| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| NEVĚRNÝ A NECITELNÝ - KŘESŤAN? |
Rubrika: [úkol pro vás] Právě jsem se vrátila z pohřbu mé přítelkyně, se kterou jsme prošly životem od našich svateb až po dnešek. A tak rekapituluji a snažím se mnohé pochopit, ale věřte mi – nejde mi to... Byly jsme dvě děvčata plna ideálů a dívčích snů. Rozdíl mezi námi byl snad jen v tom, že ona pocházela z Moravy, kde dodnes silně přetrvává vliv katolické církve, já z kraje, kde se sice také chodilo do kostela, ale v podstatě jen na nátlak babiček.
Ona si vzala skalního až fanatického katolíka, já obyčejného kluka, který se nechal oddat v kostele jen na moje výslovné přání a až po přezkoušení od našeho pana faráře... Já chtěla svatbu v kostele z krásné romantiky (a na nátlak babičky), Jarmila tam šla s přesvědčením, že co Bůh spojí.... Znáte to. A pak nastal normální život.
Povila dva syny, já jednu dceru. Jezdili jsme všichni na společné dovolené. Jarmilin muž však s sebou vozil i sváteční obleky pro celou rodinu, protože „tam budeme přes neděli a musíme do kostela“. Ale potom přišlo to, nad čím zůstává rozum stát (aspoň ten můj). Jarmila onemocněla rakovinou prsu. Všichni víte, jak závažná nemoc to je, a jak důležitá je tu pomoc rodiny. Zatím co můj nevěřící muž se mnou běžel k doktorovi i když jsem měla jen podezření na zaražené větry (a nakonec byl rád, že mi diagnostikovali slepé střevo s následnou operací, protože ON měl pravdu a já byla nemocná :-))). Kdežto Jarmilin manžel jí sdělil, že sice již dlouho miluje jinou ženu, ale jí (Jarmile) nechce ublížit, a proto se s ní nerozvede... Chudák Jarmila běhala zpočátku po doktorech sama a své již dospělé syny stále jen přesvědčovala, že se jedná o nějaká banální vyšetření. Nedokázala jim ani říci, že ji její hluboce věřící muž právě opustil; a to, že se přestěhoval do jiné části bytu, zdůvodnila tím, že má chudák moc práce... Za čas všechno prasklo, synové se dozvěděli pravdu a matku podpořili. A pak se tatík odstěhoval ke své lásce. Do domu občas jen docházel konat různé práce – jako posekat zahradu, zrýt a podobně, aby sousedé viděli, že se stará. Jarmile vysvětlil, že to není žádný důvod k rozvodu, že se „vše vyřeší samo“. Jasně – Jarmila je nemocná a on nikam nespěchá... přece „kdo si počká, ten se dočká“. Co asi chudák ženská prožívala, když věděla, že se čeká na její smrt? Protože – jak řekl její povedený věřící muž – on se přece nerozvede – „protože co bůh spojí, člověk nerozpojí.To by byl smrtelný hřích...“ Když Jarmila umírala, chodil ji do nemocnice navštěvovat a odprošovat. Ale jak to cítila Jarmila? Nechodil se jen dívat, jak dlouho to ještě bude trvat? Jsem schopna pochopit, že některý muž neunese utrpení své manželky a prchne, ale já si ještě z oné svatby pamatuji, jak jsme si tam slibovali, že toho druhého neopustíme – „ani v radosti, ani v neštěstí a nemoci“. Opravdu, nepochopím tohoto věřícího člověka a křesťana. Nebo, že by nebyl až tak křesťan? Lenka Horáková, Praha |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Panebože, tohle přeci nebylo psaný proti křesťanům! (Ivi - Mail - WWW) 08.05.2005, 18:11:36
Zase se holt ozvala potrefená husa, tedy spíš houser :-)))
(Dana - Mail - WWW) 08.05.2005, 18:49:37
Ani se mi nechce uverit, ze to je mozne!Velice smutne a nechutne zaroven
Křesťani... (Desítka - pohárů - Mail - WWW) 08.05.2005, 19:15:28
Já osobně si myslím, že česká, převážně ateistická, společnost věřící poněkud předstihla. Zatímco věřící si život usnadňuje vírou v "něco víc" a své svědomí pravidelně splachuje u zpovědi, ostatní "nevěřící" se musí s následky svých činů vyrovnat sami. Nemají nikoho kdo by řekl: "On Ti odpusil".
Znám všehovšudy osm věřících lidí a můžu prohlásit, že čím víc se člověk k víře hlásí - tím je jeho charakter horší. Však jeden známej, říkejme mu třeba Václav Hrbolek. Do kostela musí celá rodina pravidelně a povinně, kdykoliv přijde řeč na věci okolo kostela neváhá nám všem předhazovat, že je lepší když chodí víc do kostela. Jeho žena z něj má strach protože jí už několikrát udělal solidní "permanentní oční stíny". Děti k němu taky moc netíhnou a starší která už pomalu chápe, že je něco v nepořádku zvláště ne. A když nedávno vyšla najevo jeho nevěra? Jeho argument? "No tak jsem zhřešil, no a co! Kdyby jsi byla štíhlejší, jako sousedka, nemusel bych chodit za ní!" - HOVADO.
krestan nekrestan... (Johanka - Mail - WWW) 08.05.2005, 19:51:05
Ahoj,
asi je jasny, ze mezi vericimi se najdou hodni a zli a mezi ateisty se taky najdou hodni a zli (protoze proste vetsina lidi si asi ponecha tu viru (prip. ateismus), v jake byla vychovana). Ja osobne mam s krestany zatim jen pozitivni zkusenost (pouze je znat urcita precitlivelost, muj blizky pritel, jinak velice rozumny, se na me nedavno utrhl, ze zadny carodejnice nikdy neupalovali...). Nelibi se mi ale to pokrytectvi manzela z pribehu - kdyz je hovado, proc se ohani kostelem? To vrha akorat spatne svetlo na ostatni krestany :( Bohuzel lide jsou takovi, potrebuji si dokazat, ze jsou (aspon v necem) lepsi (nebo aspon nejsou horsi) nez ostatni, aby aspon sami u sebe smyli svoje hrichy.
Můj názor (Michal - Mail - WWW) 08.05.2005, 20:22:41
Jsem sice věřící, ale ten kdo je nazýván v tom článku křesťan je ve skutečnosti pokrytec. Znám mnoho dobrých křesťanů a mnoho křesťanů ze kterých je mi zle. Stejně tak nevěřících, komunistů, sousedů ... Člověka poznáš " po ovoci". Co po něm zůstává? Slzy nebo pokoj? Přece nemohu dělat špatnosti s tím, že mi to bude odpuštěno !!! Odpuštění je krásná věc, ale první je pokání t.j. uvědomění si, že jsem to zkazil a snažit se věci napravit a skoncovat s tím co je hřích.
Mám také výhrady ke "splachování u zpovědi". Totiž nevěřící doufá že se na to nepřijde, maximálně se někomu omluví. Věřící kromě toho, že se má omluvit si to také musí vyříkat s Bohem (nebo se zpovědníkem).
(Desítka - pohárů - Mail - WWW) 08.05.2005, 23:19:02
Johanka: Souhlasím s Tebou, určitá přecitlivělost v mém okolí způsobuje zase až přehnanou "obranu", tedy útok. Z části za to můžou "blbci", kteří se druhým posmívají pro jejich víru.(bez ohledu na to, jaký je to člověk).
Michal: Nevěřící, nejen že se někomu omluví. On s tím taky musí dál žít. Nepřijde za ním nikdo třetí, kdo mu řekne, že mu někdo čtvrtej určitě odpustil. Je na to sám - MUSÍ se tomu postavit ČELEM. Ne oklikou přes zpověď, pokání a rozhřešení od někoho dalšího. Myslím si, že lidé kteří nemají sílu na řešení svých problémů sami, tíhnou k nějaké církvi, která jim je pomůže "řešit". Chtěl bych se zeptat, jestli někdy někomu nebylo odpuštěno? Když se takovej pan Hrbolek vyzpovídá, ŘEKNE že je mu to líto a kněz by mu nedal rozhřešení, nemusel by hrbolek dál do kostela chodit. Zajímal by mě názor někoho "zasvěceného" do této problematiky: Jak se církev staví k bezcharakterním lidem v jejich řadách?
Ano, on už je určitě OK (kiwi - Mail - WWW) 08.05.2005, 23:57:46
jí požádal za odpuštění, pak se pomodlil, vyzpovídal, nějakou tu svíčku zapálil, do kasičky dal... A teď už je určitě vyrovnanej, dostal rozhřešení... a svět jde pro něj krásně dál. Zase si bude ve svátečních šatech chodit kleknout v neděli do svýho kostelíčka. Jen už teď s jinou...
Počkal si. dočkal se.
"Jak se cirkev stavi k bezcharakternim lidem v jejich radach"? (Mrska - Mail - WWW) 09.05.2005, 00:36:09
Z toho co vidim ve zpravach tak nic moc. V USA byly prece pripady zneuzivani chlapcu knezimi. Nadrizeni o tom vedeli, kneze prelozili na jine misto a on po case pokracoval ve svych ujetych vztazich s malymi chlapci. Bylo kolem toho hodne reci ale nevim jestli se stala nejaka naprava, nebo potrestani.
Jak se cirkev stavi k bezcharakternim lidem v jejich radach"? (Jasmina - Mail - WWW) 09.05.2005, 07:19:19
Chrani je.A osocuje ty charakterni.
V cirkvi Boha nehledejte,hledejte ho v sobe. Bozi chram je nase telo,ne stavby lidi. Jestlize nam Buh odpusti-je to neco jineho nez chodit ke zpovedi. Cloveku dojde,ze udelal chybu.-1.krok. Clovek se tim trapi ale casem dojde k tomu,ze chyby nekdy dela kazdy-a tak si odpusti-Buh mu odpusti,to je druhy krok.V tom je totiz ta prava pokora onoho dotycneho. A mam jeste jeden nazor-skutecny verici uz do kostela nechodi.Nepotrebuje,aby mu nekdo radil,vedl za rucicku. Protoze kdyz Buh je v nas-proc nas ma nekdo porad vodit? Proto-jak i zde je psano,po ovoci se divejte na krestany. Tam v kostele jsou totiz zacinajici zaci,co se uci slovo Kristovo a potom ti zakrneli,co nic nepochopili a nechaji se vodit dal,uci se aby se nic nenaucili .Od tech dal.
Lenko (Inka - Mail - WWW) 09.05.2005, 09:28:08
To je přece otázka charakteru člověka, není to v tom jestli je bílý nebo černý, křesťan nebo komunista.... A žádný z nás není dokonalý, dobří i špatní lidé se najdou jak mezi věřícími, tak mezi ateisty. Samozřejmě, že člověk, který se hlásí ke křesťanství by se tak měl i chovat. A zpověď? Jsem přesvědčená o tom, že před zpovědí by to, co člověk udělal špatného měl jít napravit nejdříve k tomu dotyčnému, vysvětlit a OMLUVIT SE, a pak teprve do kostela, aby se vůbec mohl vyrovnat se svým svědomím! Ale jak sama vidím spousta lidí v dněšní době nemá svědomí a hranice morálky (pokud jí vůbec má) je posunutá někam docela jinam. A jak říká Jasmína, boha musíme nalézt každý sám v sobě, ne každý ho hledá a ne každý ho nalezne, ale to je každého osobní věc. Ale také jsem přesvědčená, že když někdo něco dělá špatně, tak bychom to neměli přecházet, ale říci mu to. Samozřejmě přijatelným způsobem, jak se s tím vyrovná je už jen na něm, ale měl by to vědět!!! A návštěva kostela? Každý jí bere jinak, někdo jako telefonní budku, kde má lepší kontakt s Bohem, někdo má hezkou něděli tím, že se svátečně oblékne a potká se tam s přáteli, které má rád. Všude totiž potkáš lidi, kteří jsou pkrytečtí a v kostele to není jiné. V některých kostelech je spousta mladých lidí, kteří krásně zpívají při kytarách a snaží se žít opravdu čistý život plný lásky a to je moc hezké. Každý z nás máme prostě na výběr jací jsme, jaké máme přátele a jaký život žijeme.
Proboha, (Vodoměrka - Mail - WWW) 09.05.2005, 09:30:17
nezáleží přece na tom, jestli je někdo věřící - nevěřící, křesťan - nekřesťan, to je přece vždy jen a jen v člověku. Oč by měl být věřící lepší než nevěřící?
Vždycky je to jen a jen v člověku. Nezáleží na tom, jestli věří tiše, jestli svou víru hlásá veřejně nebo je ateista.
Tohle není jen o křesťanství (Happy - Mail - WWW) 09.05.2005, 10:15:32
ale je to spíš ještě smutnější, že "od nich" to jakoby nečekáme...
Tohle se nedá ani posoudit, ani odsoudit. Ten člověk jednal tak, jak byl skutečně naučen, podle toho, jaký skutečně byl. To, že byl křesťan je jen okrajový detail... což ho ovšem neomlouvá, ale nechci soudit, to mě nepřísluší. Každý musí zhodnotit své činy sám...
Ahoj Vodoměrko, (master - Mail - WWW) 09.05.2005, 11:43:12
Kde jsi? Jak jsi se vyspinkala? Do růžova? Máš pravdu. Je to v lidech. Ne v Bohu. :-))
Já jsem ATEISTA a takovou sviňárnu podrazárnu bych také neudělal. :-)))
Souhlasím, Mastere... (Vodoměrka - Mail - WWW) 09.05.2005, 11:49:39
jsem tady, pondělky nemám ráda, ještě vstřebávám dojmy z víkendu (soustředění se nám vydařilo, počasí nám přálo a sluníčko vysvitlo) a nějak jsem zapadla do všech těch faktur a papírů, že nemám ani čas na kudlanku :-))) (ale jednou bude líp). Všechno je jen v lidech. Na národnosti, vyznání, věku, pohlaví, barvě pleti ani ničem jiném nezáleží.
Náboženství (Lucie - Mail - WWW) 09.05.2005, 12:50:44
Je to trochu mimo, ale čerti by mě sebrali, viděla jsem v sobotu ráno stát jehovisty u nás na mostě s těma jejich časákama, včetně DĚTÍ!!! Chúďata maly.
Dá se s tím něco dělat? Aby se aspoň trochu krotili a netahali je sebou? Dítě má být veselé, po škole si aktivně odpočinout, užít si srandu, jezdit na výlety.
Lucie, nejsi mimo... (master - Mail - WWW) 09.05.2005, 13:56:08
...se mnou také hrají všechni čerti v čele s Luciferem, když je vidím.:-)))
Nevadí mi, že se nějaká skupina (sekta) srocuje, že mají společné zájmy (jako třeba zahrádkáři), ale vadí mi, že tímto nechutným a odporným způsobem mezi sebe lanaří další potenciální vymyté mozky. A mládež. Zrovna minulý týden dělali invazi do jedné malé horské vesničky. Ti byli tak přeslušně vlezlí a neodbytní, nadržení a nabití vysvětlováním, že jsem je musel poslat do anální části. To bylo PROBUZENÍ, jaké nečekali. Jinak bych se jich nezbavil. Otravovalo jich tam asi 30 a po skupinkách si rozdělili domorodce i lufťáky. Tato sekta, to je doslova mozkový MOR!
jooo s Jehovistama (Mrska - Mail - WWW) 09.05.2005, 15:20:45
mame svoje zkusenosti. V nasem apartment buildingu v Brooklynu (dum se nezamykal) nam bouchali na dvere pravidelne kazdou nedeli a to co nejdriv rano. Ze zacatku jsme byli slusni, manzel s nema i zkousel debatovat ale brzy jsme prisli na to, ze debaty nepomuzou, jde o to nalakat co nejvic dusicek.
S tim chozenim do kostela. Musim priznat, ze kdyz jsme prijeli do Ameriky brzy jsem zjistila, ze najit kamarady bude dost tezke. Vsechny ostatni narodnosti (Polaci, Rekove..) maji svoje kostely a tam se lidi potkavaji, seznamuji, najdou tam pratele. Pro nas jako ateisty tato moznost odpadla, krome toho o zadnem ceskem kostele nevim. Meli jsme to o to tezsi - najit kamarady, job, zjistit co a jak...proste kontakty v kostele jsou k nezaplaceni.
====> jooo s Jehovistama . . . (Baron Prasil - Mail - WWW) 09.05.2005, 22:51:11
Mrsko,
k nam uz Jehovisti prestali chodit, ale kazde prazdniny Mormoni, ti co veri na manzel mit mnoho manzelek, 2 vysnoreni studenti o prazdninach prijdou. Zazvoni, kouknu oknem z kuchyne kdo to v sobotu otravuje. Otevru dvere a reknu jim: JA JSEM ZID! Oni neco zakoktaji a odejdou odkud prisli. Nejsme zidi, jsme Luterani, ale davat se s nimi do reci o jejich vire a nabozenstvi nehodlam, protoze my to povazujeme za velice privatni zalezitost. Tak jsem na nich vyzral ja . . . . a verim ze jednou sv. Petr prihmouri oko.
jen drobnost k Jehovistům... (Margot - Mail - WWW) 10.05.2005, 00:15:18
Kdesi jsem slyšela historku, že Jarda Samson Lenk (kdo zná Máky nebo Hop trop) měl takhle jeden čas pravidelný návštěvy Jehovistů a když už toho bylo moc a vlezlost překročila únosný meze, tak mu došla trpělivost. Když mu opět zazvonili u dveří a začali hučet, tak se jen slušně otázal: "A chlapci, jste ochotni za svoji víru i zemřít?" ... chlapci ztuhli... "Tak moment počkejte, já si skočím do sklepa pro násadu od krumpáče" ... nepočkali o).
jo Pane Barone Prasile (Mrska - Mail - WWW) 10.05.2005, 02:15:02
na jedne z nasich cest jsme se ocitli v Salt Lake City. Kdyz uz jsme tam byli tak proc se nepodivat na ten nadherny kostel, ze jo? Do toho hlavniho chramu nas nepustili, meli jsme pohyb velmi omezeny ale byli ochotni najit CESKY mluvici pruvodkyni (meli jsme s sebou kamarady z Ceska). Taky nam dali adresu na jejich hnizdo v Praze :)))
špatní lidé jsou určitě napříč náboženským i nenáboženským spektrem, (koldak - Mail - WWW) 10.05.2005, 06:28:37
jen je to trochu víc nebezpečné, když se páchané zlo zaštiťuje vírou, případně nějakou ideologií. Na "věřících" je nejhorší to pokrytectví: sami vesele potajmu hřeší, ale druhé by okamžitě upalovali a kamenovali.
Kdo opravdu věří v "Boha", nepotřebuje žádného prostředníka, žádné kostely, oltáře, mešity a podobně. A taky si musí za své činy nést odpovědnost sám v sobě, nestačí zaplatit pár odpustků, pomodlit se třikrát otčenáš a dvakrát zdrávasmaria a hurá, můžu páchat další hnusárny. A mimochodem, když operujeme výrazem ateismus, znám plno lidí, kteří o sobě tvrdili, že jsou ateisté, ale přitom vzývali svého plyšového kocourka, abychom porazili Rusáky v hokeji, snažili se nešlápnout na kanál, hledali všude kolem sebe všelijaká znamení, jestli "je má ráda, nebo nemá"... prostě víra v nějaké nadpřirozeno v nich byla stejně zahryznutá.
Křesťani? (NČ - Mail - WWW) 10.05.2005, 06:42:19
Když si vyposlechnu nebo i zhlédnu politiky (a nejen politiky) - představitele naší nejkřesťanštější strany, nechci jmenovat, ale jsou mediálně známí dost a dost, tak jediná věc, kterou vím jistě, je, že nikdy nechci být s nimi na jedné lodi.
Dvě věci, mě napadají v souvislosti s nimi: Jezuitský řád a Svatá inkvizice. To fakt nemusím!
V zivote jsem potkal s mnoho . . . . (Baron Prasil - Mail - WWW) 10.05.2005, 14:01:18
vybornych krestanu a take echt-hajzlu krestanu.
Take jsem potkal vyborne atheisty ale take echt hajzly atheisty. Mame vyborne pratele a jsou to katolici. Henry a Lois Winkler. Kdo je a kdo neni slusny clovek? Kdo dela co se slusi a patri a kdo ne? To podle me neni dulezite jestli je krestan ci atheista. Autorka clanku, Lenka Horakova z Prahy, vyhledava a prihriva si tady anti-katolickou polivcicku, jako by se nic takoveho nikdy nestalo mezi atheisty, ci zidy, ci Mohamedany manzely . . . Jenom kdyz se to stane v katolicke rodine tak to je senzace hodna o tom troubit do sveta. Ani krestani ani atheisti ani Lenka Horakova z Prahy s manzelem nemaji patent na slusne chovani.
baron prasil (koldak - Mail - WWW) 10.05.2005, 16:23:28
Jistě máš pravdu, ale znovu podotýkám - nikdy jsem neviděl a neslyšel, že by se mučili a zvlášť zavrženíhodným způsobem zabíjeli (upalování například) lidé ve jménu NEEXISTENCE jakéhokoli boha (zbožštělé představitele totalitních ideologií nevyjímaje).
Koldaku . . . (Baron Prasil - Mail - WWW) 10.05.2005, 16:39:26
a co byli a delali nacisti
Kolik nepohodlnych a nevinnych vericich a atheistu odkragovali? A co delal atheista Stalin svym nepohodlnym vericim a hlavne atheistum? Kolik milionu odpravili? A jak se mazlili komunisti v CSR s jejich nepriteli, kteri nedrzeli krok a hubu od 1948? Hele Koldaku, kdyz chces bit psa, tak si hul vzdycky najdes. Do debaty o krestanech a atheistech se davat tady nehodlam. Clovek nemusi byt moc chytry aby mu doslo, odkud tady dnes fouka vitr. Ona je to dnes takova moda nadavat a posmivat se vericim, at jsou echt-hajzlove ci dobri lide. Na to jsou atheisti experti poznat kdo je kdo a co! Ahoj
(Nofnak - Mail - WWW) 10.05.2005, 22:26:32
osobně mne to nepřekvapuje. Neb člověka nedělá vyznání, ale víra a osobnost. Schovávat se za desatero a církevní pokyny a pak si myslet, že když ubližuji lidem okolo sebe nenápadně je dosti malicherné a řekl bych neprozřetelné.
? (Alenka - Mail - WWW) 11.05.2005, 06:49:03
co a timhle ma co delat nabozenstvi? Jde o lidi. Muj prastryc mel zenu zidovku, ktere byl nevernej kde se dalo. Ale kdyz prisel Hitler, tak ji zachranil tim,ze se s ni nerozvedl i kdyz tim riskoval svuj zivot.
Memu znamemu umirala zena na rakovinu. Dlouho a bolestne. Take vedela ze se ceka na jeji smrt, milenka uz cekala v zaloze. Spousta chlapu opusti zenu ktera onemocni, ovsem mene zen opousti nemocne muze. Chlap co opousti nemocnou zenu je darebak at ma vymluvu jakoukoliv.Jo uvedomuju si ze obcas to neni lehke....
Baron Prasil - 10.05.2005, 16:39:26 (koldak - Mail - WWW) 11.05.2005, 08:51:09
Nejen nacisti, ale třeba i komunisti... Však jsem napsal "zbožštělé představitele totalitních ideologií nevyjímaje", asociace podobných ideologií s náboženstvím je zcela nasnadě.
Koldaku . . . . (Baron Prasil - Mail - WWW) 11.05.2005, 14:02:55
napsal jsi:
Jistě máš pravdu, ale znovu podotýkám - nikdy jsem neviděl a neslyšel, že by se mučili a zvlášť zavrženíhodným způsobem zabíjeli . . . . ------------------------------------- Koldaku, precti si jeste jednou tvuj komentar na ktery jsem ja reagoval s nacisty, Stalinem a ceskymi a jinymi vladami komunisty Warsavske smlouvy pachajici vrazdy nepohodlnych milionu ve jmenu jejich pseudo-boha a pseudo-nabozenstvi. Ja jsem tvemu komentari rozumel, ze pouze krestani upalovali a vrazdili lidi kteri nebyli a neverili jako oni. I kdyz to je historicka pravda, take ale je historicka pravda, ze to podobne s 10000x vetsi ucinosti a krutosti a jejich obeti se nepocitaly ve stredovekych tisicich ale desitky milionech delali nacisti, Stalin a komunisti a jini politici v opacnem smeru. Ve stredoveku v Nemecku upalili prumerne 300+ carodejnic kazdy rok. V Praze carodejnici svazali a hodili do Vltavy. Kdyz se potopila, byla to carodejnice a kdyz ne, tak carodejnice nebyla. Pochopitelne, oblecena zenska v namocenych satech se potopi . . . . A k tomu nabozenskemu blouzneni, vrazdeni a loupeni?? Husiti to delali 30? za zpevu KTOZ SU BOZI BOJOVNICI A ZAKONA JEHO, bourali na co prisli a kdo jim okamzite nesel na ruku zaplatil zivotem. Protoze vCechach a Morave znicili urodu a dobytek, tak konaly rejdy do Rakous oloupit obyvatelstvo o jidlo, ktere pozdeji hlady umiralo. Na vitkove jsme jejich vudci postavili obrovsky pomnik a pokud si vzpominam Jan Zizka je v soucasne ankete NEJVETSI CECH cislo 10? A skret K. Gott cislo 13? a skutecni obrozenci cesleho naroda se nad 30ku nedostali? H m m m m . . . .
Barone, (koldak - Mail - WWW) 11.05.2005, 17:57:46
přece nebereš vážně tzv. anketu o největšího Čecha? To je jako bys měl z hromady jablek, hrušek, švestek, třešní, mrkve a kedluben zvolit nejkrásnější bramboru:-)) Smutné je, že se k téhle pokleslosti propůjčuje veřejnoprávní televize, soudně stíhající zlé neplatiče koncesionářských poplatků.
Koldaku . . . . (Baron Prasil - Mail - WWW) 11.05.2005, 19:05:52
Prosim te, oslovujme celym jmenem BARON PRASIL nebo jenom PRASIL.
Ne BARON ! V Nemecky anketa skoncila uz pred nejakym case. Jo, a coby 1. si zvolili prvniho povalecneho kanclere, tehdy Zapadniho Nemecka, Konrada Adenauera a 2. nabozenskeho reformatora Martina Luthera, ktery prisel priblizne 90 let po Mistrovi Janu Husovi. Tak s to volbou Germanu, Konradem Adenauerem 100% souhlasim = pvalecny ekonomicky zazrak v NSR a Martin Luther? Tomu nadavali sasky Jan Hus, na coz byl velice pysny. Kdyby mu nekteri nemecti knizata nefandili a neschovavali pred papeze agenty, kteri po Lutherovi sli jak slepice po flusu, skoncil by stejne jako nas Jan Hus, privazanej retezem ke kulu na hromade sucheho drivi a SKRT sirkou! |
mimochodem, ten člověk byl možná "katolík", ale určitě ne "křesťan"!!!
Takovouhle sviňárnu by žádný člověk, který má v srdci Ježíše, neudělal...
Výroky ve smyslu "skvělý nevěřící muž vs. svině křesťanská" jsou poněkud mimo. Já takovéhoto člověka nepovažuju ani za věřícího, ani za křesťana. A pokud se za něj považoval on sám, pak byl značně pomýlený...