[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
MŮJ TITUL: HOLKA Z DĚCÁKU ...
Rubrika: [poradna]

Ahoj Danielo a Kudlanky, nasla jsem vasi poradnu a moc se mi libi, jak lidem radite. Ty diskuse pod clankama jsou moc prima, tak bych se chtela zeptat, jestli byste taky dokazali pomoci mne: vyrostla jsem v detskem domove a vsechny moje lasky i vaznejsi znamosti selhaly, kdyz jsem se jim s timhle sverila. Nebyla jsem asi dost dobra pro jeho rodinu.

    Mela jsem proste nalepku „holka z decaku“, co je to asi zac...  Matky mych znamosti byly vzdy mile, rady si povidaly, spis taky vyzvidaly, jaky je to vyrustat v decaku a tak trochu me litovaly, a nektere se snazily delat mi nahradni mamu, jenze  ja jsem citliva a bylo mi jasne, ze to je jen 'divadlo', ze jen trpely a cekaly, az se rozejdeme.


     Prislo mi to vzdycky moc lito, ale hrde jsem se s milym rozesla, protoze ja prece nemuzu za to, ze me socialka odebrala z rodiny a nikdo me nemohl adoptovat. Neprovedla jsem nic spatneho, jen jsem se narodila psychicky nemocne matce, ktera se leci v ustavu, otec byl alkoholik (uz zemrel), babicky nemely vhodne podminky a sirsi rodina nemela zajem a moznosti nas vychovavat (mam jeste sestru, ale ona se dala ke svedkum Jehovovym a od vsech ostatnich se odcizila).

     Ja jsem normalne dostudovala stredni skolu a odjela do Anglie jako au pair, ale ted studuju a pri tom pracuju u British telecomu. Ted mam noveho pritele (je Anglican) a vypada to vazne, uvazujeme o svatbe a detech a mame plany do budoucna kdy, on ma nabidku prace v USA a rad by ji prijal, ale ja bych dostala jen turisticke vizum, ale kdybychom byli manzele, mela bych pry narok i na pracovni kartu (nebo zelenou kartu). Ja bych se do USA take docela rada podivala.


     Ale ted v sobe resim problem, jestli mu mam vubec rikat, ze vlastne nemam rodinu, ze me vychovali v decaku.  On vi, ze mam nemocnou mamu a chape to, ale nevi nic o me minulosti, nemam ani zadne fotky z detstvi. Ja mu nechci lhat, ale ani se nechci trapit a brecet, kdybychom se zase rozesli, takze si vlastne nevim rady...  a uz se mi zda, ze se tim moc zaobiram. On si kolikrat vsimne, ze myslim na neco jineho a vyptava se,  ale ja se snazim byt v pohode –  a proto vam pisu o radu.

     Co byste delali vy, asi to bude tezke vzit se do me situace, ze?  Desim se toho, ze kdyz mu nic nereknu a vdam se a pak treba moje sestra nebo teta se o tom decaku pred nim zmini, tak ja pak budu vypadat jak podvodnice a on mi treba bude vycitat, proc jsem mu nic nerekla, ze manzele si maji navzajem duverovat atd. No a kdyz se sverit – tak jak to podat, aby me pak bral takovou jako doposud a nezacal me treba litovat nebo mnou pohrdat nebo se proste na me divat jinak.

     Vim, ze Anglicani maji jinou mentalitu nez Cesi a tak se trochu bojim jeho reakce. Tak ja doufam, ze mi budete umet poradit. Kazdopadne moc dekuji predem. Gabina

P.S. Je mi 26 let a pritelovi 31 – takze jsme snad jiz rozumni dospeli lide :-)


ODPOVĚĎ:

      Milá Gábinko, myslím, že tvůj případ je o něčem jiném... Víš, myslím, že ten pravý zádrhel je na tvé dušičce. Nedávno jsem sledovala v čs. televizi náhodou jeden pořad z dětského domova, nebo to snad i bylo z kojeňáku. A doteď to ve mě zůstalo: ta hrůza z nedostatku citu, kterým tam děti trpěj. Mají relativně všechno, ale prostě není v moci  ošetřujících sester či vychovatelek, aby se dětem věnovaly tak, jak by to dělala máma. Nechci to tu rozpitvávat, nejspíš si to čtenářky i čtenáři umějí představit a tobě drásat nervy už vůbec nechci.

      Víš, ty bys si měla především sama v sobě uvědomit, že není žádná tvoje vina, jak jsi vyrůstala, že naopak je báječné, že ses dokázala tak dobře postavit do života. O tvojí velké citovosti a citlivosti bezpochyby hovoří i povolání, které sis teď vybrala. Neboj se, holčičko, snaž se lidem okolo sebe víc věřit. Pochopitelně, že se budou občas vyptávat, že tě snad i někdy někdo zase bude „okukovat jak vzácný zvíře“, ale snaž se brát všechno s humorem.

      Doprčic, holka, jsi zdravá!!! Představ si, s jakými předsudky v duši třebas žije např. holka, kterou někdo srazil autem a ona je na vozíčku? Také má pocit, že ji někdo ustavičně lituje, okukuje a že se budou matky jejích budoucích partnerů divit, „co sis to přivedl domů“... Víš, s čím takové děvče musí zápasit? Sama jednu znám, nezatrpkla, je to fantastická ženská. 


      Buď silná, buď především chápavá a snažit se je víc tolerovat. Život přeci není o tom, abys se dovedla „hrdě rozejít“!!! Věřím, že budeš šťastná – tedy tak šťastná, jak to spolu dokážete vy dva. Je přeci na světě hodně nepříjemných okolností, které lidem kazí život – ale musíš se umět postavit jim čelem.

      A teď, jak na to, jak mu to říct (abych ti tu jen nakázala :-))): hele, bavili jste se s tím svým milým o dětech, které byste někdy spolu chtěli mít? Zeptej se ho – řekni mu, že máš děti ráda a až bude vhodná situace, že bys je s ním ráda měla, že bys měla ráda v náruči něco, co je vaše společné, co nese v sobě i kousek z něho... Nech ho povídat, ptej se ho na jeho dětství... na mámu, na jeho vzpomínky... jen vždy mu dej otázku a poslouchej... A pak, nakonec, mu (podle situace) řekni, že ty jsi tohle štěstí neměla, že maminka byla sama s vámi dvěma, že jste měly špatné podmínky a když musela do nemocnice, tak vy jste šly do domova... Klidně můžeš říct, že to tvoje sestra citově neunesla a dala se k církevní organizaci, ale ty že máš život ráda, že se těšíš, až budeš vychovávat jednou i vaše děti, ne jen cizí...

      Gábinko, nespěchej... nech především mluvit napřed jeho... Co ty víš? Třebas zrovna jeho rodina nebyla nějaká obdivuhodná, a ty se tu zbytečně trápíš. A neboj se, když tě zase snad budou „okukovat“, neboj se je mít ráda. Klidně si řekni – tak jsem to měla v dětství jiný než vy – no a? Víš – ty nesmíš vůbec ani připustit – že by to bylo něco extra.... Ono záleží především na tom, jak se k situaci ty sama postavíš!!! Moc to nerozmazávej, můžeš třebas říct, že jsi měla docela kliku, že to tam nebylo špatné...


     Neboj se a bojuj! Bojuj sama se svým strachem z ostatních lidí. Vždyť my všichni kolem jsme úplně obyčejní, každý má nějaké ty šrámy na duši, mnoho lidí i na svědomí... A kolikrát i hodně zádrhelů vzniklo z toho, že někdo něco špatně řekl, i když to tak nemyslel – není přeci každý nějaký extra řečník... Neposuzuj hned tedy všechny kolem podle toho, co a jak snad řekli, ale podle toho, jak se chovají. Jsi chytrá holka, určitě jsi třebas něco podobného četla – jak si lidé dovedou zkazit život i jen tím, že si "něco špatně vyložili, špatně pochopili – nebo vůbec neřekli..."


      Věřím, že i ostatní kudlanky a kudlánci se přidají a budou se snažit tě přesvědčit, že nedůvěra a strach by ti jen kazily život. Určitě všechno dobře dopadne :-) daniela@kudlanka.cz  

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Jo (Jasmina - Mail - WWW) 24.03.2005, 09:06:24
Daniela to rekla dobre-musis mu to rici takovym stylem,jako kdyz mu vypravujes jak jsi treba pred rokem "spadla z kone",jako ze jsi sice prodelala pad ale nic se Ti nestalo a ze to vlastne byl zazitek,zkusenost a ze na toho "kone" klidne sedas dal.

marta a tena (gerda - Mail - WWW) 24.03.2005, 09:08:42
Uvědomila jsem si, že kdysi velmi populární a i dnes dobře známé zpěvačky a autorky kuchařské knihy Marta a Tena Elefteriadu obě vyrostly v dětském domově. No, a jak jsou úspěšné v životě! Nemáš to lehké, ale nepřidávej si víc starostí, žij úplně normálně, nic si nevyčítej a nic strašného pořád neočekávej. To bys tomu chodila rovnou naproti:) Tvůj přítel tě má přece rád proto, jaká jsi a ne proto, že si myslí, žes vyrůstala v obvyklé rodině. Vždyť to krásně zvládáš, studium, práci v zahraničí, jsi šikovná a umíš se o sebe postarat, tak se neboj. Strach ochromuje. Přeju hodně štěstí.

Gábi, (Vodoměrka - Mail - WWW) 24.03.2005, 09:24:28
neměj strach z budoucnosti. Záleží jen na tobě, jaká jsi teď... Jsi mladá, zdravá, schopná, máš práci, přítele, budoucnost. A to je víc než dost, nemyslíš?
Neber to jako nepřekonatelnou zábranu pro svý další štěstí. Je spousta dětí, co vyrůstají v rodině doma a přitom jsou na tom mnohdy ještě hůře než jsi byla ty v děcáku. Nemůžeš za to, kde jsi vyrostla a proč to tak bylo, tak se tím netrap. Já vím, je to přetěžký závaží na duši, ale chce to prostě jen přestřihnout to lano, co ten balvan k tobě poutá a nebát se a žít. Každý z nás má právo na naději, budoucnost a štěstí. Jen se musíš rozhodnout, že končíš s výčitkami k osudu a vzít to do vlastních rukou. Jsi stejná jako všichni ostatní, každý máme své tajemné komůrky v sobě uzamčené, v žilách ti teče stejná krev jako těm, co se narodili třeba v královské rodině, máš stejné přání a touhy a to je důležité. Nejsi jiná. Nejsi o nic horší ani o nic lepší než ostatní lidé. Věř v sebe!

Gábi, (Méďa - Mail - WWW) 24.03.2005, 11:23:07
když takhle zalistuješ po Internetu, najdeš spoustu lidí, kteří si stěžují na své dětství, až mám někdy pocit, že snad jsem nějaký exot, že jsem měla normální rodiče. Ale když čteš pozorně, zjistíš, že je to taky hodně o přístupu těch lidí a že je jednoduché udělat z komára velblouda. Tím vůbec nijak nechci zlehčovat Tvoje dětství, to v žádným případě, ale co takhle zkusit to otočit a udělat z velblouda komára? Který sice občas popíchne, ale celkem neškodí...Myslím si, že je nám často prezentováno, jak jsou děti z dětských domovů neschopné žít samostatně, že jak vypadnou z řádu domova, najdou ho zase až ve vězení...a Ty jsi důkazem, že to tak není, jsi velmi samostatná a šikovná, ještě studuješ, v hlavě to máš srovnané,no prostě ideál. Tak se neboj mu to říct, jistě Tě miluje proto, jakou Tě zná. A jistě je to vážné, když si Tě chce vzít. Já bych do toho asi šla s takovou úplně naivní upřímností - jen shrnutí faktů. A taky by sis možná mohla uvědomit, čeho se vlastně bojíš...a to mu říct taky. Držím pěsti!!!Ale nějak si myslím, že by to mělo dobře dopadnout:-)


No, já bych mu to neříkala, (ježibabka - Mail - WWW) 24.03.2005, 13:53:31
aspoň do té doby ne, než bude jasné, že ten vztah bude opravdu kvalitní. Protože kvalitní vztah takové zjištění vydrží, ale takový ten ve stadiu poznávání to přežít nemusí. Myslím, že lidi se bojí možného genetického zatížení, takže jestli si ten mužský není naprosto jistý, že jeho partnerka netíhne k alkoholu ani k psychiské poruše, asi ho to vyděsí.

(anička - Mail - WWW) 24.03.2005, 15:11:54
Myslím, že by mu nemusela říkat, na co tatínek umřel. A ani nějak zvláště zvýrazňovat maminčinu chorobu. Je mnoho lidí, kteří mají psychické poruchy, a nemusí to být snad hned i dědičné.
Jsou děti, které se do domova dostanou i z důvodů, že se o ně prostě neměl kdo starat. Myslím, že detaily by říkat nemusela. Vždyť - když se dva berou, většinou si nedávají navzájem své rodinné chorobopisy... A teprve až později se pak zjistí různá rodová "zatížení" - po někom odstálé uši, po jiném nohy do "O", ale i cukrovka, rakovina... Nemyslím, že by musela zacházet až tak do detailů.

Aničko, (ježibabka - Mail - WWW) 24.03.2005, 16:15:16
jen do té doby, než se narodí dítě,které nějak nezapadá do tabulek, jedno z jakých důvodů.

Anicko, (Alenka - Mail - WWW) 24.03.2005, 16:32:26
souhlasim s Tebou. A Gabi, podivej, kdyby maminka vas nedala do domova, jake bys mela detstvi? Mozna i horsi, ale tobe jde o ten punc "holka z decaku".
Pripadne mi, ze se za to strasne stydis a pritom bys na to vlastne mohla byt hrda. "Tohleto vsechno jsem dokazala ja bez jakekoliv pomoci" Jsi v Anglii, tedy umis uz dobre anglicky, studujes, pracujes, mas kluka co te ma rad a chce si te vzit....mas zivot pred sebou. Nekoukej se co bylo. To je uz za tebou.
Preju ti vsechno stesti na svete.

souhlas s Alenkou (puella - Mail - WWW) 25.03.2005, 00:03:59
Gabi, clovicku to co Tys dokazala sama bez jakekoli pomoci a podpory rodiny to nedokazou vsichni. Znam moc lidi co maji uzasnou rodinu, super zazemi a jsou totalne neschopni nesamostatni a fetujou...mas muj obdiv Gabinko, neboj vsechno to dobre dopadne, jsi hrozne silna holka tak jeste se pres to musis prenest hlavne Ty a to s tim tatinkem to radsi nerikej, nestoji to za to, jenom rekni ze mamince utekl a to staci. Hodne stesti a pak nam napis jak to dopadlo :)

Gabi, Puella to vystihla. (Mrska - Mail - WWW) 25.03.2005, 00:22:35
Znam lidi kterym vsechno pralo a vecne hledaji problemy a stezuji si na okolnosti. Tys toho holka dokazala, mela bys byt na sebe pysna a divat se na to s radosti. Preji vsechno nejlepsi do zivota.
P.S. vyrustala jsem hned vedle detskeho domova a vim, ze tam cit,laska a pochopeni chybi. Vedes si skvele, prestan myslet na "co tomu kdo rekne" a mej se rada!!! Vzdyt si vedes lip nez mnohy z "dobre" rodiny. Drzim palce a myslim si taky, ze bys nemusela hned vsechno rict. Kazda rodina (i ta NEJNORMALNEJSI) ma neco, tak se tim tolik nezabyvej. Good luck.

draha jmenovkyne (Gabina - Mail - WWW) 25.03.2005, 19:13:35
ty se nemas vubec za co stydet.
Ty mas naopak byt na co hrda. Hodne jsi toho dokazala a jeste dokazes.
Zacit z prostredi milujici rodiny je jiste mnohem jednodussi. Ty musis byt silna zenska. Zkus to v te Americe - urcite nebudes litovat.
Tvoje menovkyne Gabina

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: