děťátko, co máš v něm. Soustřeď se jen a jen na ně, protože když budeš klidná, bude i miminko pak klidné, bude hezky spát, nebude moc plakat... Nebude od samého okamžiku narození nevrlé :-))) Víš, teď se musíš obrnit – proti všem a proti všemu. Soustřeď se jen na sebe (a děťátko) a svou rodinu. S maminkou to bude zase dobré, neboj. Ona jen teď úplně obyčejně strašně žárlí... Je nešťastná, protože je přesvědčená, že tě ztratila, že „ten pacholek“ tě jí ukradl... To víš, dříve jsi byla s ní doma, žily jste si pohodově, všechno bylo takové klidné, příjemné. A najednou přišel on, ty ses zamilovala, začala jsi trávit víc a víc času s ním... pak jsi dokonce za ním odešla (to, že tě ona „vyhazovala“, to je jen takové to zoufalé, co se říká a nemyslí se to vážně).

     A ještě, když se tak starala, aby ti i svatbu velikou vystrojila, tak i tuhle „povinnost“ jsi jí sebrala (já taky souhlasím, že je totální hloupost vyhazovat velké peníze za nějaké trachtace... je to na nic, jsou zbytečně utracené.) Ano, tohle všechno má ve svém srdci... Věř mi, ona se taky hrozně trápí, najednou má prázdno, její jediná holčička odešla a ona je najednou tak opuštěná... Proto ti i říkala, že tě jednou to tvoje miminko opustí...

     Prostě ona je nesmírně nešťastná. Ale místo, aby se s tím dokázala smířit (však i ty se jednou, až přijde doba, s tím budeš muset smířit), tak takhle vyvádí. Cítí se strašně nepotřebná. Někdo to prostě neumí zvládnout v dobrém.  Uvědom si, jak se ona starala o tebe, když jsi byla malá. Teď bude dost možná časem zase jako dítě :-). Ber to tedy s rezervou, snaž se být nad věcí. Pláč a trápení? Na to zapomeň, tím si jen a jen ubližuješ. Na to musíš jinak.

     Moje rada? Jednoduchá: Maminka ti zase vyčítala? OK, tak až tam zase budeš mět jet, tak před tím jí zavolej, že nemůžeš, že je ti špatně. Že je ti moc líto, že jí neuvidíš, ale že ty se za ní prostě nedostaneš. Že se ti po ní stýská, ale ... A vymysli si něco, co bys od ní potřebovala poradit. Prostě asi v tomhle smyslu: „Maminko, já to nezvládám, nevím si vůbec rady, ale vzpomínám si, že ty to znáš, mohla bys mi poradit, jak.... atd.“ Jo, je to trošku divadlo, ale musíš jí dát najevo, že JI POTŘEBUJEŠ. Že to zvládne JEN ONA... Dost možná, že bude ještě remcat, že ti řekne „dobře ti tak, kdybys... atd.“ Ale ty nevyčítej, jen buď tak trochu smutná, a rozluč se. Řekni, že až ti bude líp, že se ozveš...  A vydrž!!! (Myslím, že po čase bude za tebou chodit...) Můžeš jí volat častěji, pár slov... Aby věděla, že váš vztah se nekončí, jen mění.

Věřím, že příště, až přijdeš, tak to už bude lepší. A neboj se jí taky předem říct, že ti není už moc dobře, že ti ale musí slíbit, že ti nebude nic vyčítat. Atd. OK?

     Další, co bys mohla udělat, je napsat jí hezkej dopis. Obyčejnej, papírovej dopis, kterej by si mohla číst... A třebas jí tam do něj přilož svou fotku... Víš, musíš jí pomoct, aby si zvykla, že už není na prvním místě... ale že ji stále máš a budeš mít ráda a především, že ji a její rady budeš potřebovat.  Neboj. Z toho, jak jsi o ní hezky psala, jednoznačně vyplývá, že dřív byl váš vztah dobrý. Věřím, že se to povede zase všechno srovnat, než miminko vykoukne na svět.

     To víš, maminka bude už jen a jen starší, uvědomuje si to. Kdežto tebe teď naopak čeká to nejkrásnější v ženském životě... Ozvi se, přeju ti moc a moc štěstí. daniela@kudlanka.cz

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Formální vztahy, (aTeo ;) - Mail - WWW) 10.05.2005, 08:41:32
založené na "divadýlku" a permanentní přetvářce jsou poněkud nedůstojné. Nebo ne?!

tady ale vůbec nejde o divadýlko (alice - Mail - WWW) 10.05.2005, 09:05:10
to je postup, jak pomoct se vyrovnat se změnou.

Naše Máňa, (ježibabka - Mail - WWW) 10.05.2005, 09:09:13
z čirého nedopatření moje matička skákavá, byla něco velice podobnýho. Že dohnala milovanou cérenku do špitálu, to jí nehlo ani palcem u nohy, ale ach, každému, a tím myslím úplně každému, musela podrobně vylíčit své utrpení, způsobené chováním nezdárné céry. Chce to hbitě přestřihnout pupeční šňůru a věnovat se manželovi a dítěti - nejlépe v tomhle pořadí. Držím palec.

Martino, (Inka - Mail - WWW) 10.05.2005, 09:18:26
odstřihni pupeční šňůru. Maminku jsi měla, máš a budeš mít ráda, ale ona musí pochopit, že děti se v určitém věku musí prostě pustit z hnízda. Vem si z toho odstrašující příklad a svému děťátku nikdy nic takového nedělej. Moje dcera také odešla z domova, rozhodla se žít sama, strašně špatně jsem to snášela a půl roku jsem jen brečela, ale nikdy ne před ní, s tím se každá matka musí vyrovnat sama. Dceři jsem jen volala samé hezké věci a když sama chtěla abychom se sešli, tak jsem udělala hezké setkání, abychom se měli proč setkat příště. Dnes je to dva roky, máme opravdu úžasný vztah, asi spíš jako dvě kamarádky, zavoláme si, setkáme se, zasmějeme se, pobrečíme a je to super. Bohužel to s každým nejde podruhé jsem se vdala, jsme s manželem 4,5 roku, ale jeho rodiče se s tím nevyrovnali dodnes, ze začátku to bylo super, ale pak postupně jsem jen špatná a ještě horší, vůbec nevím proč, důvod opravdu nemají. Já jsem se s nimi přestala téměř stýkat. Ale manžel je má rád což chápu, takže s nimi kontakt má a já to respektuji, před vánocemi jsem se k svému velkému úžasu dozvěděla, že s nimi má konflikt, protože chtějí, abychom se rozešli a rozvedli. Byla jsem z toho opravdu velice nepříjemě překvapená, řekla jsem mu, jestli tak bude šťastnější ať to udělá, jestli chce svým rodičům vyhovět. Řekl, že ne, že mě má rád a nikdo nám nebude diktovat co budeme dělat, že jsme jedno mužstvo, a tak to také zůstane. Jsem šťastná, že se tak rozhodl sám, ale konflikt s jeho rodiči je stále. Já jsem se k tomu postavila tak, že je občas jdu s ním navštívit, oni se se mnou vítají a obřadně loučí před barákem, (aby všichni viděli...)a uvnitř kdybych tam dala kabát na židli je to stejné, tak tam prostě jezdím minimálně. Nerozumím tomu co se tam děje a proč, ale na to musí přijít sami. Já konflikty nedělám, ani nechci, jsou staří, za chvilku tu nemusí být a já nechci mít výčitky. Také nechci manželovi znepříjemňovat život, na to stačí jeho rodiče. Někdy to prostě nejde a nejde ať děláš co děláš.

Jojojo (NČ - Mail - WWW) 10.05.2005, 09:33:26
Pokud "divadýlko" prospěje dobrý věci, tak je "divadýlko" velmi prospěšná cesta. Snad neexistuje jedinej rozumnej důvod, proč ho odmítat.
Inko, píšeš ...maminka MUSÍ pochopit... V tom je přeci právě ale ten problém. Právěže NEMUSÍ. Ale i když nechápe, tak to nepřestává bejt máma. A proto to není nic snadnýho, proto třeba i to divadlo. Hlavní je najít cestu k sobě, a každej prostředek, kterej je účinnej, je taky dobrej.

souhlasim s NC (zaneta - Mail - WWW) 10.05.2005, 09:38:40
Nenech se tyranizovat, ale taky maminku neodstrihuj. Uvedom si, co vsechno ona udelala pro tebe. Takze kdyz se budes snazit s ni vyjit, a kdyz doma nebudes o ni mluvit jako o nejake "babe", ver mi, ze se ti to jen vyplati. Jednou budes v jeji kuzi a taky by te mohly tvoje deti "odstrihnout". Ja mam se svou mamou perfektni vztah, taky to kolem svatby skripalo, ale ted bych ji nedala ani za nic. A nechci pomyslet na to, ze mi jednou umre :-(

(koldak - Mail - WWW) 10.05.2005, 11:34:29
Rada kudlanky je moudrá a nejspíš i hluboce lidská, jenže ne každý umí reagovat tímto způsobem. Málokdo po facce nastaví druhou tvář.
Argumentace "co jsem pro tebe všechno udělala, vychovala, krmila, přebalovala..." je normální citové vydírání. A o to podlejší, že proti němu není argument. Tu péči, kterou Martina dostala, vrátí, ale zase svým dětem. Takový je koloběh života.
Celý problém vznikl tím, co je bohužel v naší společnosti stále častější: (zejména) osamělé ženy si dělají ze svých dětí (obvykle z jedináčků) zástupné partnery. Než děti odrostou, možná to i funguje, ale potom blokují jakýkoli jejich pokus o normální život. Znám ženu, která tomuto tlaku podlehla, nikdy se nevdala, dokonce ani nešla do práce, nedostudovala vysokou školu... zůstala s panovačnou matkou, která si neuvědomuje, že až odejde na věčnost, nechá tu absolutně nesvéprávnou trosku, která se nebude umět orientovat v normálním životě.

Divadýlko? (ježibabka - Mail - WWW) 10.05.2005, 12:32:40
Jenom marně celej život žasnu, že nikdo se s divadýlkem neobtěžuje směrem ke mně, ale spousta lidí by ho ráda snášela ode mě. Martina sama bude maminkou, a tak ten věčnej dluh splatí svému dítěti. Maminka si jistě zaslouží ohled, úctu a snad i vděčnost, ale proč by se dospělá žena měla uchylovat k divadýlku, aby si maminčinu lásku zasloužila? Ostatně, jakouže to tady lásku, není-liž pravda? Když miluju své dítě, není to proto, abych si ho uvázala k noze k vlastní zábavě, ale aby žilo svůj život a bylo úspěšné podle svých představ.

pro Nč (Inka - Mail - WWW) 10.05.2005, 12:44:48
Život je i tak docela složitej, tak proč ho dělat ještě komplikovanější, maminka to pochopit nemusí, ale pak je to neřešitelná situace. Odstřihnutím pupeční šňůry jsem nemyslela, že s maminkou přestane člověk komunikovat, ale že začne být svéprávným jedincem, který jak říká Koldak sebou nenechá manipulovat a nenechá se citově vydírat. Tohle snad nikdo z nás nepotřebuje. Nejsem zastáncem toho doživotně s nikým nemluvit )naopak mám se všemi velice pěkné vztahy), ale jak z toho ven, mám zkušenost, že když se přestaneš ozývat, maminka se možná zamyslí a pohne se to kupředu a nebo taky ne.

Ale jo. (NČ - Mail - WWW) 10.05.2005, 13:13:57
Já přeci nemyslím nic jinýho, než že občas MUSÍ někdo udělat ten první smírčí krok, zapřít i sebe sama, jen v zájmu spokojenosti toho druhýho, na němž mu záleží, i když milionkrát ví, že by to měla udělat ta druhá strana. Ve sporu s mámou vyhrát prostě nemůžu nikdy. Ne proto, že bych třeba neměl pravdu, ale proto, že takováhle má výhra by mi současně byla ohromnou porážkou.
A protože tohle všechno vím, nehádám se. A když je potřeba, tak bez otálení ustoupím (byť jen jako), provedu žádané, i když jsem přesvědčen o nesmyslnosti.

(Inka - Mail - WWW) 10.05.2005, 13:25:03
Pokud budu mluvit sama za sebe co jsem psala nahoře o rodičích manžela, 5 let jsem se snažila chodit na návštěvy, psala k Vánocům, narozeninám,... atd., ale pokud se stále nic nemění, naopak se to zhoršuje (připadá mi jak když si chtějí za každou cenu prosadit svou vůli na člověku, kterému je skoro 40 let). Tak mi připadá, že život je moc krátkej na to abych ztrácela čas s někým, kdo si na mě vybíjí své mindráky nebo jak to nazvat. Já myslím, že na pěkný kontakt musí být vždy dva. Vím sama, jak moc to manžela mrzí a on sám ví, že dělám maximum, ale vše má své hranice. Je to smutný, ale to musí pochopit sami. Protože zákonitě se náš kontakt ztenčí na minimum a na stáří zůstanou sami.

Souhlasím s Inkou, Koldakem, Ježibabkou (Míša - Mail - WWW) 10.05.2005, 13:53:01
Ono fakt není problém udělat ten smírčí krok, nabídnout ruku, zahrát divadýlko. Problém je pak zjistit, že ty smírčí kroky děláš, to divadýlko hraješ jenom ty. Na tebe nikdo ohled nebere a prosazuje si sobecky svá přání a ty se jenom podřizuješ, ustupuješ, snažíš se vyjít vstříc. Je zajímavý, jak ostatní okamžitě vycítí, že jsi měkkota a můžou s tebou manipulovat. Taky to okamžitě udělají.
Martino, tvoje maminka po tobě nemůže chtít, abys jí obětovala svůj život. To je prostě životní realita, byť pro někoho tvrdá, že mláďata opouštějí své matky a mají svá vlastní mláďata. Jestli to tvoje maminka nepochopila, jste na nejlepší cestě, aby ti někdy v budoucnu rozbila manželství.

Martinko, (Lidka - Mail - WWW) 10.05.2005, 22:27:02
Teď je pro Tebe nejdůležitější miminko a to, abys byla v pohodě. Daniela mi mluví z duše - její rada je dobrá a Ty to jistě zvládneš.
Moc Ti držím pěsti, ať máš hodně síly a všechno se Ti podaří. Napiš brzy, jak se Tobě a miminku vede.

Martina (Martina - Mail - WWW) 11.05.2005, 08:47:58
Moc děkuji za odpovědi. Vím, že rada Kudlanky je dobrá, ale bohužel neplatí u mé mamky, protože jsem to už zkoušela a vlastně zkouším pořád, ale nevidím žádné zlepšení. Když jsem chtěla přijet za ní tak jsem jí volala, že přijedu a že jestli nechce něco přinést nebo koupit...pokaždé byla její odpověď, že nic nepotřebuje a je jí jedno kdy přijedu. Pupeční šňůru přestřihmout úplně nechci, mám mámu moc ráda...prostě jen chci s ní normálně komunikovat a nehrát nějaké to "divadlo". I já mám své názory a nevím proč bych je nemohla říkat na hlas. Můj manžel když k ní ještě jezdil se snažil s ní normálně komunikovat, ale dopadlo to vždy tak, že co řekl bylo špatně. Dnes když se jí zeptám takovou tu normální otázku : Jak se ti vede mami ? Odpoví že špatně a že už je jí všechno jedno. Pak když chci povyprávět jak nám bylo na dovolené, řekne mi že jí to nezajímá. Nemůžu se ani "pochlubit" s tím jak mi doma muž pomáhá. Vždy jen řekne, že je to taková slečinka u plotny. ??Někdy se stalo, že jsem měsíc k ní nezašla...myslíte že nějak reagovala ? nic žádná reakce radosti že mně vidí. Je to pořád stejné.
Na začátku jsem to nesla moc těžce, teď když čekám miminko se můj zájem ubírá tím směrem. Jsem moc ráda, že se vyvíjí dobře a už pomalu budeme nakupovat všechny ty potřebné "miminkovské věcičky" :-) Přeji všem hezký den. Martina




Martino, ty to zvládneš :-))) (daniela - Mail - WWW) 11.05.2005, 08:55:25
Nečekala jsem a nevěřila, že je to "až takové". V tom případě pokračuj tak, jako to děláš nyní. Především se soustřeď na svou rodinu, svůj život, manžela a dítě. Může být, že se maminka "probere", může být, že ne. Také mám jednu kamarádku, která byla dlouhá léta - a vlastně je dodnes - ve stejné situaci. Bohužel, její maminka je ve svém vzteku zarputilá a nezměnitelná. Stáří je někdy skutečně mizerné: hodně lidí, místo, aby se těšili z pokračování svého života v dětech, se změní do téhle podoby. Je to pak smutné pro všechny zúčastněné. Asi to nese s sebou stáří...

Milá Martino, (Margot - Mail - WWW) 11.05.2005, 11:30:32
nejsem si jistá, jestli je moje rada dobrá, protože je to dost tenkej led a ostří nože, ale pokud selhaly všechny pokusy narovnat vztahy po dobrém, tak bych ze zoufalství zkusila snad ještě "šrapnel" - léčbu šokem. Jednou na konci návštěvy, až Ti opět řekne že se má zle a na ničem jí nezáleží, ani na Tobě ne, tak se vykašlat na všechny divadýlka a říct stručně a bez emocí co cítíš. Říct jen: „Víš mami, je mi to hrozně líto a moc ráda bych se mýlila, ale já mám pocit, že Ty už mě ani nemáš ráda, že mě chceš jen vlastnit, ale to nejde, já nejsem věc.“ Říct to velice mírně, klidně, aby to nevyznělo jako útok ani jako výčitka, jen jako konstatování a smutek. A pak už se rozloučit, neříkat ani že už nepřijdeš ani že zas přijdeš příště, nechat situaci úplně otevřenou a dát jí čas, jestli ji taková tvrdá rána mezi oči probere k rozumu nebo to půjde do háje a zůstane zatvrzelá.
Je tu pochopitelně riziko, že se urazí a rozzlobí a vykřičí na Tebe abys táhla a už se nikdy nevracela, ale těžko říct, jestli vztahy tak jak jsou dnes jsou aspoň k něčemu dobré. Taky se může jen dál šprajcovat, trucovat a vztahy se nepohnou na žádnou stranu, všechno poběží stejným způsobem dál jako by se nic nestalo, vážně těžko říct.
Tohle si musíš rozmyslet sama, jestli má podobná zoufalá metoda šanci nebo to s povahou Tvojí maminky je věc předem prohraná, tohle odhadnout nedokážu.
Přeju hodně štěští a ať do dopadne jak chce, už se tím dál neužírej a netrap, každý máme svoje smutky, které není v našich silách změnit, bohužel.


Martino, (hippie - Mail - WWW) 25.05.2005, 09:33:10
problém Vaší matky se jmenuje závislost a připoutání. Vaše matka prostě není ochotná nechat Vás žít svůj dospělý život. Byla ochotná mít Vás „ráda“, dokud jste byla „její“ – hodná a poslušná malá holčička. A takovou Vás chce mít až do smrti a pokud se pokusíte vzepřít, „potrestá“ Vás – odmítnutím lásky, komunikace. Její vztah k Vám je nemocný a není, bohužel, láskou, pouze vlastnictvím. Tady nepomohou žádné finty ani divadýlka, protože změna může přijít jedině v případě, že ona nahlédne, že má velký problém a že jej ona sama musí chtít (samozřejmě s Vaší účastí a pomocí) vyřešit. K tomuto poznání ovšem nikdy nedojde, pokud ji něco nedonutí. Vaší jedinou možností je říct, nebo ještě lépe napsat jí o tom, jak moc ji máte ráda a moc pro Vás znamená, jak moc Vás tato situace bolí, ale že už nehodláte v tomto patologickém (ne)vztahu pokračovat. Že pokud Vás chce takto trestat, trestá především sama sebe – tím, že žije a dost možná i dožije svůj život v hořkosti, smutku a osamění. Vy nejste zodpovědná za to, jak se cítí. Vy nejste zodpovědná za její štěstí. Za to, jak šťastný život žijeme, si zodpovídáme každý dospělý sám – pocit štěstí vůbec nezávisí na vnějších okolnostech a druhých lidech (což je obrovský omyl mnoha lidí), ale na tom, jaký postoj k těmto okolnostem a lidem my sami zaujmeme. V tomto duch byste ji tedy měla oslovit a uzavřít to s tím (ať je to pro Vás sebebolestnější), že za současného stavu nejste dále schopna ani ochotna se s ní stýkat, ale že Vaše srdce zůstává pro ni otevřené, pokud by sama chtěla hledat uzdravení svého vztahu k Vám. Můžete to vnímat jako velmi tvrdé řešení, věřte mi (a mám v oblasti mezilidských vztahů velké zkušenosti a partnerku, která se jejich terapií zabývá), že to je řešení jediné. Přeji Vám sílu a lásku vašeho muže, budete je potřebovat.

Co to máte za binec (hippie - Mail - WWW) 25.05.2005, 09:38:19
na těch stránkách, že to není schopný zchroupat uvozovky a pomlčku?????

Test: "--"

tak to jsem z toho jelen :-))) (hippie - Mail - WWW) 25.05.2005, 09:39:35


hippie - nejsi spíš už jelenice? (pipi punčochatá - Mail - WWW) 25.05.2005, 10:57:59


(Hanka - Mail - WWW) 24.06.2005, 14:45:15
Já jen tolik, že stále nechápu, že se najde tolik rodičů a lidí, kteří tvrdí, že děti mají povinnost je milovat, starat se o ně ve stáří atd. Přijde mi to velmi sobecké a nefér. Já za sebe mohu říci, že jsem si děti pořídila proto, že jsem se toužila o někoho starat, radovat se z nich, jak rostou a "zachovat rod" a ne proto, abych automaticky očekávala, že mi za to jednou budou vděčné. Vždyť oni se mě neprosili, abych je porodila. Takže pokud mě budou milovat, mít rádi a třeba se o mě budou ve stáři chtít i trochu postarat, budu šťastná. Pokud ne, nemám právo jim to zazlívat, vyčítat. Budu to vyčítat jen sobě, že jsem asi někde udělala ve vyýchově chybu, že o mě třeba nestojí.Miluju velmi své rodiče, ale nikdy bych si od nich nenechala diktovat svůj život. Ráda přijmu radu, ale jen do jisté míry.Mužovi rodiče očekávali, že když pomalu stárnou, že prodáme byt, odstěhujeme se z města, které milujeme, opustíme práci, kterou máme a půjdeme se o ně starat.Že se to tak patří. Ne, nepatří. Ráda se o ně postarám. Ale půjdou oni za námi, abychom je měli blízko, mohla jsem jim podle potřeby třeba zaskočit uklidit, navařit atd. Pokud nejsou ochotni akceptovat takovou nabídku, bohužel... Ne, necítím to jako povinnost se o rodiče starat za každou cenu. A totéž nebudu chtít po svých dětech.Každá láska musí mít své hranice a určitě by neměla být slepá... Pokud by se má maminka začala chovat ke mě jako ta Martinina, asi bych po nějaké době ten "boj" o její přízeň vzdala.Bylo by mi to líto, ale brala bych to tak, že mám svůj život, našla jsem si své štěstí ve svém muži a budoucím děťátku a to je priorita.A nenechala bych si to vzít ani vlastními rodiči.

jo rodice (zonja - Mail - WWW) 07.08.2005, 15:44:44
Mila Martino,mas stesti ,ze cekas miminko,casem budes Tvou mamcu navstevovat i s mimcem a ona bude mit radost z detatka,to prijde,bud ted v klidu,vse ma svuj cas.Ja jsem na tom hur.Ja jsem se provdala do Nemecka,bylo mi 42 kdyz jsem se vdala,dokud jsem jezdila na navstevy,tak to slo,jakmile jsme rekli ,ze se vezmem bylo dusno.Ja si vse hned neuvedomovala,zila jsem v dome s jeho rodici a meli jsme vlastni vchod i byt,ale to co jsem tam zazila,to musim povypravet Mgr.Daniele aby mi poradila ci vysvetlila proc tomu bylo.Jejich chovani jeho rodicu se stupnovalo do narazek,urazek a zla.Ja byla vytlacena ze zivota lidi-izolovana i vytlacovana z rodiny,jejich reci se stupnovali az se to dalo nazyvat tyranim,byla jsem na tom velice zle psychicky,jednoho dne jsem zazila co by mi nikdo neuveril.Zbita a vyhozena a vis proc?zeptala jsem se proc me nemaj radi.Mela jsem moc penez kdyz jsem sla k nim,zaridila jsem byt i pracovala,ale stale bylo to malo,uspory nebyly a bylo zle.3 roky zivota s nima.To se neda vzladnout zit se zlyma lidma.Odesla jsem domu do sveho bytu v Cechach,byla jsem od muze 2 mesice pryc a zlomena,chtela se dat rozvest.Nechapala jsem proc to bylo.Nechteli me a nevim proc,nikdy to nerekli.Muz odesel z domu a sehnal byt,vratila jsem se k nemu,muzu ti rici rok jsem mela nocni mury z jeho rodicu,co mi rikali a delali.Ale oni neakceptovali ani jeho byvalou zenu ,a ze byla nemka a inzenyrka a maj spolu 2 syny,zazila neco podobneho co ja ac ne tak krute.Jeho rodice miluji jen svou dceru jiz od detstvi muj muz byl neco min nez jeho sestra,je vdana za notare a ma moc penez.Jeho matka ta jen penize a peniz.Zasnu nad lidma kteri se takto chovaj,je ji 73 let,ale ,no jeho otec byl jeste horsi,ten byl na me agresivni kdyz se napil.Nestykam se s nima.Rekli mu at se se mnou rozvede,proc to nevim?Zijem spolu,on je navstevuje a ja ne.Nebudu se trapit pro lidi co me nemaj radi.U tebe to je neco jineho.Moje maminka byla tez jeden cas zla,vycitala mi snatzek v cizine,ale ona se odnas ,me a sestry odstehovala kdyz me bylo 18 a sestre 16 let,tak odjelka zit s muzem dal od nas 300km dal,chtela zit svuj zivot.A ted ma reci,ze obe zijeme daleko a v hnusnem nemecku.Letos jsem ji navstivila a pobyla u ni 3 dni,skemrala o vice dni,ale my museli do prace a ja vim ,ze 3 dni staci,pak by zacala rejpat a hledat na nas chyby.Tri dni v klidu pro klid rodiny.S jeho rodici to asi nikdy nebude dobre.Co s nima nejsem v kontaktu mam klid.Vis boli me to a velice me zarazi ,ze lide ,kteri by jiz meli mit rozum,ho nemaj.Ale ja si rikam,nebot mam tez syna a on dva,ze aspon jsem dostala priklad,jaka nemam byt jednou ja vudsi nasim detem. Bud klidna,bude vse dobre,tva mamca jen potrebuje cas ,aby si to srovnala v hlave,vnouce ji da zas novy smysl v zivote,uvidis.Drzim Ti palce.A preji zdrave a klidne miminko a hezke manzelstvi.Pa.vanecek

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: