| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| NEZVLADATELNÁ A UBÍJEJÍCÍ - ŽÁRLIVOST |
| Rubrika: [poradna] Milá Kudlanko, prosím o Tvůj názor a radu na mou situaci. S partnerem jsme spolu skoro devět let, vic než pět let žijeme ve společné domácnosti. Na svatbu a děti zatím nespěcháme, ale mluvíme spolu o tom. Náš vztah byl normální, zažili jsme spoustu pěkných i pěkně bouřlivých dnů. Až letos, nevím, kde se to v něm vzalo (co byl první impuls), prostě mi najednou přestal důvěřovat, myslí si, že mam někoho jiného, že mu lžu... Jsem z toho pěkně nešťastná, důvěra je pro mě základ vztahu. Nikdy jsem ho nepodvedla. Samozřejmě, občas jsem měla pár hříšných myšlenek – kdo je nemá?, ale nezrealizovala jsem je. Nevím, co dělat. Chápu, že potřebuje čas, ale jak dlouho asi dokážu pořád dokola probírat to stejné a opakovat, že ho nepodvádím a nelžu mu? Včera jsme se i pohádali a zase nic nevyřešili. Nakonec jsem mu řekla, že je pro mě důležité, aby mi říkal, co ho trápí a že já se budu snažit to nevyhrotit k hádce. Nemůžu se zbavit pocitu, že ať udělám cokoliv, tak je to špatně. Nějak mi ubývá sil... Jenže já s ním chci být, je mi s ním dobře, je mou součástí. Dík za odpověd, Kája ODPOVĚĎ: Milá Kájo, tak zaprvé, vy vlastně už jste dávno manželé... :-))) Tedy – bez papíru, ale v podstatě není moc velký rozdíl mezi tím, jak byste žili, kdybyste měli prstýnky, a tím, jak žijete teď. To je také jeden z důvodů, proč nejsem příznivkyní dlouhodobého spolužití. Asi jste se měli už dřív rozhodnout, jestli vzít či nevzít... Ale to není předmětem tvého dotazu. Teď ještě trochu odbočím – rozhodně bych vám nedoporučovala v této situaci miminko. Přivést do vašeho současného života dítě, by teď bylo krajně nezodpovědné. Snad by na nějakou dobu vše bylo fajn, asi by se přestal tolik obávat, ale v podstatě by se všechno zase jen oddálilo...
Víš, asi je to všechno tak, že jste si v hloubce duše oba všechno představovali jinak – ty jsi nejspíš živá, spontánní dívka, kdežto tvůj partner asi bude klidný, mírný, vyžaduje především životní jistoty. Nejspíš podvědomě toužil po klidné domácí puťce (teď to, prosím, neber pejorativně!), ovšem získala jsi ho právě svou bezprostředností. Tobě možná vyhovuje jeho klidnější uzavřenější povaha – pokud to nepřehání... Psala js ovšemi i o „pěkně bouřilivých“ zážitcích – taková „domácí Itálie“, nemýlím-li se? Jak jsem psala úvodem, po tak dlouhé době „manželského“ spolužití si většina partnerů prožije nějakou tu krizi. Kdysi dávno jsem někde četla, že hádání ani tak nevadí, když vyústí do vyřešení, do vzájemného vyjasnění si situace a především smíření – ne vítězství! Většinou dokonce po bouřce bývá nádherné usmiřování :-).
Průšvih je, když to nedopadne, když ani jeden neustoupí, ale naopak oba zarytě trvají na svém. Když je každý „za sebe“, ale ne oba za vás dva... Tvůj přítel nejspíš má pocit, že se mu někam ztrácíš, že snad bys ho mohla opustit... Má strach, že si najdeš jiného, nebo dokonce už někoho máš... Žárlivost, nejistota – to je hrůza nezlikvidovatelná, žádný prokazatelný důkaz věrnosti prostě neexistuje... Udělala jsi myslím hodně, snad všechno, co šlo – má možnost se tě kdykoliv zeptat, ale – co když se ptát nebude, jen se bude nepříjemně tvářit? A nebo naopak ničit společně trávené chvíle dlouhými žárlivými scénami? Je to především jeho osobní problém a věřím, že ti pěkně znepříjemňuje život. Zkus být přeci jen víc asertivní, víc kategorická. Ano, dej mu možnost, aby se zeptal, ale nedej možnost nějakých scén... Jak přistoupíš na dlouhé debaty na neřešitelné téma, stane se to postupem času chronickým. (Mám v podobném partnerství žijící kamarádku a vím, jak ubíjející žárlivost může být.)
|
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Sybila (Alice Pesta - Mail - WWW) 06.04.2005, 07:41:52
Gratuluji!!!! Krasne napsano i vysvetleno. Opravdu si nekdy myslim, ze moje maminka ma pravdu kdyz rika, ze svet se v kravskou pr... obraci. Ale ja uz mam ctyri krizky na svych bedrech a ted resim problemy sestnactiletych (aspon tady v Kanade) a zacinam verit ze asi babicka kterou jsem nikdy nepoznala byla urcite velmi moudrou zenou.
Sibilo (Alenka - Mail - WWW) 06.04.2005, 07:41:59
jsem generacne sice mladsi nez ty, ale nekdy je to pro mne taky nepochopitelne. Naviv tadu kde ziju )rika se tomu vyspa civilizace) je to asi horsi nez kde jinde. Pocitala jsem posledne, kolik deti ma sezdane rodice ve tride meho mladsiho. Z 18 deti 7! A podle toho to taky vypada celkove, Moje znama po 4 detech (3 parneri) je stale jeste slecna a to neni vyjimkou. Jeden chlap ma 5 deti se trema zenama. porad svobodnej a zadouci:) moje babicka by rekla ze je to Sodoma a Gomora! Ja nejsem pro brzke snatky rozhodne, jsem pro to, aby si to lidi zkusili zit spolu, jestli se k sobe budou hodit. Ale kdyz se ma narodit dite, tak si myslim, ze je cas udelat ten finalni krok do manzelstvi. Jasne ze manzelstvi neni zarukou. Nic neni zarukou. Ale daleko lip se rika cizim lidem Manzel neni doma, nez pritel neni doma!Ovsem podeviti letech bvych rekla ze debata o diteti by byla docela na miste. A fakt je ze zena ztraci daleko vi, protoze ji bezi cas rychleji. Vidim kolem sebe "dovoz z Ceska!: Padesatileti chlapi si vozi dvacetilete novomanzelky do Canady. Po revoluci se snima roztrhl pytel. A padesatileta zenska uz tezko nekoho hleda...je to vlastne desne nefer, ze?
nojo, zase ta kanadská potvora :-))) (katka - Mail - WWW) 06.04.2005, 07:42:02
Hele, já myslela, že ti D. zakázala přístup :-)?
zase pořádně nečetly... (kiwi - Mail - WWW) 06.04.2005, 07:46:21
Kája se ptá na jeho žárlivost...
Ne na dobu sňatku ani na to, jestli mají mít dítě.. Prostě - Stáňa to zase rozjela a teď se může smát, jak zase odvedla téma.
Katka (Alicka - Mail - WWW) 06.04.2005, 07:50:04
ja Vas neznam a pisi poprve a nejsem zadna potvora. to me opravdu urazi. Alice
Alicko!!!! omyl!!! to nepatří tobě!!!! :-))) (Katka - Mail - WWW) 06.04.2005, 07:57:06
to je ta první, TA je známá bytost :-))) - ty jsi taky z Kanady?
(Gréta - Mail - WWW) 06.04.2005, 08:07:55
Já teda fakt nevím, co je na tom ponižujícího, žít bez svatby. To jako chlap získává a žena ztrácí? Sexuální služby jsou něco pro muže? Fakt zírám. Není každého životním cílem "dožít se zlaté svatby"!!!
děvčata, měníte téma... (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 06.04.2005, 08:11:04
Kája má problém s žárlivostí svého partnera. Ale jak vidím, tohle téma - "se svatbou nebo bez" je zajímavé, dám ho do příští diskuze, slibuju. Ale teď se snažte když tak vyjádřit k oné žárlivosti, případě Káje poradit, jak se s tím vypořádat, OK? Díky
Chorobná žárlivost je (ježibabka - Mail - WWW) 06.04.2005, 09:04:29
jako alkoholismus - prakticky nevyléčitelná. A stejně zničující. Buď ať sklapne, nebo pryč od něj.
Tohle samé (Vodoměrka - Mail - WWW) 06.04.2005, 09:16:27
mi začal dělat manžel ve chvíli, kdy mě začal podvádět s jinou ženou. Aby si zahojil své vlastní špatné svědomí, tak mi začal vyčítat, že ho podvádím a že jsem samý chlap a podobně. Ne nadarmo se říká, že potrefená husa nejvíc kejhá...
Katko (Alicka - Mail - WWW) 06.04.2005, 09:21:19
tak ja jsem asi ta druha.... i kdyz.... musim rici ze nejsem zvykla byt druhou. No nic. Chci byt prvni dobrou Alickou z Kanady. Snazim se vyhovet a hlavne rozumet.
žárlivost a nevina (gerda - Mail - WWW) 06.04.2005, 09:27:14
S tímhle zkušenost nemám, ale vím jediné. Nevinu dokázat NELZE, a proto nějaké hovory na toto téma bych prostě nepřipustila. To je složitý oříšek pro odborníka a Plzák o tom dokonce napsal knihu. Asi bych šla do nějaké manželské (i když nejste manželé) poradny, ať se toho ujme někdo nestranný a zkušený. Jestli partner stojí o udržení vztahu, zcela jistě nebude proti. Doma to bude pořád dokola.
souhlas (petnik - Mail - WWW) 06.04.2005, 09:27:37
souhlasím s Vodoměrkou, vím o několika připadech kdy po několika letech soužití najednou začal chlap žárlit. Ale nakonec to byl on kdo někoho měl.
Zarlivost (Alicka - Mail - WWW) 06.04.2005, 09:29:35
Podle sebe soudim tebe. Po deviti letech mozna Vas pritel se diva na zeny kolem nej jinak. A tim soudi ze i Vy se budete takhle divat na jine muze. Devet let je hodne let v lidskem zivote a jak pise Sybila, protoze tam neni nic vazaneho, clovek nema zabrany a citi se tak nejak volny. Vzdyt vlastne o nic nejde, ale ono jde. Avsak na koho ukazeme ten prst a kdo je vlastne vinikem? Tezko radit. Alice
(Smajlinka - Mail - WWW) 06.04.2005, 09:38:25
No, na mě to spíš dělá dojem, že pokud to začalo z ničeho nic, jestli u přítele nevypukla nějaká psychická nemoc.
Jestli byl devět let v pohodě a fakt se nic neobvyklýho v životě Káji nevyskytuje, tak je to jeho chování divný.
(Inka - Mail - WWW) 06.04.2005, 10:00:11
Já bych se také připojila k Vodoměrce, mám bohužel také takové zkušenosti, je divné, že najednou z ničeho nic začal žárlit, souhlasím s tím, že bez svatby se lidé cítí tak nějak trochu volní, ale zároveň nejsou sami, protože s někým žijí. Třeba ten vztah chce nějak ukončit a nechce aby to byla jeho vina, není to neobvyklé, znám více takových alibistických případů. Podívej se více do jeho života co dělá, s kým v práci pracuje, třeba tomu porozumíš víc.
Podle sebe soudím tebe (Dana - Mail - WWW) 06.04.2005, 11:37:25
tak, přesně tak. Taky jsem to poznala na vlastní kůži. V mé nekonečné naivitě mi to trvalo dost dlouho než mi to docvaklo.
pridavam se k devcatum (Jasmina - Mail - WWW) 06.04.2005, 14:07:40
ze to neni chorobna zarlivost-to by Te uz moril davno.Je to zmena stavu.
Bud zastiraci prostredek-bude Te otravovat aby jsi se zaobirala vecnym obhajovanim a nenapadlo Te se nakouknout u nej pod poklicku a videt neco,co videt nemas,nebo to chce ukoncit s Tebou ale nema dost "kalhoty"na to,aby si s Tebou sedl a rozesel se na urovni a tak se chova tak nemozne a doufa,ze to jednoho dne vyresis sama. A nebo-jak zde padlo,plizi se nemoc,o ktere mozna nevi a faktem je,ze s nemoci se meni i charakter-k horsimu,bohuzel. Takze si vsimej,zda je v posledni dobe treba vice unaven,a zda ma i jinak depresi.Nemoc na chovani se muze projevit bud tim,ze se clovek prestava kontrolovat a vynervuje se pro kazdou blbost,nebo ze se uzavira do sebe. Pokud ale shledavas ze v jinych vecech je v pohode a ze pouze hraje na tu zarlivost,tak si na nej "posvit"(coz se sice v normalnim vztahu nedela)ale Ty mas dnes problem,ktery je potreba vyresit.
Kajo, (Bara - Mail - WWW) 06.04.2005, 18:06:32
hned po precteni tveho dopisu me napadlo to, co uz tady bylo receno. Ma spatne svedomi a atakem se brani. Zatim bych jen sledovala v jeho chovani zmeny a na zarlive vyjevy bych nereagovala. Svoje si uz rekla a ja verim, ze to ti da odpoved. Mozna, ze budes prekvapena, nemyslim to ve zlem, ale "vsechno spatne je k necemu dobre". Ono 9let se take neda tak rychle zahodit, ale vsechno si dobre rozmysli. Drzim ti palce.
(Méďa - Mail - WWW) 07.04.2005, 09:22:26
Nějak nemám dost informací, ale než bych ho odsoudila...co když dostal nějaký impuls, který mu začal hlodat v hlavě? Co když mu někdo přihodil a za blbosti se začla nabalovat koule? Co když má jiné problémy (práce, rodiče, něčí zdraví) a prostě se celkově necítí dobře a tak zapadl do takového divného stavu...No, normální to není a zkusila bych to s ním probrat - důkladně a naposledy. Víc to neřešit
(lenka - Mail - WWW) 08.04.2005, 14:40:50
Já vám umožním pohled z druhé strany. U nás jsem já ta "žárlivka" - v předchozích vztazích se u mě tato degenerace neprojevovala... A jako zodpovědná mladá žena, které záleží na tříletém (nesezdaném a bezdětném) vztahu, jsem sama navrhla poradnu. Jak velké bylo moje překvapení, když mi psycholog řekl, že nejsem ani blázen a ani nemocná (s tím přesvědčením jsem tam přišla) a že každá žárlivost pramení z nějaké nejistoty... Někdy stačí maličkost a z malé kuličky si jak hovnivád nabalíte uvnitř sebe něco obludných rozměrů... Takže bych se pokusila dostat z Kájiného manžela víc. Ale stejně mi připadají všechny rady hloupé. Vždyť ona toho člověka musí dokonala znát a cítit, jestli má strach a nebo jestli je to obrana útokem.
Díky (Kája - Mail - WWW) 18.04.2005, 13:39:52
Díky za vyjádření vás všech. K názorům o svatbě a dětech po 9 letech vztahu bych chtěla jen říct, že s nimi tak úplně nesouhlasím a hlavně nebyly předmětem mé žádosti o radu. Navíc tady byste mu škodili, není to jen jeho nápadat nemít svatbu.
Trošku mě zarazilo, jak se shodnete na tom, že si mám na něj "posvítit" a že je to možná on, kdo je nevěrný. Samozřejmě mě tato varianta napadla, ale ve své naivitě jsem nijak nepatrala. Co když na něco přijdu? Co když přijdu na něco, co se mi nebude líbít? Osobně zastávam názor, že pravda se vždycky projeví, je jen otázka času, kdy to bude. Za těch 10 dnů, kdy jsem poslala tento dotaz se trochu změnilo. Měli jsme par diskuzí, které nebyly moc příjemné, bohužel došlo i na ujišťování "chci s tebou být". Nakonec jsem se rozhodla udělat jako první gesto a nabídla jsem rande jako za mlada s podmínkou, že nebudou žádné vyčitky a nesmyslné otázky ci něco podobného. Celkem se to povedlo a vypadá to s námi zatím dobře. Mějte se!
Díky (Kája - Mail - WWW) 18.04.2005, 13:40:09
Díky za vyjádření vás všech. K názorům o svatbě a dětech po 9 letech vztahu bych chtěla jen říct, že s nimi tak úplně nesouhlasím a hlavně nebyly předmětem mé žádosti o radu. Navíc tady byste mu škodili, není to jen jeho nápadat nemít svatbu.
Trošku mě zarazilo, jak se shodnete na tom, že si mám na něj "posvítit" a že je to možná on, kdo je nevěrný. Samozřejmě mě tato varianta napadla, ale ve své naivitě jsem nijak nepatrala. Co když na něco přijdu? Co když přijdu na něco, co se mi nebude líbít? Osobně zastávam názor, že pravda se vždycky projeví, je jen otázka času, kdy to bude. Za těch 10 dnů, kdy jsem poslala tento dotaz se trochu změnilo. Měli jsme par diskuzí, které nebyly moc příjemné, bohužel došlo i na ujišťování "chci s tebou být". Nakonec jsem se rozhodla udělat jako první gesto a nabídla jsem rande jako za mlada s podmínkou, že nebudou žádné vyčitky a nesmyslné otázky ci něco podobného. Celkem se to povedlo a vypadá to s námi zatím dobře. Mějte se! |
Za prvé, kdyby si se mnou nějakej chlap (a já už mám skoro sedm křížků na svých bedrech) v mém mládí chtěl pohrávat po devět let jako s kuběnou bez jakýchkoliv závazkú (a tu jsme u těch zatrolených papírů a prstýnků, které Kudlanka hbitě prohlásila za nicotné),hnala bych ho až za humna. Když dnes u Vás mladých kolikrát vidím, že do situace v které se nacházíš mnohdy přijdou i děti, je mi z toho nanic. Kde se ve Vás děvčata bere dnes ta ochota poskytovat "sexuální služby" mužům, kteří mají sbalený kufr pod postelí a v momentě, když potkají hezčí děvčinu a nebo uslyší slovo svatba, jsou hned jednou nohou ze dveří.
Za mých časů mladí mnohdy pospíchali do manželství, ale za devět let života na hromádce nevědět jestli je svatba na čase je prostě nepochopitelné a neomluvitelné. My ženy máme daleko více co ztratit, než mužský; představa ženy věnující devět let svého mládí chlapovi, který je schopen vyskočit ze "vztahu" jako z rozjeté tramvaje se mi nezamlouvá i kdybych žila dalších sedmdesát let.
Prostě co nejdříve, Kájo postav svého "partnera" před životní rozhodnutí: svatbu, nebo svobodu. Jestliže jsi vsadila na správného koně, můžete se spolu dožít zlaté svatby, v opačném případě ho nech plavat, ušetříš si většího žalu v budoucnosti.