| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| ŠKAREDÁ PŘÍTOMNOST... |
| Rubrika: [úkol pro vás] Do minulého týdne jsem žila ve spokojeném manželství, přesvědčená, že všechno to, co se stává ostatním, mě nehrozí. Ale v pátek se celý tenhle nádherný svět zhroutil. Manžel odjel ráno jako obyčejně do práce. Vyzvedla jsem dcerku už po obědě ze školky, šly jsme odpoledne do parku. Byl sníh, jezdila na sáňkách. Stalo se, co se stát nemělo – narazila na nějaký kořen, sáňky se překotily a ona spadla tak nešťastně, že si zlomila ruku nad zápěstím.
Takže honem domů, k doktorovi. Teprve, když jsem čekala, až ji dají ručičku do sádry, uvědomila jsem si, že bych to měla říct manželovi. V tom zmatku jsem ale zapomněla doma svůj mobil. Požádala jsem tedy na chirurgii sestřičku, a zavolala manželovi do práce. Tam se ale divili, proč volám, když má dovolenou? A ta milá sekretářka mi řekla, že si přeci vybírá zbytek loňské – každý pátek... Najednou jsem si uvědomila ty jeho různé výmluvy, dlouhá práce, únava. Taky poslední dobou nějak často chodil k rodičům. Cítila jsem se hrozně, podvedená – bůhví, jak to dlouho asi trvalo. Moje důvěra a sebevědomí je úplně v háji, najednou vím, že to všechno bylo „jen jako“. Nejhorší ze všeho bylo, když manžel přišel On se nakonec se mnou vůbec nebavil, vzal si jen pár věci do tašky, ani nezašel k dceři do pokojíčku a odešel. Vrátil se až za dva dny, v době, když jsem byla v práci. Ten zbabělec mi tam jen nechal papír – promiň, musíme si to všechno rozmyslet, zatím jsem u našich. Vzal si kufr oblečení a počítač. Nějak jsem teď jako nafetovaná a rozdělená na několik lidí. Vydržet v práci jednat s lidmi, chovat se jako normálně, je neskutečně vyčerpávající. Doma jsem jako robot – domácí práce, nakupování. Snažím se k dcerce chovat jakoby nic, je malá, není jí přeci nic do našich problémů. Ale, prostě to všechno nezvládám. Jedno vím určitě – podváděl mě už hodně dlouhou dobu. To jsem zapomněla napsat – v pondělí mi ještě zavolala jedna známá z manželovy práce a řekla mi, že jí můj manžel řekl, že se prý budeme rozvádět! Já to odsouhlasila a ona mi řekla, že ta „jeho“ (je prý z firmy, která s nimi spolupracuje) není nic moc, že se mu diví. Takže tam to asi všichni vědí... Najednou všechno, pro co jsem žila, co jsme budovali, je pryč. Nevím vůbec, co dál. Nemyslím ty právní záležitosti, ale právě jen ten obyčejný každodenní život. Já vím, že to nějak zvládnu. Ale teď si vůbec nic neumím představit. Promiňte mi tu zmatenou výpověď, ale četla jsem tu tolik podobných příběhů, že jsem se rozhodla přidat i ten svůj. Libuše |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Klid (mila - Mail - WWW) 17.03.2005, 11:43:24
Mila Libuse, chce to cas.. A klidne si ted vezmi obcas nejake prasky na uklidneni, lekar ti je urcite predepise.. Snaz se nebyt sama.. Ono to ted vse vypada strasne, ale.. Vse je tak moc cerstve, ze nelze delat zadne zavery.. To, ze ti ujely nervy a zachovala ses pri jeho navratu z prace, jak ses zachovala, to neres.. A necekej, ze on bude neco resit, ze poda navrh na rozvod a tak. Chlapi nejradeji nic neresi.. Pokud ty rozdychas jeho pomer a budes ochotna dal s nim zit, predpokladam, ze se k tobe vrati.. Ikdyz ti to ted pripada naprosto nemozne. Ale.. mozna, ze o nej uz nebudes stat. Drzim ti palce a napis.M.
(Gréta - Mail - WWW) 17.03.2005, 11:43:48
Jde jen o to přežít těch prvních pár dní. Já tři dny brečela, téměř v kuse, moc nejedla a byla u rodičů. Pak se začalo pomalinku rozsvěcovat. Ne že by přímo záře a štěstí, ale šlo to. A za půl roku jsem byla šťastně zamilovaná, v nové práci (předtím na MD) a od té doby žiju mnohem lepší život než PŘED. Je to už 6 a půl roku a neměnila bych.
(kamilka - Mail - WWW) 17.03.2005, 12:03:49
Souhlasím s milou i Grétou - určitě ti pomůže právě ta práce a domácí "povinnosti" s holčičkou v čele. Že se nebudeš jen topit v slzičkách. Řekla jsi to doma, svým rodičům?
Držím palce (ronja - Mail - WWW) 17.03.2005, 12:49:11
... to bude dobré, snaž se zaměstnat a nic neřešit, stejně to teď nepůjde. Uběhne nějaký čas a pak bude víc věcí jasných a bude ta pravá chvíle na řešení. Jinak moc držím palečky, máš to moc těžké, taková zrada se špatně překonává... ale máš dcerku a tak nejsi sama. Ronja
Nic se nejí tak horké jak vypadá. (Sigmund Freud - Mail - WWW) 17.03.2005, 13:26:35
Milá Libuško,
škoda, že nejsi aspoň z části flegmatik a škoda, že jsi nevyužila momentu překvapení pro sebe. Vím, je to těžké, krev se v tobě vaří atd. Mýlíš se, když si myslíš, že to jsou jen "vaše" problémy ... Zase mě zajímá ta příčina. Kde to vzniklo? Netušíš? Měli jste nějaký problém, na který pod vlivem tvých "argumentů" rezignoval? V čem jste se neshodli? Nebo druhá míza? Ale i ta bývá něčím podmíněná. Manžel těžko utíká od "své svíčkové". Ale co teď? Co vlastně chceš? Rychlej konec? Stejně se budete potkávat, máte spolu dítě. Chceš aby se vrátil? To ale nesmí mít pocit, že stojí mezi vámi a ty, že jsi "nepřítel". Nedokázala bys mu odpustit? ... A kdo nedělá chyby, i fatální? ... Ber to aspoň jako zkušenost, která ti může víc dát než vzít.
(Martina - Mail - WWW) 17.03.2005, 13:38:33
Milá Líbo, mám poslední dobou pocit, že nevěra je v každém manželství. Já to zjistila na Vánoce. Teď radím nic neřešit - nejíš, nespíš,hubneš, viď? Dej si oddechový čas, popovídej si s manželským terapeutem. Doporučuju knížky od Petra Smolky: Nevěra pro podváděné a podvádějící, Miroslav Plzák: Manželská tonutí. A opravdu - chce to čas, trochu se zklidnit, teď jsi asi moc rozjitřená. Já pořád lovila rady po internetu - jak už tady někdo psal, je to všechno " jak z jedné bábovky ". Držím moc palce a přeju hodně sil.
Gréto, prosím, ty ses rozvedla a našla novou lásku, nebo bylo " šťastné zamilování" comebackem k manželovi? Děkuji za odpověď.
(Gréta - Mail - WWW) 17.03.2005, 13:54:55
Já jsem se sice pokoušela to s manželem nějak řešit, vrátit se k sobě, ale on byl dost zamilovaný. Takže to nemělo moc naději a já jsem začala po chvíli hledat jinde, jen tak pro zábavu (hrozné!!). Ale asi nejsem typ na flirty, protože jsme se zakoukali na srazu ze střední školy s bývalým spolužákem a po roce a půl se vzali, máme dvě další děti a je mi s ním prima. Původně to bylo ovšem myšleno (z mé strany) jen jako krátkodobá záležitost :-)))
S bývalým manželem se silně nesnášíme, nevím ani proč, je to čím dál horší. Dokonce mi říká, že si na něm vybíjím svůj zpackanej život! No, na jeho mínění mi už dávno nezáleží.
Kanadske husy a statistiky . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 17.03.2005, 17:23:23
Dnes rano jseme s manzelkou posnidali, a ja vyrazil do prace.
Otevrel jsem garaz a z dalky se rozlehalo hlasite kejhani kanadskych hus. Vzdy letaji ve stejne trojuhelnikove formaci . . . Kejhaji stejne na podzim, cestou prezimovat do jiznich statu, pripomenout nam, ze zima je za dverma. Stejne tak kejhaji na konci zimy pri navratu do Kanady, pripomenout nam konec zimy a jaro je za rohem. Mam rad 4 rocni sezony a ten jejich zvyk cestovani a kejhani . . . Za par dni v Kanade u chladnych jezer snesou vajicko, vyvedou mlade a na podzim zase cela rodina vanruje prezimovat na jih . . . . . Kanadska husa a houser jsou par od "seznameni" az do smrti. Zadna promiskuita, zadnej houser ci husa "nezaleta," neleze sousedum do zeli . . . . Pouze husa vdova a houser vdovec se daji dohromady na novy par . . . Lide? To je jina . . . . V poslednich publikaci pisou, ze v cele Evrope jenom v Belgii se manzele rozvadeji vice nez v CR. ( CR = 60+ rozvodu na 100 svateb, Belgie = 70+ na 100.) Druhe a treti manzelstvi statistika? 70+ na 100 ztroskota . . . Pred "sametovou" revoluci v CSSR to bylo prej 30 na 100. Netrapi me to a nepotebuji vedet duvody proc tomu tak bylo a je . . . . Jina statistika? V CR se prej zivi prostituci 60 tisic zenskejch. CR ma 10 milionu obyvatel. Z toho 50%+ je zenskejch, 10%+ starcu a 10%+ deti. Tak tam zije priblizne 3 miliony chlapu ve veku, kdy nepotrebuji Viagru, aby . . . . . Z toho poctu, rekneme, ze 80%+ chlapu do bordelu za prostitutkou nejde . . . . . . Tak tam zije nejaky 600 tisic chlapu, potencialnich zakazniku . . . 600 tisic zakazniku : 60 tisic prostitutek = 10 zakazniku na 1 prostitutku . . . A jeste jednu hloupu statistiku? Priblizne stejne procento manzelek jako manzelu si mysli, ze "trava je zelenejsi" v sousedovic loznici, a jsou neverni . . . Prej se vzdelanim a inteligenci to nema nic co delat . . . . Tak, a ted se do me dejte . . .
Gerdo, trochu souhlas - ale: (daniela - Mail - WWW) 17.03.2005, 17:45:46
převážná většina těch prostitutek nejsou Češky...
Takže budeš muset počítat znovu - :-))) Faktem ale zůstává, že hodně mužů občas zjistí, že doma to už zná. To máš pravdu, bohužel.
s tou prostituci (Mrska - Mail - WWW) 17.03.2005, 17:52:11
to jsou zakaznici - cizinci, ne?? Tady prece davali porad (20/20) o dalnici na Nemecko ktera je nalajnovana prostitutkama.
K tem rozvodum a vubec pohledu na sex v Cesku se nebudu vyjadrovat, rozdupali by mne. No jo, jsme z prudeeerni Ameriky.
Ok (daniela - Mail - WWW) 17.03.2005, 18:00:37
jo, jsou tu cizí prostitutky, cizinci zákazníci a nějak to tu vůbec zákony nezvládaj...
Pokud se jedná o "nerozvážnosti ve vztazích", asi rozdupou mne, ale jsem přesvědčená, že hodně se na tom podepisuje i výchova. Jich, jejich rodičů a prarodičů. Komunisti po revoluci razili heslo, že rodina je přežitek... a tak se od r. 1945 nějaká výchova k manželství, k zodpovědnosti atd. totálně nenosila. Bohužel, teď to nese své ovoce. Je těch současnejch "smutnic" neskutečně líto... Na mizernou varnou konvici dostanete návod - ale do vztahů (nebudu už ani psát manželství) a rodičovství jsou lidé hozeni jak do hluboké vody. Někdo plave, někdo se v tom plácá, jiný se začne topit...
uuups, Danielo (Mrska - Mail - WWW) 17.03.2005, 18:21:01
doufam, ze jsme nezacaly valku!! Ja mam spis pocit, ze v 90-tych letech byl nazor, ze tak to chodi v zahranici, tak udelame sex jako zabavu c.1. Jenom kdyz se podivas do tech casopisu pro mlade holky, to je hruza. Jeden by si myslel, ze byt panna ve 14 letech je ostuda (nebo ze buh vi co zmeskala). No a co videji v TV, to je taky dilo!! Tady prece jenom muzes monitorovat na co se deti koukaji a i kdyz je toho taky hodne, mam pocit ze se jim to necpe primo do obliceje.
Jenze, JENZE pak prisla doba computeru a kdo chce najde, ze jo??
S neverou zatim zkusenosti (Jana - Mail - WWW) 17.03.2005, 19:21:45
nastesti nemam, ale rozchod z jinych duvodu jsem uz zazila 2x, takze mohu rici, ze jsem jiz znacne otrela a obrnela temer snad proti vsemu. A jako matka samozivitelka uz vubec...Nejhorsi mozna na tom je, ze stesti se k tobe po case sice znovu vrati, byt v jine podobe, ale nevim, jak ostatni, ale ja uz jsem i tak stejne v duchu nejak proste podvedome prichystana na to nejhorsi....asi kdyz se clovek spali, uz pak moc neveri...
No já teda nevím... (Gréta - Mail - WWW) 17.03.2005, 19:26:23
neviděla bych příčinu rozvodovosti v "předčasném" sexu ... případy, co znám, začaly sňatkem s prvním partnerem, z pocitu, že správné a slušné je vzít se. Ale být zamilovaní nebo těhotní nestačí k vybudování dobrého vztahu.
(carie - Mail - WWW) 17.03.2005, 20:06:26
Všichni máte nějakou jarní depku. To nesmíte. Nevěru manžela a rozvod jsem si prožila taky, je už to 4 roky ale musí se to brát jen jako zkušenost. Nakonec mě to velmi prospělo. Libušky je mi líto, my velký holky víme jak to bolí. Realita jí určitě postaví na nohy. Těžko má ulité kontíčko, na rozdíl od manžela. Bojuj o dceru a o bydlení. Dobrý byl moment překvapení, jako terapii jsem dělala autoškolu a za rozvod si druhý den koupila na leasing FordKa. Ono mi to nakonec prospělo. Když není těžká nemoc, tak není nic problem. Mam to vyzkošený :-)))
(Arna - Mail - WWW) 17.03.2005, 23:22:27
Je to jistě šok, takové odhalení. Ale není opravdu dobře křičet a dělat scény. Holčičce, jak píšete, Libuško, do toho nic není. Ale je a zatraceně. Všechno sleduje, děti jsou chytré a citlivé - a jste přece její rodiče, tak ja by se jí to netýkalo. Nemůže za to, to ano. Ale teď pozor : nemyslíte, že máte na této situaci také nějakou vinu? Vždycky se jedná o dva lidi, jejichž vztah se hroutí. I když možná váš manžel teď vypadá ve vašich očích jako absolutní vinník, podívala bych se také kriticky na sebe. Hledala, kdy to začalo skřípat. A rozhodně se pokuste s ním v klidu promluvit. Nelépe za přítomnosti odborníka, specialisty na rodinné problémy.
(Arna - Mail - WWW) 17.03.2005, 23:23:34
Je to jistě šok, takové odhalení. Ale není opravdu dobře křičet a dělat scény. Holčičce, jak píšete, Libuško, do toho nic není. Ale je a zatraceně. Všechno sleduje, děti jsou chytré a citlivé - a jste přece její rodiče, tak ja by se jí to netýkalo. Nemůže za to, to ano. Ale teď pozor : nemyslíte, že máte na této situaci také nějakou vinu? Vždycky se jedná o dva lidi, jejichž vztah se hroutí. I když možná váš manžel teď vypadá ve vašich očích jako absolutní vinník, podívala bych se také kriticky na sebe. Hledala, kdy to začalo skřípat. A rozhodně se pokuste s ním v klidu promluvit. Nelépe za přítomnosti odborníka, specialisty na rodinné problémy.
To Arna : (mamča - Mail - WWW) 18.03.2005, 08:36:45
Promiň, ale s Tvým názorem, že je to vina obou, nemůžu souhlasit. Nepředpokládám, že je Libuška špekatá nemytá cuchta, co o sebe nedbá. Píše, že jedná v práci s lidmi, a na to musí být upravená, kultivovaná a sebevědomá. Chodí do práce, stará se o dcerku a o domácnost, zatímco její muž si ověřuje svou neodolatelnost na obchodních partnerkách. Možná si chtěl jen užít a nechtěl ničit rodinu, tak zatloukal a zatloukal. Ale vůči Libušce je to sprosťárna nejtvrdšího kalibru. Tu „dovolenou“, co si vybíral na své zálety, mohl věnovat manželce a dcerce, když na sebe pro pracovní zaneprázdněnost v týdnu téměř nemají čas.
Takže vinu za to, že nepěstoval rodinný život, vidím hlavně u něj. Každý vztah se musí udržovat, né čekat, že když se ožením a založím rodinu, že už se to všechno nějak samo…
ok - mamča má pravdu (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 18.03.2005, 08:41:43
dopis byl podstatně delší, nechtěla jsem tu publikovat všechny (víceméně soukromé) detaily. Ale je to tak - L. je mladá, udržovaná žena, která doposud zvládala "několik front" - práci, domácnost, výchovu dítěte, manželství - ale nejspíš už tohle všechno bylo jejímu partnerovi moc zažité, bezproblémové. Někomu asi pohodový život vadí - jsou to "adrenalinoví lidé" - bez napětí to pro ně není ono :-(
Nevydržela jsem (alka - Mail - WWW) 18.03.2005, 09:44:08
Nechtěla jsem se míchat,ale na Danielu musím reagovat.Je asi rozdíl výchovy na vesnici a v Praze.Já vyrostla na vesnici a tam byla vychována v katolické rodině.Musím říct,že jsem se za celé mé mládí(což ostatně trvá dodnes)neslyšela ani ve škole,že manželství je přežitek.Naopak jsme byli vedeni k tomu,že rodina je základ státu a taky stát mladé rodiny všemožně podporoval.Kdo to chce popřít, je pokrytec.Výchova od roku 1945? Moje mamka se vdávala v roce 1952.Co od otce zažila a překousla si ani já už neumím představit.Natož mladí,ale byla vdaná a měla děti a přece nás nepřipraví o tátu a hlavně co by tomu řekli lidi.Prostě na vesnici byll pojem rodina asi něco jiného než v Praze.A teď kamenujte
Jeste jeden postreh (mila - Mail - WWW) 18.03.2005, 10:44:45
Uz jsem Vam, Libusko, jednou psala. Jeste dodatek: Vas muz je zbabelec a vyhovovalo mu schema, ze byl vetsinu casu s Vami a dcerou a ten jeden den zrejme s milenkou.. Kdyby to chtel nejak resit radikalne, uz by to davno udelal.. Ted misto toho, aby se k veci postavil jako chlap, stahl se k rodicum.. Tudiz.. Neni to tak horke, jak to sama vidite.. On proste ceka, az se zklidnite a pak se vrati jakobynic domu.. No a na Vas je ted, abyste si uvedomila..Stojite o takovehohle darecka..?M.
(Martina - Mail - WWW) 18.03.2005, 11:49:36
Dobrý den Mílo, dovolím si jiný pohled - byla bych k tomu "dárečkovi" přeci jen trochu shovívavá, i on se teď nejspíš potřebuje zklidnit a ujasnit si svou situaci, protože s prozrazením a zásadní změnou ve svém životě nejspíš nepočítal, neumím si představit, jak by měl na místě reagovat "jako chlap". Je to všechno samozřejmě hnusné, ale přeci jen lze ocenit aspoň to, že se doma choval tak, aby Libuška nic nepoznala - jsou ženy, kterým to ten jejich dává hezky "vyžrat". Berte to prosím jen jako názor ženské, která v tom sama hezky "plave". Přeji hezké odpoledne, sluníčko konečně vystrčilo růžky.
(Bara - Mail - WWW) 18.03.2005, 14:00:59
....lze ocenit to, ze se zachoval tak, ze Libuska nic nepoznala - tak za to by mel podle nekoho dostat medaili. To je pro mne horsi, nez kdyby mi to rekl do oci rovnou. A kdyz uz to prasklo, tak misto aby "neco rekl" az se Lubuska vykrici a uklidni, tak zbabele odesel. Ani pri dalsim setkani nic nerekl, zase zbabele odesel navic s kufrem. Rekla bych, ze na to cekal az to praskne, vzdyt uz o jeho rozvodu vedi i spolupracovnice v praci. vsichni okolo to vedi, jen toho koho s to tyka ne. Nevim co Libuska, ale me by za odpusteni nestal, co se slepuje se stejne jednou rozpadne a tak lepe hned nez za 10 let.
(carie - Mail - WWW) 18.03.2005, 14:43:45
Včera jsem si pročítala diskusi na jiném servru o rodinných a partnerských společných financích. Byla jsem v šoku, málokterá ví, jaký má partner příjem. Já na tom byla stejně a myslím, že to byl i jeden z příčin našeho rozvodu. Tím, že mají manželé "své" peníze, není ani přehled o jejich životě. Manželství není už ani ekonomická jednotka. To je průšvih. Tak naivní a důvěřivá,jsem si myslela, jsem jediná na světě a ejhle jsem jen obyčejný průměr. :-)
(Martina - Mail - WWW) 18.03.2005, 15:12:20
Milá Báro, dovolím si odpovědět - ať koukám jak koukám, slovo "medaile" se v mém příspěvku nevyskytuje... :o) Myslím, že univerzální rada opravdu neexistuje - vše závisí na atmosféře v manželství a hlavně asi na tom, zda mají děti. Chtěla bych se zeptat, jestli Ty sama ses octla v podobné situaci a jak jsi ji řešila? Zjistila jsem totiž, že člověk má i o svých vlastních reakcích falešné představy do doby, než to opravdu přijde. Všechno je pak úplně jinak, než si původně představoval.Díky za odpověď.
Mala oprava . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 18.03.2005, 15:40:34
Komunisti se dostali k moci prevratem v unoru 1948 a nikoliv 1945.
Do 1948 komunisti o nicem takovem nerozhodovali . . . . A za "komunistu?" Stat se vsemoze snazil udrzet manzelsvi pohromade, OBVZLASTE kdyz meli nezletile deti.
(daniela :-( - Mail - WWW) 18.03.2005, 16:36:48
asi si to, Gerdo, už nepamatuješ. Matky šly do práce, děti do jeslí, školek, družin... Z tehdejší doby je vtip:"Karle, vždyť ty jsi nepřivedl domů Pepíčka!!! To nevadí, tak ho ráno vrátíme a zejtra si ho vybereš ty..."
Jo, děti vstávaly i kolem 5 ráno, domů se dostávaly i kolem 7 - pak jen najíst, umejt a spát... Tomu říkáš rodina? Kdy si mohly maminky dětem věnovat? Razila se hesla: všechno bude patřit všem, všechno si koupíte hotové... Ve škole jídelny, v práci závodní kuchyně. Tak jen přes neděli (dlouho se přeci pracovalo i v sobotu), se něco ukuchtilo... Běžné domácí práce - myslím tím ruční práce, které se dříve ve škole učily, to se "nenosilo". Moje maminka byla po TBC a tak "nemusela" do práce. Věnovala se mi tak, jak se před tím věnovala jí její maminka. Učila mě, vyprávěla mi, nakupovaly jsme spolu, vařily, spravovaly, uklízely, přitom jsme si dvojhlasně zpívaly. Nezapomenu na tyhle nádherný chvíle, kdy jsme vlastně dělaly obyčejné domácí práce - a já se toho tolik naučila pro budoucí život! Moje vrstevnice z toho nic neuměly. Jak tedy můžou něco naučit své děti a vnuky? Jednání s partnerem, etiketě mezi lidmi, toleranci... Občas, když jsem si nevěděla rady, jsem si jen v duchu maminku "vyvolala", zapřemýšlela, jak by to asi řešila ona. Ano, žijeme v jiné době, máme se dobře, ale nemyslím, že to umíme zúročit, že se máme líp :-)))
Já zírám (Alka - Mail - WWW) 18.03.2005, 16:54:43
V tý Praze asi byly opravdu jiné poměry.My jsme měly ve škole ruční práce, učily jsme se látat a vyšívat a záplatovat, a kluci dílny.My měli i předmět pozemky,že jsme pracovali na mičurinským poli,nám bylo jedno,stejně jsme nevěděli co to je.S těma zaměstnanýma matkama musím souhlasit.Dcera mi do dnes vyčitá jesle, a užívá si mateřství doma s dětmi.Jěště něco, moje matka chodila taky do práce,ale my nechodili do jeslí ani školky,nás hlídala babička a děda,a bylo to nádherný dětství,ale to jsem měla opravdu kliku.
I podváděná manželka má právo znát pravdu (Brebta repta - Mail - WWW) 18.03.2005, 17:50:58
Tohle je velmi citlivé téma a já mám s tím velké zkušenosti. Mnohokrát jsem si tuto zcenu představila a říkala si,jak se zachovám k manželově nevěře, jak budu nad věcí, ale to jsem jestě netušila že se to skutečně stane. Já to v sobě tutlala 3 měsíce, pozorovala jsem jeho jednání, skrny od makeupu, cizí vlasy i dalši co se dají cítít nosem v posteli, mokrá vana, jiné krémy zapomenuté v koupelně, než používám já. A pak jsem vybuchla. Udělal ze mne blázna, co si vymýšlí, spolčil se s mojí matkou (která mu důvěřovala více než mmě a když se mi omluvila, tak bylo moc pozdě a brzy na to umřela). Já byla v práci a on si ji či je vodil do našeho bytu, viděla je i sousedka přes ulici na balkoně - jen v trenkách a ji v podprsence. Sousedka mi nechtěla kazit manželství, dozvěděla jsem se to od ní až po rozvodu, i mnoho dalších nechutných podrobností jsem se domákla. Pak jsem si raději nechala udělat test na AIDS. Dodnes to neumím vysvětlit svým dětem, co se stalo. Jen jsem řekla: jednou vám to vysvětlím, ale ani dodnes, když je ženatý s jinou, jim to neumím vysvětlit.
Dani (Helena - Mail - WWW) 18.03.2005, 17:52:09
Neprehanej. Moji rodice a i rodice deti, co bydleli u nas na ulici byli oba doma kolem 5 nejpozdeji. Za socialismu se prescasy moc nedelali, nezustavalo se v praci do sesti. Kdyz jsi vstavala v pet, abys byla v praci rekneme na pul sedmou, tak jsi zase koncila (po osmi a pul hodinach - spocitejte si to sami)ve tri a do ctyr si vetsinou byla doma. To, ze se mene ucily ve skole rucni prace to je castecne pravda, ale i tak jsme meli v osmdesatych letech na druhem stupni ZS vareni v sedmicce a siti v osmicce. Vetsinu jsem se ale stejne naucila od babicky a maminky doma.
Myslim si, ze tady v USA je to s casem stravenym s detmi 100x horsi. Bydlim u velkeho mesta a ceny bydleni se tak vysplhali, ze vetsina mych spolupracovniku si nemuze dovolit nechat manzelku s detmi doma. Tak po trech mesicich neplacene materske dovolene daji nejpozdeji v sedm rano miminko cizimu cloveku a vali na osmou do prace. V praci konci nejdrive v pet a pri mistni dopr. spicce se k mimiku driv jak v 6:30 nedostanou a k tomu pridej cestu ze "skolky" domu a mas sedm hodin. Takze ja si rikam v tomhle smeru byl socialismus "zlaty". Ale fuj, samozrejme bych se tam nechtela ani za nic vratit.
Oprava (Helena - Mail - WWW) 18.03.2005, 17:54:33
Driv jak v 5:30 (ne 6:30, tak hrozne to zase neni).
Ohledne rozvodu (Helena - Mail - WWW) 18.03.2005, 17:57:30
Ja si myslim, ze to je tim, ze jsou dnes lide mnohem samostatnejsi a nezavislejsi. Nejsou tolik ochotni se jeden druhemu prizpusobit, tak maji vetsi naklonost resit neprijemnosti rozchodem.
Vubec si nemyslim, ze je to tim, ze driv manzele umeli jeden se druhym lepe jednat. Ja si myslim, ze driv (jako za prvni republiky i drive), manzelky dost casto proste skakali, jak manzel piskal a bylo to. Urcite se nasli i vyjimky, ale nemyslim si, ze by to bylo tim, ze lide vic komunikovali o problemech, to ani nahodou.
Mravnost mladeze (Helena - Mail - WWW) 18.03.2005, 18:13:14
S Mrskou si tentokrat dovolim nesouhlasit. Tady v USA se nestacim divit, co se deje. Zrovna nedavno tu v radiu s posluchaci probirali, jak na stredni skole funguje takova nejaka "prostituce". Nejakej kluk z posledniho rocniku je pasak a muzou za nim ostatni kluci prijit a koupit si oralni sex. Holky to delaji proto, protoze pry si tak jednak prividelaji (castky jsou neskutecne mizive, po te co si pasak vezme svuj podil, dostane holka napr 5 dolaru!), ale hlavne proto, ze je to "cool" nebo ze pak budou oblibene. Nechtela jsem tomu verit, ale spousta posluchacu volala do radia, ze pry uz se to delo, kdyz oni chodili do skoly (pred par lety). Dokonce volala i starsi sestra jedne divky, ktera nezustala pouze u oralniho a prisla tak dvakrat! po sobe do jineho stavu. (Po druhe to pry zduvodnovala, ze si prece potrebovala prividelat, mela detatko).
Takze je to tady velka pretvarka. Spousta lidi, kdyz prijde na vysokou skolu (a neni uz pod dozorem rodicu), tak jsou jak utrzeni ze retezu a spi se vsim, co pred nima neutece na strom. To vim z vypraveni mnoha americkych znamych. Nekteri mozna prehaneli, ale urcite ne vsichni. Podle me je to prave proto, ze je to vsechno, co se tyka sexu tabu. V televizi nesmi ukazat prsa (useknuti ruky je ale celkem OK), takze je to vsechno hrozne lakave. Zakazane ovoce nejvic chutna. Nam rodice nezakryvali oci pri filmu z hvezdickou (samozrejme primerene veku), takze pro nas to nebylo, jako rychle to musim vyzkouset, kdyz o tom nic nevim, at se dovim, jaky to je a proc je to zakazany. Maminka se se mnou o vsem otevrene bavila, snazila se mi vstipit dobre zasady, vysvetlit, ze sex je nejlepsi z nekym, koho milujes, atd. Pak uz to nechala na me a doufala, ze me dobre vychovala a ze se podle toho budu ridit. Zakazovanim a neukazovanim se niceho nedocili. Cenzura filmu v TV v USA me privadi k silenstvi. Kdyz si rodice nedokazou ohlidat deti na co se divaji (napr. kdyz nejsou rodice doma), tak si maji poridit almaru na televizi a televizi v ni zamknout. Nevim, proc bych se kvuli takovym rodicum mela divat na sestrihany film. Prominte mi, koho jsem se dotkla, ale opravdu tohle me tady desne vadi.
Helence (Vlastimil - Mail - WWW) 18.03.2005, 23:20:01
K tomu tvému popisu života v Americe mohu podotknout jen tohle : Bič a pryč. Co tam ještě děláš, když je to takovej hnojník? Dále se ptám s G. Paskem : v jakých rektálních končinách to žiješ? A pro ty, kdo reagovali na nevinnou poznámku Arny, že možná má trochu viny i ta paní Libuše : Ona přece A. nenapsala, že je paní L. špinavá a že na sebe nedbá. Její spoluvina by mohla být docela jiná.Abstraktnější. Možná, že si nevšimla, že si přestávají rozumět, nevšimla si, že se něco děje. V doporučovaných knihách se také dočtete, že je problém třeba vidět objektivně. To znamená z obou stran a stanovisek. Tak se na to bude dívat i soud, pokud se k němu ti dva dostanou. Doufám, v jejich zájmu a v zájmu jejich dcerky, že ne.
Pan Pasek (Helena - Mail - WWW) 19.03.2005, 03:56:24
Bydlim na predmesti hlavniho mesta Washingtonu, DC. Vlastimil sam napsal, ze na vsechno je treba se divat ze dvou stran, ale pritom me z jeho poznamky pripada, ze mi nechce dovolit, aby se mi na Americe snad mohlo neco nelibit. Jako by se mi vsechno muselo jen libit, nebo!
ZADNA zeme (vcetne USA) neni dokonala a ja jsem si tu dovolila napsat, co se mi na USA nelibi. No a kdyby to bylo na Vlastimilovi, tak by me za to demokraticky vypraskal bicem ze zeme. To, co jsem napsala o bydleni a o nedostatku casu na vychovu deti je pravda. Okoli Washingtonu DC zacina byt na bydleni podobne drahe jako nektere casti Kalifornie. Pracuji v komercni stavebni firme. Nerikam, ze jsou to rodiny vsech pracovniku. Samozrejme, ze vicepresidenti a lepe placeni manazeri si muzou dovolit nechat manzelku doma s detmi, ale sekretarky, jejichz manzel nema zas az tak lukrativni praci skutecne bezi po trech mesicich neplacene materske zpatky do prace a dite jde do opatrovani cizi zene. To si na me po Internetu klidne kricte, ale je to pravda. Ty mesicni splatky bezneho domu, provoz domacnosti atd. se zkratka z jednoho prumerneho platu utahnout nedaji. Kdo chce, muze se podivat na stranky realitnich kancelari a zjistit si za kolik penez se kupuji OBYCEJNE domy v teto oblasti. Kolik stoji mesicni splatky takovych domu, to se taky da na Internetu zjistit. Pak si zkontrolujte vyplatni pasku prumerne placene osoby a muzete na me kricet dal. Nehodlam se stydet za to, ze se mi tu nektere veci nelibi. Nekterym Americanum se to nelibi jakbysmet a kam by asi Vlastimil hnal je, kdyz se tu narodili?
Srovnani (Helena - Mail - WWW) 19.03.2005, 04:08:51
Jeste bych k tomu dodala, ze v Ceske Republice si ten dum ani ze dvou platu nemuzou poridit, takze bydli u rodicu nebo pet v dvoupokojovem byte... Tady je to dobre aspon v tom, ze to vlastne jde. Jenze za to zaplati tim, ze jim nekdo jiny vychovava dite. V zivote vsechno neco stoji a clovek se jen musi rozhodnout jakou cenu je ochoten za co zaplatit.
Helenko (NČ - Mail - WWW) 19.03.2005, 08:19:18
nediv se reakcím. Dovolila sis kritizovat nejvyšší stádium civilizace, dokonalosti, nejvyšší svátost - tedy USA.
Vždyť jsi provedla naprosto stejný zločin, úplně totéž, jako kdybys u nás, v české zemi, před 30ti lety poznamenala, že v té zemi zaslíbené - tedy SSSR - není zas až vše úplně takové, jak se to povídá. No a dnes, aby to nebylo tak fádní, všichni pro změnu povinně "milujeme USA"! A kdo si dovolí, byť jen na vteřinku, pochybovat, bude navěky zatracen a schvácen ohněm pekelným!
(dagmar - Mail - WWW) 19.03.2005, 13:42:33
Proč potom všem,co jsem se tady dočetla o amerických rodinách,jezdí tolik mladých děvčat do USA do rodin k dětem.To aby se mohly americké matky ještě více flákat? to na obranu Heleny.Neupírám našim děvčatům ohromnou výhodu naučit se jazyk.
Helenko . . . . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 19.03.2005, 18:40:29
Helenko,
Nedivim se. Ja jsem si to hned myslel, ze asi bydlis budto nekde primo ve nebo "predmesti" americkych velko-mest jako Washingtonu DC, New York, Boston, Los Angeles, Chicago, Miami podobne babylonske vezi . . . . Moje neter Eva, se provdala za Americana a bydleli mnoho let v byte na 63rd. East mezi York a 1. Ave. Byt to byl o dvou loznicich, dost prostorny, hezky, pohodlny, bezpecny, dole u vchodu "vratny" v civilni casti Manhattanu. Najem 00+/mesic. A to bylo pred 5+ lety! Kdyz se jim narodila dcerka a Evka znovu otehotnela, chteli bydlet ve svem dome. Jeki manzel si nasel praci ve Washingtonu DC, a postavili si obrovsky novy dum a pozemku velikosti postovni znamky (1/3 akru) ve Silver Spring, MD (predmesti Washingtonu DC)pobliz Bethseda, za 0+ tisic. Dum postavili moc hezky, v bezpecne "dead end" privatni ulici s okny koukajipres ulici pod okny do obrovskeho parku. Za 5+ let v dome bydleni? Snadno by prodali o 0 tisic vice. Maji dve male deti. 7 a 3+ Evicka nepracuje. Jejich dcerka Lauren prave zacala chodit do 1. tridy v exlusivni privatni skole, kde skolne je 000/skolni rok. Sean zacal chodit na pul dne do privatni skolky "otkat se"r kde plati ,5+ tisic/skolne za rok. Skola a skolka patri Presbyterianskemu kostelu a ve stredu chodi na hodinu do kaple se modlit. Do lidovych skol, na ktere musi platit obrovsou skolni dan z nemovitosti i kdyz tam svoje deti neposilaji, za zadnou cenu nikdy neposlou. Jedeme k nim slavit Velikonocni Svatky. Jsem si velice dobre vedom, jaka je situace a ceny nemovitosti a najmy za "psi boudy" v okoli a predmesti Washingtonu DC a podobnych velkomest. Ja bych tam uz bydlet nemohl ani za plat milion! Otazka je, proc se tam furt tolika podprumernych, prumernych, riff-raff a vselijakych ilegalnich "Mexikancu" furt tolika hrne? a tak stvou ceny domu, domecku a "psich boud" a najmu tak zavratne vzhuru?? V houfu je teplicko? Maji radi anonymitu? Snadno se v houfy ztrati a schovaji pred autoritama? Otazka neni otazkou, kdyz vim odpoved! Patri vam to! Vnitrozemi USA je tak obrovske, krasne a prazdne, a ceny pozemku a domu dostupne i pro jednoduche nevzelane delniky. Jo, a co dela Evicky manzel? Je profesor na univerzite ve Washingtonu a uci budouci doktory chemii a biologii. Me zajima pouze moje rodina, rodina meho bratra a nasi blizci pribuzni. Na nic jineho nemam cas strkat muj nos a zajimat se o jejich platy, kde a jak a proc bydli, co si muzou a nemuzou dovolit a jakou maji kvalitu zivota, na jake programy na TV se koukaji . . . koou. Kazdy je strujcem sveho stesti a kazdy najde svoji hladinu inkompetence. Helenko, a k te TV cenzure, ktera te tolika trapi a rozciluje? Nas cervena knihovna, sprostarny, loznicova gymnastika a mrouskani opic nezajima a obvlaste na to cumet na TV. Zakonem po 10te vecer to je jina! Na mnoha kabelovych kanalech toho je "necenzurovaneho" ve dne v noci habadej! A pro extra-gurmany? Takovi si muzou pujcit v porno-video pujcovne praseciny podle jejich gusta. My se na TV koukame velice malo. Kdyz nam padne nejaky film do oka, pujcime si to nebo koupime. Kdyz me manzelka vytahne do biografu, tak jak zhasnou, tak usnu . . . . Ahoj
Pane Pasku (Helena - Mail - WWW) 19.03.2005, 19:03:07
Mate pravdu, je spousta mist, kde je mozne koupit velke domy za malo penez. Problem je, ze se tam hur hleda prace. Proto se tolik lidi drzi napr. v okoli DC i pres ty vysoke ceny bydleni. V poslednim roku jsme si vsimli, ze se tu objevilo hrozne moc aut s poznavaci znackou statu Ohio. Je tam totiz vysoka nezamestnanost, a tak mnohym nezbyva nic jineho, nez odejet za praci sem a divit se cenam za nemovitosti.
A co se tyka cenzury, tak jste samozrejme prehanel. Ja jsem prece napsala o zadnem pornu. Ja jsem psala o normalnich filmech, ze kterych maji cenzori pocit, ze musi vystrihnout uplne vsechno. Ja respektuji nazor lidi, kteri za zadnou cenu nechteji videt cizi nahe telo, i kdyz tomu nerozumim, protoze tak nas Pan Buh stvoril a na nahem tele neni nic oskliveho, ani nutne sexualniho... Pro lidi s timto nazorem ale existuji televizni programy (TV listings), aby si clovek precetl, jestli film obsahuje nahe sceny, kleni apod., a pak se na nej tedy nedival. A deti si hodlam ohlidat sama, STAT a jeho CENZURU na to nepotrebuju. O zadne mrouskani opic zajem nemam, ale film chci videt v celku tak, jak ho reziser natocil. Za televizi si platim stejne jako ostatni, tak muj nazor by snad taky mel byt slysen.
NC (Helena - Mail - WWW) 19.03.2005, 19:04:28
Podle me ses presne trefil. :)
Jo a bez tech strednich vrstev by tady ti pravnici, doktori a vicepresidenti zasli hlady...
HELENKO SOUHLAS (Marie - Mail - WWW) 19.03.2005, 19:10:43
ano, Amerika je především neskutečně pokrytecká. Nesmí se zveřejnit fotografie malinkého nahého dítěte, natož - chraň bůh - aby dítě se vyskytovalo na plážích bez plavek!!! A tak je vidět minichlapečky v obrovských rajtkách, kryjících plenkové kalhotky..
Malinké holčičky, které mají kryté bradavky!!! A přitom jsou téměř každý den dopoledne v televizi ukazovány 13leté prostitutky, se kterými si nevědí jejich matky rady... Pan Springer se tím velice baví... Stejně tak jako vášnivé rvačky na podiu, když se tam rvou dvě tři ženy o jednoho muže, a další a další. Ale - chraň pánbůh, aby se třebas někdo dotkl na ulici piva! Všechno musí být skryto v papírovém pytlíku. Zfetovaní bezdomovci či jen tak pohozená mládež... Takže ne o pornu, o pokrytectví je to, VO CO GO :-)))
Helenko, kdyz vas tolika libi se koukat na nahata tela . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 19.03.2005, 19:17:20
jak nas pan Buh stvoril?
Tak chodte po ulici nahata, nebo se koukejte na sebe do zrcadla nebo vaseho nahateho manzela v loznici za zavrenejma dverma . . . . Musite, ze lide ve vnitrozemi a Ohiu, kteri se neodhrnclovali do Washingtonu DC pachaji sebevrazdy a skakaji do propasti? Stale jich mnohem vice zustalo kde jsou, nez tech kteri se hrncluji . . . . Ti kteri se hrncluji do Washingtonu DC meli "nahou pr**l uz i v tom Ohiu . . . .
Marie, zatrpklym lidem jako jsi ty . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 19.03.2005, 19:36:32
se vyhybame a nezname.
Tomu se rika "Jiny kraj, jiny mrav?" Tesi me, ze si myslis a kazdemu horoucne vykladas "duvody," jak a proc je USA nesmirne pokrytecka . . . . Tak nejlepe si posluchac/ctenar udela obrazek o kecalovi a ne o USA . . . Ahoj
( - Mail - WWW) 19.03.2005, 21:36:04
"I am pregnant by a transsexual" - ano, podívejte se kdokoliv na http://www.jerryspringertv.com/ - to je každodenní dopolední program, tohle tu bylo např. včera, 18.3. To je Amerika, kterou pan Pašek nevidí. Ale tím, že on zavře oči, tím nezmizí :-). Jerry Springer´s show.
Nechápu, co je na téhle informaci zatrpklého? Mj. takových show je tu plno!
divat se kraviny od J.Springra (Mrska - Mail - WWW) 19.03.2005, 23:04:42
to je pad do propasti. Vzdyt to je pro spodinu z maringotek - ti tam ucinkujou a taky se na to divaji. Copak nemate Marie neco rozumejsiho na praci??? Proc se divat na to nejhorsi z nejhorsiho???
Pan Pasek (Helena - Mail - WWW) 19.03.2005, 23:22:12
Uz po treti a tentokrat naposledy tady napisu, ze jsem nepsala o sve nekonecne touze se divat na naha tela. Chci se divat na film TAK, JAK HO REZISER VYTVORIL, aniz by mi z toho polovinu nejaky cenzor vystrihal. Navic me naha tela nepoburuji, neurazeji, nehnusi se mi. Nic vic, nic min.
Souhlasim s Marii, ze videt holcicky-miminka v plavkach v celku nebo trilete slecinky ve dvoudilnych plavkach je snad jen k smichu pokud ne k placi. A o chlapeccich v "plavckach" po kolena uz ani nemluve. A jen tak na zaver ja (a myslim, ze ani Marie) se tu nesnazime vykreslovat zadne obrazky o Americe. Ja nikomu nic nevnucuju. Psalo se tady o zaneprazdnenych maminkach v CR, tak jsem to jen srovnala s tim, co mame tady. Stejne tak se tu psalo o moralce, o tom, na co se da divat v televizi...
pro Helenu (Vlastimil - Mail - WWW) 19.03.2005, 23:34:07
Neumíte už česky,milá paní. Bič a pryč se používá v tom smyslu, že jako odjedete co nejrychleji, tedy osedláte koně, či je zapřáhnete do vozu a práskajíc bičem, aby koně uháněli, se vzdalujete z místa. Je mi zcela jedno, zda se vám něco líbí, či nelíbí, a kde. Jen se divím tomu, že bydlíte někde, kde je to podle vašeho vyjádření tak hrozné. Proč se teda nepokusíte zakotvit někde jinde? Věřte, že jsou na světě hezká místa a nemusíte být milionář, abyste tam mohla žít.
god bless the holy cow (oldo - Mail - WWW) 20.03.2005, 00:27:49
Helenka, pochopte tych panov po dobrom a nerypte im do Dreamu, mate proste drzat jazyk za zubami a makat.
Ked mate vela penazi tak len drzat jazyk za zubami. You can it! You do it! A s tymi detmi v plavkach to berte ako ich ochranu, ved viete kolko uchylov z maringotiek sa vsade okolo potuluje. Nie nebojte sa, ze by vas z Fotolabu udali na policii kvoli fotkam vasich nahych deti... A vobec starajte sa o seba, asi mate prilis volneho casu, ked si tak stazujete. Zdravim Oldo ((:o)
Helena (Helena - Mail - WWW) 20.03.2005, 05:53:39
Vlastimile, jeste nejsem pani, ale to je jedno. Cesky umim, ale asi jsem neznala to rceni. Nevim, kde jste se docetl, ze je to tady tak hrozne. Ja jsem to tedy rozhodne nikde nenapsala.
Psalo se tu o tom, jak to bylo v CR s nedostatkem casu na vychovu deti, tak jsem to srovnala s dnesni Amerikou ve velkych mestech. Prece neznamena, kdyz se mi nekde nejaka vec nelibi, ze se hned musim stehovat. Nebo jste, Vlastimile, opravdu tak nekriticky, ze se Vam v Americe vsechno libi?? Pokud ano, tak Vam to ze srdce preji, mate krasny a bezstarostny zivot. Nenutte ale svuj pohled na svet ostatnim lidem. Oldo, mas pravdu, mam asi moc volneho casu...
Kraviny od J. Springera ( - Mail - WWW) 20.03.2005, 08:12:23
A není to snad jeden z nejsledovanějších amerických programů? Že vy se nedíváte, to neznamená, že to neukazuje Ameriku nenablýskanou - takovou, jaká je - jak žijí obyčejní lidé, tu masa, která živí ty ostatní. Jak to, že tam se za ukázání nahých prsou ještě dávají dárky? Tohle by tedy taky snad nemělo být, když jsou takoví puritáni. OK, vy to odsuzujete, ale dav Američanů nad tím jásá - tak - kdo je pokrytec? Ti, co to nevidějí a říkají "já nic, já muzikant".
Libuška (Petra - Mail - WWW) 20.03.2005, 09:22:41
Milá paní Libuško,
vím jak Vám teď je. Buďte ráda, že se sebral a odešel k rodičům. Jsem na tom téměř stejně, rozdíl je, že máme děti dvě, manžel ale odejít zatím nechce. Až za půl roku. Odchází v pátek, v sobotu přijde na oběd (který ovšem většinou nedostane), sebere dceru, odvede ji ke známým, tam si ji vezme tchyně, v neděli opět přijde k babičce na oběd a večer přijde spokojeně domů. Je děsné být s člověkem, kterého máte ráda, ale kromě řešení věcí týkajících se provozu domácnosti a dětí se s ním nemůžete o ničem bavit. Děti to samozřejmě odnášejí, protože už jsou větší a hodný tatínek jim navíc řekl, že pro ně se nic nemění, jen s maminkou už nebude žít jako manžel. Ale diví se, že mu nedá na stůl večeři, nevyžehlí košile a nedokáže dceři vysvětlit, proč tatínek odchází navoněný jako stará "kurva" a oháklí jako poslední model, když odpoledne s nimi jde do kina jako Zilvar z chudobince. Přes den v práci to jde, po návratu jakž takž, musí se zvládnout domácnost a úkoli s dětmi, ale večer po návratu vzorného otce mám kopřivku, brečím, aby mně nikdo neviděl. Prostě si myslím, že je lepší, když chlap odejde a možná časem pochopí, kde mu bude lépe. Škoda, že rodiče většinou své děti nepodrazí a vezmou je k sobě. (Ale asi nebudeme jiné) Chlap by možná pochopil, že je to vlastně u té druhé stejné, když jde o běžný provoz, nejen o víkendovou pohodu. A pokud ho budeme chtít bez velkých výčitek zpět, určitě by se vrátil dříve.
J.Springer (Mrska - Mail - WWW) 20.03.2005, 15:32:23
mluvila jsem v praci a je nas tam hodne o televiznich poradech a kdo se na co diva. Nevim kde jste vzal/a duvod si myslet ze je Springer nejsledovanejsi porad (mozna teenagers a pak ty lidi z maringotek kterym je to tema blizke se na to skutecne divaji, ale normalni obyvatelstvo ma lepsi veci na praci). Vetsina zanskych sleduje porady o zarizovani, vylepseni bytu, vareni, talk shows (Springer NENI talk show), reality shows a sem tam nejaky film.
Springer bude zrejme velmi popularni mezi masami lidstva co ziji na dne, v bahne, to jsou ti ke kterym to promlouva. Je mi vas lito, zkuste si najit nejakeho konicka, nebo bezte na prochazku ale nemarnete cas sledovanim poradu pro lidskou spodinu. Snad na to jednou prijdete.
jeste maly dodatek (Mrska - Mail - WWW) 20.03.2005, 15:42:07
Rikate ze to ukazuje Ameriku jaka je, jak ziji obycejni lide - tam masa co zivi ostatni???? Uuuuups, ty lidi na Springrovi zcela URCITE nezivi ostatni ale ani sami sebe. Jsou to lidi kteri se nechaji bez problemu zivit ostatnima a za peniz i ty prsa ukazi na TV programu, nebo se poperou nebo prijdou s nejakou nehoraznosti JENOM proto aby se do programu dostali, utrzi tim popularitu mezi trilobama. A priste prijdou s jinou nehoraznosti. J.Springer jim pomuze nejakou vymyslet, vzdyt mu jde taky o chlebicek, ze jo?
jeje husy)))) (Jasmina - Mail - WWW) 20.03.2005, 20:42:13
To je jednoduche byt verny cely zivot.
Maji obdobi lasky a potom snesou vejce. Staraji se oba o mlade a nesoulozi.Manzelka husa to nevyzaduje porad anebo naopak-manzel houser. Kdyz je prace-tak je prace.Setmi se a spi s detma na hnizde.Neznasilnuji se hormonalni cykly samic jen proto ze to na housera leze. Pusinkuji se obcas zobaky ale houser "nic" nechce a tak husu neboli hlava. Mlade rostou narozdil od deti velice rychle a obycejne poslouchaji sve rodice.Rodice je sice krmi ale jinak nepracuji aby detem zajistili lepsi budoucnost.Housata jsou operena a jejich kridla zesilily-housata se uz o sebe staraji samy a "stari" maji oddech,ne ze se staraji o vnoucata. Potom je ceka cesta(cestovani je fajn)je to zmena.Ikdyz pro slabsi kruta zmena ale to je zivot. Houser ani husa nevyzaduje po partnerovi,aby byl porad na hnizde uvazan za nohu a nepta se ho,kde byl a proc se o hodinu zpozdil..... Pristi rok na jare zacina znova obdobi lasky,maji na to chut oba a neberou to jako manzelskou povinnost. Tak to je potom velice jednoduche....byt verny cely zivot,jo jo.)))))
Všude je to špatné (Mirek - Mail - WWW) 20.03.2005, 23:04:13
Dostal jsem náhodou na tuto stránku a žasnu.Při svých toulkách po světě a z rozhovorů s krajany jsem zjistil, že většina čechů nadřazeně odsuzuje země, které jim umožňují tam bydlet a žít. Ve švýcarsku některým ˇvechům vadí, že krávy mají na krku zvonce došlo to tak daleko, že si naši krajani stěžovali na úřadech a pak se divili, že s nimi nikdo v obci nemluvil. Holanďani jsou podle Čechů také idioti, nic o Čechách nevědí, všichni Němci jsou nafoukaní a fašisti.Angličani jsou studení, Francouzi nemají pořádné pivo atd. atd.Je jenom záhadou, proč většina Čechů chce za každou cenu za prací do té prokleté Ameriky, vedené blbým presidentem (podle Čechů). Myslím že by nebylo na škodu,trochu se zamyslet sami nad sebou.
Nejen pro Mirka (Ceska - Mail - WWW) 21.03.2005, 00:46:27
Mirku, neco na tom je. My jsme specialni narod.Mame nejhezci holky, nejdobrejsi pivo, nejchutnejsi parky, krasne historicke pamatky, tocime libive filmy, muzeme si zajit do lesa a nikdo nas nevyhani ze je to vlastni pozemek, umime se bavit, delat muziku...
Ty ostatni narody to nechapou a jsou to studeni cumaci a sovinisti, Americani navic desne povrchni... Ale at si rika kdo chce co chce, ja jsem Ceska a bydlim v cizine, chodim s nosem nahoru a kazdy me bere a to je dulezite. Ja jsem "HAPY".
Mirku Ty jsi na to kapl (Mrska - Mail - WWW) 21.03.2005, 01:41:46
Cesi vedi VSECHNO nejlip!!! Neni naroda v celickem svete ktery by vedel vic nez Cech (specielne z Prahy)!!!
Cesko, je dobre ze jsi HAPY a ne happy . . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 21.03.2005, 04:03:45
Proto se lide nadutym Cechum v cizine vyhybaji a delaji ve svete ostudu . . .
To by člověk neřekl, (mamča - Mail - WWW) 21.03.2005, 10:09:48
kam až se diskutující můžou dostat od podvedené, o rozvodu uvažující Libušky.
To byste si vy-diskutující o národnostních rozmíškách, nemohli vytvořit vlastní téma ?
ne,ne jenom cesi (Jasmina - Mail - WWW) 21.03.2005, 10:53:07
i jini slovane,na mou veru.
Nechala jsem se kdysi unest taky slovy jedne chorvatky,jak jsou belgove studeni atd.....jak je to v Chorvatsku lepsi....ale vzpamatovala jsem se. Jo,kazdy narod ma neco ale ksakru,kdo ze mne to zacal v praci hlidat,kontrolovat,pomlouvat,vyzvidat? Chorvatka.Jinak takovehle pracovni vztahy znam i z Cech. Ono Belgum je skutecne fuk osobni zivot kazdeho,neptaji se vas,co a jak doma ba maji velice snizenou aktivitu pomlouvani.
Ať žije nerozborné přátelství s USA (NČ - Mail - WWW) 21.03.2005, 12:31:06
Je proti nám, kdo není s námi,
a jediný byť vlas to byl......
( - Mail - WWW) 21.03.2005, 12:40:54
Pane Pasek, prominte mi to jedno P, proste se mi to stalo, ale vy jste kousavej blbec. Nemam duvod mit komplex menecennosti jenom proto, ze jsem Cech.Mozna ze vy jste nadutec a proto mate takove zkusenosti - jen ja a moje nejblizsi rodina a dal me nic nezajima.
PROSÍM - sem už pište jen reakce na problém Libušky - (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 21.03.2005, 15:55:17
diskuzní plácek je OTEVŘEN!!! - zadáno je téma: "JSOU LEPŠÍ ČEŠI VE SVĚTĚ NEBO ČEŠI DOMA?"
a máte-li návrh na další téma, pošlete ho do redakce, ok? díky!!!
bude lépe (Janca - Mail - WWW) 23.03.2005, 10:50:49
Milá Libuško,
zažila jsi něco, co zažilo už mnoho z nás. Mám podobnou zkušenost, kterou jsem odhalila před 3 lety, psal se rok 2002. Objevila jsem třetí milenku, fotky, účty, prostě samý hnus. Doma rozestavěný dům,on pořád tvrdil, že nemá peníze a nedával nám ani na jídlo... Vnitřně jsem se zhroutila, bylo to moc těžké. Nakonec jsem klesla úplně na dno, vrátil se ke mně. Uběhly skoro tři roky a já dnes vidím, že byla chyba to lepit zpět. A proto nyní odcházím. Protože on se nezmění a když nebude mít milenky, stejně zůstane egoistou, věčným Jájínkem , není to špatně, jenom naše životy už nepůjdou spolu, každý sám a zvlášť. Trvalo to dlouho, byla to zkušenost. Bolavá, krvavá, nevím, jestli budu moci ještě jednou někomu věřit. Ale věřím v to, že život se má prožít, ne přežít a sloužit, jak to chtěl vždy on. Vím jistě, nemá cenu se snažit s někým, kdo o to možná ani nestojí, kdo neví , co chce. A žes vybuchla, nevadí, aspoň jsi viděla, jaký je. Protože normální člověk by se šel podívat aspoň na svoji holčičku, když je zraněná. Je to totiž lidské a patří to k tomu, že lásku doprovází strach o toho druhého. Přeji Ti pevné nervy. A doporučuji - neber ho zpět, slepený hrnek bude vždy jenom slepeným hrnkem. Kruté, ale pravdivé. Drž se! Janca
Mám to za sebou (babula - Mail - WWW) 23.03.2005, 16:17:10
Už je to několik let. Přistihla jsem svého drahouška přímo při činu..na naší chatě. V té době byl pár let po čtyřicítce, tedy v letech kdy si muž musí dokázat že je ještě muž, nebo kdy má pocit že mu život nějak uniká...
Bylo to pro mne opravdu nezáviděníhodné období, totálně jsem se složila. Odneslo to zdraví. Nějak jsme to ustáli, víceméně mojí zásluhou. Ale moje důvěra je pryč. Život jde dál...ale už to nikdy nebude ono.
slepený hrnek (Petra - Mail - WWW) 24.03.2005, 08:49:47
Myslím si, že i slepený hrnek může být hezký. Milenka u chlapa kolem čtyřicítky, není nic neobvyklého. Jak to však chlap zvládá, záleží však na spoustě věcí. Zejména na jeho psychice. Záleží také na tom, jestli je to mladá holka, nebo žena, která již má něco za sebou. Mladá holka sice bude tvrdit, že ji nejde o peníze, někdy jí třeba nahrazuje otce, tak je pro ní přitažlivý. Mladá holka chce aktivitu, ale to mnohým pánům, kterým se splašili hormony nemůže dlouho vydržet. U zkušenější dámy v letech, pokud je manželka ochotna to chvíli vydržet, zase nemůže stačit občas pár hodin někde. A pokud miláček bude chytrými tahy zbaven co nejvíce našetřených tajných fondů, bude mít doma klid, děti i manželka budou trošku hrát tatínkovi divadýlko, tak musí zjistit, kde je mu vlastně lépe. Alespoň já v to doufám. Pokud tedy miláček není nějaká zrůdička, která se vybodne i na své děti a jde za hlasem svého srdce. Tedy spíš splašených hormonů.
Už měsíc dáváme našemu drahouškovi chutnou večeři, když víme, že odchází za milou, ovšem trošku ochucenou projímadlem. Jak se to projevuje, bohužel nevíme. A doufáme, že milostivé paní dojde trpělivost. Zvlášť když selhává jako muž. Protože má výčitky svědomí, asi ne kvůli mně, ale kvůli dětem. Vždycky jsem byla optimista a teď mi to dá hodně práce, abych jím byla (naštěstí mám pár kamarádek, které mi občas řeknou neblbni, tohle nedělej, nebo naopak, zkus tohle) ale říkám si, že není nic ztraceno. Samozřejmě, že to bolí, ale nezodpovídám již jen sama za sebe a ani se nemůžu rozhodovat jen sama za sebe, ale i za ty človíčky, které jsme přivedli na svět. Naštěstí máme oba společný cíl, vychovávat je a dát jim do života to nejlepší, co umíme.
bude lépe ??? (Petra - Mail - WWW) 24.03.2005, 09:13:23
Právě proto, že to zažilo mnoho znás si myslím, že i slepený hrnek může být hezký. Někdy možná hezčí, než nový.
Třeba je to jen normální zaváhání chlapa kolem čtyřicítky, kterému se splašily hormony a potřebuje si dokázat, jaký je frajer. Záleží také na tom, zda si narazil mladou slečnu, které nahrazuje tatínka, ¨většinou ji jde o prachy, které normální chlap v jejím věku má. Nestačí, když mu děti a manželka trochu pomohou od tajných zdrojů ? Pokud má výčitky svědomí, nemusí to být snad takový problém. Slečna nechce sedět doma, chce se bavit a ten tajtrlík to nemůže dlouho vydržet. Pokud se manželka zapře, doma má pohodu, děti jsou hodné (zvláště puberťáci najednou tatínkovi neodmlouvají) - prostě všichni hrají divadýlko, pochopí že je vlastně doma rád a vrátí se. Záleží na tom, jak to ustojí oklamaná manželka. Horší je, když si narazí dámu v letech. Ale i té nemůže stačit pár dní v týdnu, debaty také dlouho nevydrží. Jsem teď ve stejné situaci jako Libuška a tak se těším na jaro, už ani ty společné víkendy s milostivou snad nebudou pravidelné, máme naštěstí s manželem společný cíl - vychovat dobře naše děti - a tak věřím, že i víkendy budou ustávat, až ustanou. Jsem optimista, i když je to teď těžké. Naštěstí mám tři dobré přátele, kteří mi dodávají sílu. Když k tomu přidám, že pravděpodobně u milostivé moc nefunguje jako chlap (peníze na zábavu snad už také nemá), tak to snad nemůže dlouho vydržet. Počáteční odhodlání vyhodit ho mi také přešlo, protože je skvělejší než dříve. Psychicky i fyzicky je vyčerpaný a tak doufám... Před odchodem k milence dostává chutnou večeři, pravda trochu ochucenou (nikoliv otrušíkem, ale projímadlem) a mně jen mrzí, že nevím, zda tráví celou noc u ní na záchodě. Mám samozřejmě výhodu, že naše děti má moc rád, tchýně ho domů nechce a dotyčná dáma pravděpodobně zatím také ne. Libuško držte se, nic není jen černé nebo bílé. Každý chlap je samozřejmě jiný, ale záleží jen na Vás, jak se s tím dokážete srovnat, pokud by se vrátil.
bude lépe ??? (Petra - Mail - WWW) 24.03.2005, 09:13:44
Právě proto, že to zažilo mnoho znás si myslím, že i slepený hrnek může být hezký. Někdy možná hezčí, než nový.
Třeba je to jen normální zaváhání chlapa kolem čtyřicítky, kterému se splašily hormony a potřebuje si dokázat, jaký je frajer. Záleží také na tom, zda si narazil mladou slečnu, které nahrazuje tatínka, ¨většinou ji jde o prachy, které normální chlap v jejím věku má. Nestačí, když mu děti a manželka trochu pomohou od tajných zdrojů ? Pokud má výčitky svědomí, nemusí to být snad takový problém. Slečna nechce sedět doma, chce se bavit a ten tajtrlík to nemůže dlouho vydržet. Pokud se manželka zapře, doma má pohodu, děti jsou hodné (zvláště puberťáci najednou tatínkovi neodmlouvají) - prostě všichni hrají divadýlko, pochopí že je vlastně doma rád a vrátí se. Záleží na tom, jak to ustojí oklamaná manželka. Horší je, když si narazí dámu v letech. Ale i té nemůže stačit pár dní v týdnu, debaty také dlouho nevydrží. Jsem teď ve stejné situaci jako Libuška a tak se těším na jaro, už ani ty společné víkendy s milostivou snad nebudou pravidelné, máme naštěstí s manželem společný cíl - vychovat dobře naše děti - a tak věřím, že i víkendy budou ustávat, až ustanou. Jsem optimista, i když je to teď těžké. Naštěstí mám tři dobré přátele, kteří mi dodávají sílu. Když k tomu přidám, že pravděpodobně u milostivé moc nefunguje jako chlap (peníze na zábavu snad už také nemá), tak to snad nemůže dlouho vydržet. Počáteční odhodlání vyhodit ho mi také přešlo, protože je skvělejší než dříve. Psychicky i fyzicky je vyčerpaný a tak doufám... Před odchodem k milence dostává chutnou večeři, pravda trochu ochucenou (nikoliv otrušíkem, ale projímadlem) a mně jen mrzí, že nevím, zda tráví celou noc u ní na záchodě. Mám samozřejmě výhodu, že naše děti má moc rád, tchýně ho domů nechce a dotyčná dáma pravděpodobně zatím také ne. Libuško držte se, nic není jen černé nebo bílé. Každý chlap je samozřejmě jiný, ale záleží jen na Vás, jak se s tím dokážete srovnat, pokud by se vrátil.
bude lépe ??? (Petra - Mail - WWW) 24.03.2005, 22:55:15
Jančo,
opravdu si myslíte, že slepovaný hrneček musí být vždycky ošklivější, než ten nový? Nemohl by být třeba i hezčí? Každý člověk je samozřejmě jiný, ale nemůže platit, že každý člověk udělá někdy chybu? Již jsem pár let na světě a mám pocit, že většina mužů kolem čtyřicítky (někdy samozřejmě i dříve) má pocit, že o něco přichází, pokud se věnuje rodině. Některý druhou dámu samozřejmě psychicky i fyzicky ustojí, ale těch asi moc není. A určitě my ženské nejsme hloupé a určitě zálet dříve nebo později poznáme. Je pak otázka, co vlastně chceme. Pokud to ustojíme, zatím stále věřím, že ten chlap pozná, že to bude všude stejné nebo alespoň podobné. Pak snad záleží na tom, jestli chceme nebo nechceme odpustit. Měly bychom si ujasnit, jestli budeme hrdé nebo přimhouříme nad jeho nevěrou obě oči. Jsem optimistka, rozhodla jsem se společně s dětmi hrát tatínkovi divadýlko, a doufám, že brzy pochopí, kde je jeho místo. Mám snad výhodu (možná že za pár týdnů budu mluvit jinak), že manžel miluje svoje děti a našim společným momentálním cílem je řádně je vychovat. Doufám, že milenka nebude mít výdrž, bude tzv. tlačit na pilu a on se raději vrátí s pokorou i ke mně. Hřešit je lidské, odpouštět božské. Připadám jako na houpačce, chvíli to vidím růžově, chvíli ztrácím optimismus. Ale vím, že chci dětem zachovat celou rodinu a to mi posiluje. Manžel už je velice unavený, snad mu to s dotyčnou ani moc neklape v posteli a vzhledem k tomu, že není moc hovorný, DOUFÁM, že ho pošle "do světa" ona. Možná se pletu, čas prostě ukáže. Chce to nechat vychladnout horké hlavy. Naštěstí mi dvě kamarádky velice pomáhají už tím, že se mnou mluví. Jedna mi pomáhá posbírat zbytky mého optimismu (ta už si to párkrát prožila), druhá se mi snaží držet při zemi a sundavá mi růžové brýle, ale také se mnou vymýšlí skopičinky, které bych mu mohla provést, když jde za milou. Strašně ráda bych dotyčnou dámu poznala, ale několik lidí mi od toho zjišťování zrazuje. Tak nevím. Zatím se mi to bohužel stejně nedaří. P. |