[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
JEN SE CHCI UBEZPEČIT...
Rubrika: [úkol pro vás]

Ahoj Danielo, nejprve jsem nechtěla psát, ale přišla jsem na to, že by mě vlastně názor ostatních ,,kudlanek a kudlánků" dost zajímal. Jsem ve složité situaci. Uvnitř sebe vím, co asi bych ráda udělala, ale neumím být úplně rozhodná. Je mi naprosto jasné, že nikdo za mě nic nevyřeší, ale taková menší podpora, nebo naopak kritika, by mi možná trošku neuškodila :-)))

     


     K věci: Je mi 33 let, jsem 13 let vdaná. Manžel byl můj první, ale neříkám jediný kluk. Brali jsem se po třech letech chození, protože jsme museli, i když tohle já neříkám ráda – protože můj názor je, že nikdo nemusí, když nechce. Narodila se nám dcera, naštěstí zdravá. Měli jsme problémy s bydlením, nakonec i po 13 letech bydlíme stále u mojí mamky, sice ve velkém bytě, kde máme společné jen WC a koupelnu ( my tam máme samostatnou menší bytovou jednotku). Má to i své výhody, babička hlídá a nájemné není veliké. Po dalších osmi letech se nám narodil kluk. Takže máme dvě děti.


    To jen na úvod, a teď k problému: manžel je hraje fotbal a vždycky o víkendech chodil hrát a pak s klukama šel na pivčo. Někdy mi vadilo, že se více nevěnuje o víkendech Anetce a mě, ale když jsem pak nastoupila po první mateřské do práce, ta samota, kterou asi trpí hodně maminek na MD, mě opustila. Vždycky jsem měla a doteď mám spoustu koníčků. Chodím také nepravidelně cvičit, plavat, do divadla atd, většinou s kamarádkami.


    Zpětně nemůžu říct, že by se manžel dětem vůbec nevěnoval, ale vždycky jen když měl na to čas on. Je kameník, takže každou zimu měl problémy s prací; když jsem byla na mateřský, byli jsme skoro každý rok na dluzích, které se přes léto zase splatily. V zimě se manžel docela dětem věnoval, pro dceru chodil do školky, pak  se s ní učil,ale…přes léto většinou všechno stejně leželo na mě (od května do října).


    Mimoto dost pil, druhý den byl a je vždycky  protivný a občas mě i nadával, i před dětmi (používal např. slova jako, kráva, hnida a ať držím hubu apod.). Druhý den ho to přešlo a byl milý. V sexu jsem si vcelku rozuměli, i když jsem poslední 4 roky zjistila, že mě asi neumí ani pořádně políbit! Postupem času se všechno tohle trochu stupňovalo. Myslela jsem, že dospěje, že přestanou dluhy, ale letos už se zase opakuje to, že si půjčuje na daně a druhý měsíc mi nedává ani korunu na domácnost.


    Minulý rok jsem po čtyřech letech MD nastoupila do práce. Mám příjemné místo, milé kolegyně a kolegy, docela dobře placené. S babičkou jsem se ale musela dohodnout, aby mi 2x v týdnu vyzvedávala malého ze školky. Manžel přes léto pracuje většinou mimo Prahu. On i nadále chodí na fotbal, ale bohužel teď začal pít i v týdnu. Tak 2 – 3 krát,  často se stává, že přijde domů ve 2-3 hod. ráno. Neumí pít, tak je vždycky takříkajíc na dračku.


    Začala jsem ho upozorňovat na to, že se mi to nelíbí a postupem času jsem přišla na to, že se mi ani s manželem už nikam chodit nechce. V sexu jsme si docela přestali rozumět, je to teď pro mě jen povinnost. A abych s ním šla třeba do restaurace, jako jsme si někdy spolu vyšli, to se mi také nechce, protože vím, že ho střízlivého a milého domů nedostanu. Doma je poslední dobou nevrlý na děti, pořád nás otravuje s maličkostmi (třeba ať řádně zavíráme šuplík v kuchyni apod.) Není mi to teď doma příjemné.


    Nedávno jsem potkala svého bývalého kamaráda, několikrát jsme šli na oběd, a já zjistila, že si s ním mám hodně co povídat. Je ženatý a má dvouletou dceru, takže ani nepřipadá v úvahu, abych si sním něco začínala. Ale ráda ho vidím a povídám si s ním. Manžel mě začíná svým hulvátstvím lézt na nervy. A já začínám zjišťovat, že by mi bylo lépe bez něho.


    Starostí o děti se nebojím. Nechci mu je brát a budu ráda, když se jim o některých víkendech bude věnovat. Možná i já pak budu mít trochu času pro sebe. Toho, že bych to nezvládla s penězi, se nebojím. Zjistila jsem po návštěvě sociálky, že by mi mohl poskytovat přídavky až ve výši 5 000,- Kč.a teď jsem od něho na domácnost viděla 8 000,-Kč.


Navrhla jsem mu, ať se odstěhuje, ale začal se mi hrabat v telefonu a zjistil, že jsem byla na obědě, jak on říká „s cizím chlapem“, a bylo rodeo. Že prý proč chci, aby se stěhoval apod.! Začíná mě stíhat, a říkat mi, jak mě má rád, ale já mám zato, že kdyby měl, tak by začal by něco řešit  už ve chvíli, kdy se mi nelíbilo jeho pití.


    V duchu vím, že jestli teď couvnu od našeho případného odloučení (nechci se hned rozvádět), začne se zase za měsíc chovat stejně! Ale vždycky má v sobě člověk trochu pochybností.


    Tak jak byste to řešili vy ostatní?! Já jsem člověk, který se dovede radovat ze života a chci své děti slušně vychovat.  Samoty se nebojím a navíc mám spoustu přátel a sama jsem málokdy. Ahoj,  Katka


 


 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Kameník? Hezké povolání... (aTeo ;) - Mail - WWW) 15.04.2005, 00:49:07
Vzpomínám si na jeden monolog z jisté životopisné knihy, který zoufalým hlasem vedla paní Gauguinová: "Víte, pane reverende, on Paul není zlý člověk, dokud se nenapije. A pije proto, že je nešťastný. Ty jeho obrazy nikdo nekupuje. Bodejť taky jo. Já už se na ty jeho mazanice nemůžu ani podívat! Nejraději bych je všechny vyházela. Kdyby alespoň dělal něco pořádného!"
Majitel obrazu Paula Gauguina je dnes těžce zavodněným multimilonářem. Jakou to má souvislost s výše popsaným příběhem? Snad jenom tu, že některé soudy se v jistém čase a místě mohou jevit jako spravedlivé, s odstupem jako povrchní, sebestředné a veskrze ubohé...

Huh? (Helena - Mail - WWW) 15.04.2005, 03:40:07
Tak aTea jsem vubec nepochopila. Muj nazor je ten, ze pokud se manzel nenecha pod vedenim odbornika lecit z alkoholismu, coz asi nenecha, protoze si urcite mysli, ze zadny problem nema, tak bych si to rozhodne uz nerozmyslela a trvala bych na jeho odstehovani.

Pokud si totiz clovek uvedomi, ze ma problem a chce s tim neco delat, mel by rozhodne dostat jeste sanci a podporu rodiny. Pokud je ale ve stadiu zapirani, problem odmita slovy: "Ja nejsem alkoholik, ja s tim muzu kdykoliv prestat atd.", tak nema nic cenu. Dokud si nebude chtit pomoct sam, nikdo ho nedonuti a Katko, Ty by sis vedle neho mohla nakonec zkazit cely zivot. Jsi mlada, zivot mas jeste pred sebou! Nedivim se Ti, ze si s ozralou uz nemas moc co rict.

Je smutne, ze u nas se jeste tohle prehlizi. Reknou, no co, obcas se napije, kdo je bez chyby... Takovym lidem bych pouze rekla "bez komentare", s temi nema cenu debatovat.

aT (NČ - Mail - WWW) 15.04.2005, 07:16:06
Teď mám tedy odsoudit pí Gauginovou jako povrchní, sebestřednou a veskrze ubohou... Proto, že jí vadilo, že za výsledky práce jejího manžela se ani nenajedla ani nevoblíkla? A vadilo jí jeho chlastání? Co si to vlastně dovolila! Ale ona byla hloupá, kdyby totiž věděla, že jednou...., to by se jí to jistě hladovělo neskonale lépe a radostněji.




Mé řešení (Lenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 08:41:51
Ahoj Katko,
když jsem to četla jako bych si četla o sobě, jen s tím rozdílem, že mám jedno dítě, ale přesně toho stejnýho manžela (teď už exmanžela). Rozvedla jsem se po devítiletém manželství a je mi dobře. Mám svůj byt a už se nemusím bát až opět uslyším klíč v zámku s obavou v jaké náladě opět přijde, jak bude zlý, jak mi bude nadávat apod.. Nevím jak jsou na tom jiní takto postížení , ale ex se změnit nechtěl. Taky jsem si naivně myslela, že se po rozvodu alespoň bude více věnovat našemu synovi, ale opak je pravdou. Bere si ho jednou za tři měsíce po mé urgenci.V sobotu ráno a večer prý si ho mám zase vzít , protože navečer už něco má (hospůdku, kamarády, zábavu). Má rada je - zajisti klid sobě a hlavně svým dětem, agresivita se bude postupně zvyšovat, já se bála že mě i znásilní(v opilosti byl moc hrubý, měla jsem i pár modřin). Dopadlo to tak, že jsem se s malým zavřela v noci v dětském pokoji a on začal vylamovat dveře....utíkej pryč...

Ano uteč.... (Kamila - Mail - WWW) 15.04.2005, 08:55:10
...taky si myslím, že lepší to nebude. Můj - teď už také ex - sice nepil, ale prostě "jen" byl sám se sebou naprosto spokojen a absolutně odmítal jakýkoliv podíl na domácí nepohodě s tím, že jestli JÁ mám problém, tak ON že ho nemá... Já vážně chtěla řešit a chtěla jsem aby se něco zlepšilo. Nezlepšilo - jsme se synem sami - a je nám vážně líp, mnohem lí!

(Inka - Mail - WWW) 15.04.2005, 09:07:12
Myslím, že téměř všude jsou nějaké problémy, ale je potřeba o nich mluvit nahlas s dotyčným to je moc důležité, protože já mám osobní zkušenost, že chlapi v zásadě nic neřeší, pokud se jejich život nějak radikálně nemění a ani nevnímají, že je něco špatně zatímco v nás ženských to postupně narůstá, tak až to není pro nás únosné, ale oni do nás nevidí. Alkohol si žádný alkoholik nepřipouští, já bych mu zkusila dát šanci podmíněnou léčením. Problém je v tom, že Váš život byl tak trošku bohémský vždy, což souviselo se sezónní prací Tvého manžela, tak jak ho chceš teď radikálně měnit? Manželství samo nešlape na to musí být vždy dva, také krize přicházejí a odcházejí. Když je ženská s dětmi sama, tak to také není jednoduché pro ni ani pro děti a o hledání a soužití s novým partnerem ani nemluvě. Chce to vždy vše citlivě zvážit a hlavně vše říci partnerovi, aby věděl co se v Tobě děje a proč. Ať se k tomu také nějak postaví. Vím, že občas s mužskými řeč prostě není, ale tak mu alespoň řekni nahlas co se v Tobě děje. Budu Ti držel palečky, neboť co nás nezničí, tak nás posílí.

s ex jsme o tom mluvili... (Lenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 09:18:38
a dokonce několik let...nejsem človíček co neumí vyjádřit svůj názor, co trpí potichu...o všem jsme mluvili a výsledek? Manžel sekal dobrotu, jeden, dva týdny a pak do starých kolejí a nanovo, vydržela jsem to pět let, takto mluvit a odpouštět, ale nikam to nevedlo, u Katky to trvá několik let a myslím si, že mu dala hodně šancí....

Tohle je sice koutek pro zhrzené ženy, (aTeo ;) - Mail - WWW) 15.04.2005, 09:46:02
ale nedá mi to. Příběh Paula Gauguina byl jenom takovou malou provokací. Jeho problém spočíval v tom, že se vůbec oženil. :)
V rozpadu vztahu přece nelze vždy jednoznačně najít jediného viníka. Připouštím, že ženy bývají častěji obětí sobectví druhého z partnerů. Na příběhu Katky mi "nesedí" víc věcí. Sama z toho vychází morálně bez poskvrny. Její chyba spočívá minimálně v nevhodném výběru. A možná i v intoleranci vůči jeho aktivitám. Je rozhodnutá a "chce se jen ubezpečit..." Asi by se ohradila proti tvrzení, že klíčový moment příběhu spočívá v setkání s "bývalým kamarádem"...
Ano Katko, rozveď se. Jenom si zkus připustit, že ani ty nejsi bez "viny" a nehledej podporu u těch, kterým jsi pravděpodobně poskytla jen neúplné informace...
A nebijte mě po hlavičce, dámy, mám za sebou jedno nevydařené manželství, přestože jsem abstinent. ONA se domnívá, že vina byla jeno má, protože jsem nebyl ochoten vzdát se svého koníčku (mimochodem - provozoval jsem ho doma:). Já si myslím, že je celkem hodná holka, ale prostě si jenom špatně vybrala a já nebyl schopen naplnit její očekávání. Tož tak...

(Inka - Mail - WWW) 15.04.2005, 09:49:19
Tak to je daný, jen odvahu do nového začátku. Jsem zastánce toho dát vždy 3 šance, jestliže jich neni využito tak co naděláš. Život se má prožít hezky, tak proč se zbytečně trápit. Život je moc krátký a strašně rychle utíká.

Musela jsem se pousmát... (Lenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 10:02:09
nad nadpisem aTeo....zhrzená žena? No tak za tu se nepovažuji, jistě na našem rozvratu manželství nesu taky značný podíl, hodně jsem ho peskovala, nemlčela jsem, hádala se s ním, asi to doma nemohl vydržet proto pil:-) Můžu říct že nejsem zhrzená, jsem šťastná, že jsem zajistila klid svému malému a sobě:-) A vlastně, exmanžel tvrdí že má taky klid, tak jsme spokojeni oba a oba máme šanci zkusit si najít toho, kdo se k nám lépe hodí...přeji mu to ať najde tu pravou pro něj:-)

odpověď pro aTeo (katka - Mail - WWW) 15.04.2005, 10:14:34
Ahoj!
Děkuji všem, kteří se byť jen trochu zamyslí a přidají svůj vlastní názor. I tohle mi trošku pomáhá :-)
Odpověď pro aTeo ,,zhrzená žena" - tak tou opravdu nejsem. Jen se ptám, co je na tom špatného, mít svá vlastní rozhodnutí? Ano mohu a možná i jsem ¨vůči manželovi momentálně trochu sobecká, konečně se po leetech dívám na věc tak, že život je příliš krátký než ho prožít ošklivě! Ale tohle si opravdu nemyslím jen já, a kdyby si to myslel i můj manžel snad by se choval ke mně už delší dobu líp. A to je vlastně to jediný co jsem po něm chtěla!
Zatím všem děkuju. Katka

Oh, milý aTeo, (Vodoměrka - Mail - WWW) 15.04.2005, 11:04:23
je vidět (a to buď rád), že ses ještě nedostal do spárů zhrzené ženy, neb to, čeho je taková zhrzená žena schopna, přesahuje velkou měrou neomezené chápání mužských mozků a velmi postatně se odlišuje od všech těch kudlanek, které se zde scházejí. Tak trochu jsi mě teď tím zklamal. Měla jsem o tobě lepší, vyšší, mínění - už podle těch bezva obrázků, co produkuješ. Ejhle - a zjišťuji, že jsi jen a jen chlap.

Souhlasím s aTeo. (Jelenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 12:14:39
Je tam mnoho nejasností. Kdo stanovil diagnosu "alkoholík"? Proč je partner nešťasný?
Rovněž mě zarazila ta schůzka se spolužákem, která tu nespokojenost spustila.
Znám dva podobné případy, které začínaly právě takto - pokračovaly tak, že se najednou zjistilo, že "spolužák nebo někdo jiný" žije pouze ve "formálním manželství - že svou ženu už vlastně nemá rád" - a už to jelo.
Dr. Plzák říká, že právě tímto utišují své svědomí ti, kteří začínají rozbíjet stávající vztah. Prostě prohlásí, že manželstvé je formální a už nefungující.

Díky, Vodoměrko ! (aTeo ;) - Mail - WWW) 15.04.2005, 13:49:01
Tvůj příspěvek je téměř dokonalý model inkvizitorského přístupu. Odsoudíš nositele nějakého názoru, aniž by ses zdržovala tím, že se dopustíš vlastního.
S despektem mi nadřazeně naznačuješ, že ani netuším, co ty zkušeně víš. Jde totiž problematiku, přesahující mé možnosti chápání a rovněž většiny zde se scházejících kudlanek. Ano, jsem jen a jen nedokonalý chlap (čím bych měl podle tebe být?) se zkušenostmi se ženami jistého typu, jež pracovně nazývám "psychorachejtle"... a jimž se celkem úspěšně vyhýbám. Netuším, kterej čert mi nakukal zapojit se tady diskuse. Njn, pořád se učím... ;)

Jelenko (Helena - Mail - WWW) 15.04.2005, 14:05:22
To snad nemyslis vazne, kdyz pises "Kdo stanovil diagnozu alkoholik?" Ty na to musis mit uredni papir? Nestaci, kdyz vidis, ze manzel chodi domu ozralej nejdriv kazdej vikend a ted uz 2 az 3 krat tydne? A to jeste Katka pise, ze byva vzdycky na dracku, ne jen pripity. Jak jsem uz napsala bohuzel se to piti v CR porad jaksi toleruje. To cos napsala to jenom potvrzuje!

Ale aTeo, (Vodoměrka - Mail - WWW) 15.04.2005, 14:07:28
žertovala jsem... samozřejmě, že jsi jen chlap, tak jak já jsem jen ženská... nejsem o nic víc člověk než ty, ale ani o nic méně... tak co se hned durdíš, člověče? Nabízím ruku a říkám MÍR. Vždyť je jaro!!!!

Ach jo... (Lenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 14:22:29
Já si myslím, že ta nespokojenost ve vztahu je v člověku tak nějak ukolébaná časem a zvykem. Pak potkáte někoho, bývá to právě bývalý kamarád, známý, kolega, kdo vám ukáže, že to jde i jinak. Člověk se "probudí" a vidí právě to hulvátství a špínu ve svém manželství, mileneckém vztahu atd..
Tomu se nedá zabránit, stejně by to dřív nebo později udělal někdo jiný, kdo by pisatelce otevřel oči.To si má nechat žena nadávat?
Mobil by si měla pečlivěji hlídat, takové smsky by se neměly manželovi dostat na oči, at v nich bylo i pouhé pozvání na oběd.
Problémem hlavním je to, že se nemohou domluvit. Třeba na tom, že někdy on půjde na fotbal, jindy vezme děti na výlet.Nebo si promluvit o svém zaměstnání, které by bylo možná vhodnější jako koníček než živnost. Pití je hrozný nešvar, znám to ze svého okolí. Jak se začne chlap nudit - nic ho nebaví, nic se mu nedaří, všichni ho otravujou, všecko mu vadí,...tak začne chlastat.
Neumím poradit, sama si nevím rady se svým životem.
Ale přesně chápu tvé pocity, Kačenko...
Držím palečky.


Heleno, (Jelenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 14:25:34
léčit se může jen tehdy, označí-li ho za "alkoholíka" doktor. Jinak ho do léčebny nepřijmou.
Výpověď toho, který se zrovna potřebuje svého partnera zbavit, není dost průkazná. Ten ho může označit za leccos: za blázna, za žárlivce, za alkoholíka atd.
Znám to zase z té druhé strany.
Možné je věřit jen nezávislému názoru - případně znát i názor druhé strany.

Ach jo... (Lenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 14:28:33
Já si myslím, že ta nespokojenost ve vztahu je v člověku tak nějak ukolébaná časem a zvykem. Pak potkáte někoho, bývá to právě bývalý kamarád, známý, kolega, kdo vám ukáže, že to jde i jinak. Člověk se "probudí" a vidí právě to hulvátství a špínu ve svém manželství, mileneckém vztahu atd..
Tomu se nedá zabránit, stejně by to dřív nebo později udělal někdo jiný, kdo by pisatelce otevřel oči.To si má nechat žena nadávat?
Mobil by si měla pečlivěji hlídat, takové smsky by se neměly manželovi dostat na oči, at v nich bylo i pouhé pozvání na oběd.
Problémem hlavním je to, že se nemohou domluvit. Třeba na tom, že někdy on půjde na fotbal, jindy vezme děti na výlet.Nebo si promluvit o svém zaměstnání, které by bylo možná vhodnější jako koníček než živnost. Pití je hrozný nešvar, znám to ze svého okolí. Jak se začne chlap nudit - nic ho nebaví, nic se mu nedaří, všichni ho otravujou, všecko mu vadí,...tak začne chlastat.
Neumím poradit, sama si nevím rady se svým životem.
Ale přesně chápu tvé pocity, Kačenko...
Držím palečky.


Omlouvám se odeslala jsem to nechtíc 2x (Lenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 14:31:11


Zdá se, (Vodoměrka - Mail - WWW) 15.04.2005, 14:40:41
že když chlap chodí pravidelně několikrát týdně z hospody zkárovaný jak zákon káže, je to v pořádku, maximálně že je to vinou ženy, protože není dokonalá a má spoustu chyb. Zajímalo by mě, jak by se takový chlap tvářil na to, kdyby to bylo naopak... ale běda, když si žena postěžuje, tak ji to zřejmě rázem pasuje na línou, ufňukanou, zhrzenou či jinak závadnou ženskou, se kterou se má naložit jako s květinami... nařezat, svázat a hodit do vody... nebo se mýlím? Musí být nutně vina na straně ženy? A má snad být zticha, držet pusu a krok, a dělat, že je vše v pořádku? Ano, a ještě něco - většinou se vždycky musí najít někdo, kdo jí otevře oči, protože ona to do té doby nevidí, nechce vidět a nebo si bohužel myslí, že je chyba na její straně... a taky uvidí, že to jde i jinak, že to funguje i lépe a že si nemusí nechat všechno líbit. Katko, když couvneš teď, budeš couvat až do konce všeho... a pokud nechtějí obě strany totéž, nikdy to lepší nebude. Já to znám a vím, co říkám... Nepovyšuji se nad chlapy (i když žena je žena a nedá se srovnávat s muži) a nejsem jejich odpůrce, jen mě zaráží ta jednostranná kritika od některých (i žen).

Jelenko (Inka - Mail - WWW) 15.04.2005, 15:40:40
existují i anonymní alkoholici a to je dobrovolné pro toho kdo se léčit chce, tak proto něco udělá. A pro Katku: nedej se zmást kolegou, jeho dvorností a galantností, na začátku je to vždy krásné, záleží na tom jak dlouho to pak vydrží. Fakt je, že je to příjemné a ukáže Ti to jak by to u Vás vlastně mohlo být, ale není.

Milá Inko, (Jelenka - Mail - WWW) 15.04.2005, 16:02:40
pokud by byl problém v alkoholismu, tak máš pravdu.
Ale mně se to nějak nezdá - myslím, že jeden z hlavních problémů bude ten kamarád a opakované schůzky s ním.

ten kamarad byl zacatek (Mrska - Mail - WWW) 15.04.2005, 16:51:14
Katka se najednou probudila a uvedomila si jak by to bylo krasne s nekym jinym. Ale ono ze zacatku je to vzdycky krasne. Az po nejake dobe se prestanou vznaset a nastanou starosti a problemy. Mozna ze ne stejne ale nejake. Kazdy ma neco. Ja bych Ti radila, Katko, nezacinat si s novym kamaradem. Zapomen na kamarada a napred vyres manzelstvi!! Zkus mu dat jeste jednu sanci.

Jelenko (Helena - Mail - WWW) 15.04.2005, 17:48:54
Kdyz manzel prijde domu jednou, dvakrat nebo trikrat tydne slitej, tak je UPLNE JEDNO, jestli ma papir od doktora nebo ne, ale je to ALKOHOLIK. Jestli ve vztahu neco zanedbala i Katka je druha vec - urcite dulezita, ale i kdyby se Katka nevim jak zlepsila, nejdriv se on musi vyporadat s chlastanim!

Jestli v CR clovek potrebuje k oficialni lecbe papir od doktora, ze je alkoholik, tak pokud ma Katcin manzel zajem situaci vyresit a lecit se chce, ten papir si urcite obstara lehce.

A uz VUBEC neuznavam, ze nekoho "manzel nebo manzelka dohnala k piti". To je jen vymluva slabochu, protoze kazdy je sveho stesti strujcem. Ale i kdyby ho Katka k piti dohnala, i tak JEDINE reseni (mimo rozvod) je protialkoholicka lecba. Vic uz k tomu neni co dodat.

Jeste jednou (Helena - Mail - WWW) 15.04.2005, 17:57:32
Teprve ted jsem si precetla posledni Jelencin prispevek a zasnu jeste vic. Pokud jeden z manzelu pije, je v te chvili opravdu vedlejsi, jestli jsou i jine problemy. Musi se nejdriv vyresit to piti. Je to zavislost, ktera sama s vyresenim ostatnich problemu neodejde. Pokud se manzelovi neco na Katce nelibi a ona ten nedostatek odstrani, mysli si snad nekdo, ze chlap, ktery se trikrat tydne predtim spil, prestane a bude z neho zase normalni chlap? Pokud si to nekdo mysli, tak to teda o alkoholismu NIC nevi. Ti lidi si sami nedokazou pomoct. O to mi jde. Problem mohl byt puvodne i nekde jinde, bohuzel pokud tomu tak ale bylo, resil se pitim. Zivot s alkoholikem, ktery se nechce lecit, opravdu nema cenu.

Milá Heleno, (Jelenka - Mail - WWW) 16.04.2005, 06:56:49
zbytečně se rozčiluješ, já neříkám, že alkoholik se nemá léčit.
Jen si dovoluji ZPOCHYBNIT věrohodnost Katčiny výpovědi. Ve vedlejší rozmluvě píše Brepta, jak jí exmanžel, když chtěl ze vztahu ven, označil za blázna - a to tak úspěšně, že tomu uvěřila její vlastní matka.
Mě můj exmanžel označil za nemocnou žárlivku a alkoholičku (33 let jsem taková nebyla a přísahám, že jsem taková nebyla ani při našem rozcházení).
Proto vždy zbystřím, když si někdo takhle stěžuje a sám z toho vychází čistý jako slovo boží - pak se snažím číst mezi řádky.
A mezi řádky se dozvím, že má vedlejší zájem, že si to už spočítala, ani slovem se nezmíní o tom, že děti ztratí otce, který se s nimi učil atd. - pak jsem v ODSUDKU velmi opatrná (po svých osobních zkušenostech), protože vím čeho je schopen člověk, který chce ze vztahu pryč a potřebuje na někoho svézt vinu - a je úplně jedno, je-li to muž nebo žena.

Špatné svědomí (Lidka - Mail - WWW) 16.04.2005, 07:26:48
Katko, vůbec se mi nelíbí Tvůj postoj. Z Tvého dopisu mám pocit, že si chceš jen umlčet špatné svědomí - "vždyť oni mi i na Kudlance radili rozvod" - ale už jsi v podstatě rozhodnutá.
Nelíbí se mi na Tobě, že všechny argumenty vyznívají ve smyslu: to on je ten špatný. To znamená, že si nepřipouštíš svůj podíl na nefungujícím vztahu a neřešíš svůj díl odpovědnosti.
Nejhorší chyba, kterou může ženská udělat, je ta, kdy z nefungujícího vztahu neodejde včas, neřeší ho a nechává věcem volný průběh. Pak potká jiného, zblázní se, rozbije dvě rodiny a udělá svoustu lidí nešťastných. Jak to dopadne v dalším vztahu? Opět katastrofálně, opět útěkěm k novému partnerovi, opět šizením vlastního svědomí.

Myslim, ze Katce krivdite (Johanka - Mail - WWW) 16.04.2005, 11:08:36
Ahoj,

nektere z vas tady vmetaji Katce, ze chce utect k tomu kamaradovi, to podle me neni pravda, alespon jsem to tak s dopisu nepochopila - zena, ktera ma trochu rozumu, snad nebude krast rodine otce, zvlast mlade rodine. Pusobilo to na me tak, ze proste jen videla, ze to muze byt i jine (a ne nutne jako ona s tim kamaradem, ale i treba podle popisu, jak to ma doma kamarad s zenou), nez to ma doma ona sama, kde to neni nic moc, ale uz si na to tak nejak zvykla.
Taky jsem kdysi uvizla v pochybnem vztahu a otevrel mi oci rozhovor s kamaradem, pricemz to nemelo nic spolecneho s predpokladem, ze by me zaujal samotny kamarad, proste mi jen vysvetlil, ze "takhle to byt nema", ja vztah ukoncila a jsem mu dosud velmi vdecna.

Co se tyce toho, jak to ma doma a kdo za co muze, zdrzim se soudu, bylo by asi nutne vyslechnout i manzela, kazdopadne ten clovek je asi uz od vyroby krajne nezodpovedny, a s takovym bych ja osobne zit nedokazala (jsou lidi, pro ktere je dluh jen krajni nutnosti (hypoteka apod.), i kdyby nemeli jist, jsou lidi, pro ktere je dluh normalni vec, a vetsinou kdyz se clovek chova takto nezodpovedne k penezum, pristupuje tak i k mnoha dalsim vecem). Proste at rozkol ve vztahu zavinil kdo chtel, prijde mi zduvodneni "nechci zit s takto nezodpovednym clovekem, kdy nevim, jestli budou mit deti zitra co jist, a jemu je to jedno" naprosto v poradku.

no nevim (Mrska - Mail - WWW) 16.04.2005, 22:38:22
Katka pise, ze pres leto je muzicek pryc - nekde za praci. Tudiz ji nebude otravovat cele leto!! A ty finance? Katka pracuje a on vydela pres leto dost aby z toho zili a splatili dluhy. Ja bych vzala penize na starost (pokud se s nim da o tom mluvit, treba bude rad) a snazila se nasetrit aby si nemuseli pujcovat. V lete ho mas z domu a pres zimu se jak takz stara o deti. A s tim chlastem - to musis vyresit ted, dokud seka dobrotu!! Rekni mu at se polepsi, jinak ze ho vyhodis. Zkus to s nim jeste jednou.

Johanko, myslíš, (Jelenka - Mail - WWW) 17.04.2005, 04:50:47
že je z jejich schůzek manželka kamaráda nadšená? Pokud o nich ovšem něco ví (třeba si kamarád lépe hlídá mobil - jak to myslím, že Lenka radila Katce).

Jelenko (Helena - Mail - WWW) 17.04.2005, 06:01:55
Je pravda, ze mnozi lide delaji nasazuji svym protejskum psi hlavy, delaji z nich blazny, treba i alkoholiky. Pokud ale nekdo chodi s kamaradama do hospody a prijde domu statej, tak je dost svedku na to, aby to Katce dosvedcili - uz treba jen jeji maminka, ze z neho alkoholika nedela. Ja vim, ze Ty mas s timhle spatnou zkusenost. To je smula. Myslim si, ze ale nemuzes zase hazet vsechny do jednoho pytle a myslet si, ze si to Katka taky jen vymysli.

Pokud se manzel nebude chtit lecit pod vedenim odbornika, tak to bohuzel nema cenu. Sam se z alkoholismu nedostane. Muze nejakou dobu sekat dobrotu, ale drive nebo pozdeji s tim zase zacne.

A to, ze se Katka parkrat sesla s kamaradem a ze si tim uvedomila, ze vztah dvou lidi muze byt o moc lepsi, nez to co ma s manzelem, to bych neodsuzovala, to si myslim, ze je normalni. Ja dokud jsem nepoznala sveho soucasneho pritele, tak jsem nepochopila jaky byl muj predesly sobec a neurvaly clovek. Kdyz nemas srovnani, nevis, ze muze byt o moc lip.

Ja mam kamarady - kluky, ktere jsem znala jeste pred tim, nez jsem se seznamila se svym nynejsim pritelem. On ma zase kamaradky, ktere znal uz prede mnou. Ani me ani jemu neprijde divne, kdyz se s temi kamarady a kamaradkami dal bavime a obcas i vidame. Nejsou to nasi byvali partneri, proste jen kamaradi a to je prece normalni. Pokud si dva lide rozumi a duveruji si, nemuze jim prece tohle vadit. Me se velice prici to, ze "po svatbe" by se meli "povolovat" manzelovi pouze kamaradi a manzelce pouze kamaradky, vsechny ostatni pak musis vyskrtnout ze seznamu??? A ja mam tolik dobrych kamaradu z prazdnin s Brontosaurem a byvalych kolegu ze zamestnani, z mistni organizace Sokola. To by byla hruza, kdybych mela najednou zakazano se s nimi stykat.

Heleno, (Jelenka - Mail - WWW) 17.04.2005, 06:40:40
myslíš, že by se Katka na místě manželky kamaráda cítila dobře, že by s pochopením sledovala, jak na OPAKOVANÝCH setkáních to té své staré kamarádce všechno vysvětluje?
A k tomu alkoholikovi. Jak si můžeš být tak jistá, že to tak opravdu je.
Zatím máme pouze výpověď JEDINÉHO člověka, u kterého ale lze předpokládat ZAUJATOST. Nikdo jiný nám to nepotvrdil.

Jelenko, (Johanka - Mail - WWW) 17.04.2005, 12:06:22
ja myslim, ze uz jsme se dostaly trochu jinam, kazdopadne stejne jako Helena mam spoustu kamaradu, pritel ma nejake kamaradky a byvale spoluzacky a taky nevidime nic spatneho na tom, ze se kazdy s temi svymi vida, samozrejme v rozumnych mezich.
Ale proste na obed clovek kazdy den jit musi, a jestli ji sam, nebo s kamaradem, nebo s kamaradkou, a jestli pokazde s tou samou, nebo pokazde s jinou, mne by to tedy bylo na miste manzelky uprimne jedno. Samozrejme pokud by partner nejak zanedbaval rodinu, travil s "kamradkou" vecery, vikendy, je to uz podezrele, ale tohle mi prijde naprosto nevinne (tak, jak to bylo podano, za predpokladu, ze Katka nic netaji, coz predpokladam, ze nedela).

Jelenko (Helena - Mail - WWW) 18.04.2005, 03:32:34
Ja se teda vubec necitim blbe, kdyz mi muj pritel rekne, ze se po praci na sklenicku uvidi se svou kamaradkou. Proboha prece mu musim verit. Pokud se budu citit spatne, ze je s kamaradkou, tak je to s nasim vztahem hodne spatne.

A co si jako mela Katka vymyslet? Ty si myslis, ze treba ve skutecnosti manzel prijde vozralej jen jednou za mesic a Katka z toho udelala 2 az 3 krat tydne? Co to tady vlastne resime? Myslis si, ze Katka (nebo ostatni pisatelky/pisatele) prizvou sve partnery a poprosi je, aby napsali svuj pohled? To se asi nestane. Ja si myslim, ze na kudlance se schazime na zaklade system duvery. Predpoklada se, ze kazdy je uprimny, jinak to ani nejde.

Ted uplne od veci: Vite, ze to neni poprve, co se setkavam s tim, ze se u nas predpoklada, ze lidi budou lhat, zatajovat, mlzit atd. Vzdyt i nase urady na zaklade toho funguji. Uz pres osm let bydlim mimo republiku, tak uz jsem si odvykla. No a kdyz mi to bylo nedavno velice nemilosrdne pripomenuto, byla jsem docela sokovana. O tom bych ale mohla napsat knizku. :)

Dotaz (jitka klicova - Mail - WWW) 16.05.2006, 03:47:23
mam problem s mou mamkou,ktera je alkoholicka. Pije jiz od mladi ale nyni se to zhorsilo kdyz prisla o praci. bohuzel nikoho ted nema kdo by ji pomohl. ja sem v australii a kdy ji volam,tak mi rika,ze je v poradku,ale pritom ma jen 40kg a nic neji jen chlasta. neplati za elektriku a vodu. byt sem ji koupila se sestrou,nebot nemela penize. nevim jak ji mam pomoct a co delat. mamka si pujcuje penize od lidi,ale pak jim to nevraci a pry i bere flasky,ktere vidi v popelnicich a pije z toho. prosim vas poradte mi nechtela bych o ni prijit. do lecebny jit nechce. kdyz sem se ji ptala,tak mi rekla,ze nema zadny problem...ale my vime ze ma!

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: