[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
SLZIČKY - SILNÁ ZBRAŇ SLABÉ ŽENY
Rubrika: [poradna]

Dobrý den, nevím jak svůj problém popsat. Mám partnerku, se kterou jsme už 17 měsíců. Chystáme se na společnou domácnost. Ale trápí mě děsně její nerozhodnost a strašně nízké sebevědomí, co se týče její osoby samé. Jsem už v koncích, nevím co dělat. Projevují se u ní častěji lítostivé nálady a prostě mě to jako muže děsně ničí – vidět plačící ženu.

     


     Nepřipadne mi, že by mě tím nějak vydírala, protože ona NIC nechce. Jen když narazíme na nějaký problém, tak se ve většině případech uzavře, nic z ni nevypadne a když začnu vyzvídat, co se vlastně děje, protože to na ní vidím, tak nejdřív zatlouká a až pak se zlomí a s brekem to vyklopí.


     Nevím,  jak už jí mam dokázat, že je skvělá, že se na ni nezlobím. Vždyť jsme oba mladý (24let, oba) a prostě nás život naučí. Ale nepomáhá to.


     Měl jsme před ní o 15 let starší partnerku a tak si teď nevím rady. Tohle jsme prostě nezažíval. Začínám se ve vzpomínkách vracet k bývalé partnerce a to mě děsí ještě více. Připadne mi to nefér k nynější partnerce, o které uvažuji jako o životním partnerovi. I když vím, že to, co zažívám teď, je mnohem lepší a má to nějaký směr, poslední dobou se mi vrací vzpomínky. Vím, že je to tím, že začínám být nespokojený a hledám nějaké řešení. No – vidím, že jsem se do toho pěkně zamotal. Snad mě pochopíte a třeba navrhnete nějaké řešení, já si už rady nevím.


     Děkuji za každý názor, Petr


ODPOVĚĎ:


     Milý Petře, v současné situaci jste oba v pěkně začarovaném kruhu... Ví tvoje dívka o té tvé předchozí partnerce?  (Doufám, že tu minulou před ní nijak nevyzvedáváš.) 

     Jinak – ve svém postoji vůči tobě se stále bojí, že tě z nějakého důvodu ztratí; že ti nebude vyhovovat – prostě v ničem si nevěří. Bohužel, řeší situaci tím nejhorším způsobem :-))) Nedivím se, že tě tohle už pěkně štve, ono to není nic příjemného, mít doma téměř neustále „slzavé údolí“. A ještě když důvod - proč to právě je - z ní musíš přímo ždímat... Tímhle svým chováním by o tebe asi v nejbližší době skutečně přišla. Ale – je vidět, že ji máš rád, že bys s ní rád byl, jen jak na to... Pokud se však budeš neustále přizpůsobovat jejímu stylu jednání, nic nedocílíš. Protože to je stejné, jako přesvědčovat žárlivého... Prostě to nejde. Současně chápu, že takhle si budoucí život nepředstavuješ.

Moje rada, postup, který ti navrhuji vyzkoušet:


    Jednej s ní zcela normálně, jako s jakýmkoli jiným člověkem, nechovej se k ní jako k „nemocné“. Když dojde na popisovanou situaci  (začne být smutná, říkat že jí nic není, že se nic neděje, poplakávat atd.) – řekni (pokud možno klidně):  


Podívej, mám tě rád, ať se stalo, co se stalo, všechno se dá vyřešit, ale musíme být na to dva. Takže pokud jsem si něčeho nevšiml, buď tak hodná a rovnou mi to řekni. Musíme spolu mluvit, když si máme rozumět. Nevidím do tebe, nemůžu se stále jen dohadovat. Když se ti na mě něco nelíbí, něco jsem udělal špatně, nebo se cokoliv stalo – tak mi to řekni rovnou. Ale takhle to prostě dál nejde. To si pak můžu domýšlet, že už se mnou být nechceš, že jsi se mnou nespokojená..., že jsem bůhví co udělal špatného.“


     Víš, v podstatě to otočíš obráceně... :-))). Že ne ona, ale ty se můžeš cítit špatnej... A pak, se už jen usměj  a jdi si „po svém“ – další jednání téhle zamotané hry nech na ní. V žádném případě to z ní dlouhé hodiny nelámej, nepřesvědčuj, neutěšuj... jak vidíš, tak to nemělo žádný úspěch, byla to vždy jen voda na její mlýn. Rozhodně tomu nevěnuj podstatnou část volného času – řešení neznámých a nejasných problémů – dej jasnou možnost, aby řekla, oč konkrétně jde – a konec.


     Bohužel, buď se z toho dostane, tedy bude se snažit ovládnout své bolestínství, nebo –  ano, dej si určitou lhůtu, kterou ještě tomuhle vztahu dáš. Uvědom si, že si vybíráš partnerku pro život, případnou matku, která by spolu s tebou měla vychovávat vaše děti! (Tohle není koupě varné konvice... Kterou, když nebude dobrá, můžeš vyhodit.) 


     Petře, tenhle druh jednání, tyhle submisivní ublíženecké postoje, neznamenají, že by tvá dívka byla zase nějaký slaboch. Prostě je to jen její styl. Ale jak vidět, tobě to nevyhovuje, ty chceš partnera rovnocenného a ne trpící bytost, byť sebevíc milou a hezkou. Nejsi prostě „usurpátor“, kterému dělají ženské slzičky dobře.


    Držím ti palce, aby to dobře dopadlo. Když tak ještě znovu napiš, snaž se popsat blíže nějakou konkrétní situaci.


P.S. Pokud se jedná o tu předchozí partnerku: Vzpomínej na ni v dobrém, asi ti dala hodně příjemných chvil, ale ber to jako skončenou záležitost. Víš, že se říká: „Ohřívané kafe a slepovaná váza – nestojí už za nic“. A – ten věkový rozdíl by v budoucnu nebyl to pravé ořechové.. A i kdybyste se nakrásně se současnou dívkou rozešli, dej si pak na určitou dobu pauzu, neskákej neuváženě hned do nového vztahu.


daniela@kudlanka.cz


 

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Danielo, (Sigmund Freud - Mail - WWW) 08.03.2005, 10:04:48
nemyslím si, že problém Petrovy partnerky souvisí s partnerkou předešlou. Prostě některé ženy jsou takové - introvertní, špatně se s nima komunikuje, přecitlivělé, sebeobviňující, lítostivé, plačtivé. Myslím, že v tomto případě je problém "zakopán" v genetické výbavě a v rodině dotyčné partnerky. Jaká je Petrova "budoucí" tchýně či tchán? Snažili se budovat v Petrově partnerce aspoň stopu sebevědomí? Někteří rodičové si na svých dětech hojí své mindráky a když nejsou od přírody "splachovací", tak se to může na nich do budoucna podepsat.
Ještě technická: jednou oslovuješ Petra jako Petra, nakonci ale oslovuješ Pavla. Jedná se o "Petra a Pavla"? :-)

tak to jsi napsal přesně:-)) (bandina - Mail - WWW) 08.03.2005, 11:34:27


Díky, Sigi, (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 08.03.2005, 11:56:04
to jméno jsem hned opravila, ale - já přeci nepíšu, že je to kvůli té minulé! - je to tak, jak i ty píšeš - prostě ona je takového založení. Ale vůbec nemusí být vina v rodině (může být, samozřejmě); znám pár takových žen, které pocházejí z velice dobře fungujících rodin - ale: prostě jsme každý nějaký... A pokud se mezi nimi nevyjasní, budou nešťastni oba. Příjemný den.

(šmoula - Mail - WWW) 08.03.2005, 12:48:57
Já jsem taky taková byla.A citlivá jsem pořád. I když už podstatně míň. Nebo spíš to dávám míň najevo.Jenže mě život naučil.Je fakt,že dlouho žiji sama a musím prostě fungovat i bez slz. Chápu, že jsi z toho vedle. Taky myslím,že buď ji budeš muset přijmout takovou, jaká je, nebo čekat dlouho na nějaký pozitivní výsledek. Toto hold člověk v sobě má. Může to v sobě potlačit, ale určitě ne vytlačit.Kdybych měla vážný vztah už ve 20 letech, tak budu asi taky taková.

(Gábina - Mail - WWW) 08.03.2005, 13:32:50
Zcela souhlasím s Freudem. Nemyslím´si, že by přecitlivělost té slečny souvisela nějak s předchozí partnerkou Petra. Nevím, kde to Daniela vzala, ale nic takového Petr ani nenaznačil. Myslím, že jde spíše o citlivou slečnu, která z nějakého důvodu věci prožívá jinak než ostatní. Jak psal Freud, může to být výchovou, povahou apod. Já jsem jednou ve vztahu také byla nějakou dobu taková. Bylo to způsobeno kombinací několika aspektů - jednak mou citlivější povahou, jednak starostmi, které jsem tehdy měla (tím se zhoršovala moje přecitlivělost a každý menší stres v partnerství mě přiváděl k slzám) a nakonec následovaly i deprese (nebo spíše opravdu stavy, kdy to na člověka padne), které byly spojeny s těmi starostmi. Všechno vytvořilo takový pěkný kruh, ve kterém se člověk tak motal. Hodně mi pomohla trpělivost a veselá povaha mého partnera a dneska je ze mě zase usměvavá holka. Proto Petrovi doporučuji vydržet a udržet si veselou mysl. Petře, zkus přijít na kloub tomu, proč jsou reakce tvé dívky takové, jaké jsou. To ti pak otevře nové možnosti, jak se můžeš pokusit zbavit ji úzkosti, která ji zřejmě provází při řešení nějakých problémů. Je opravdu možné, že třeba u nich doma se problémy řešily jinak. Člověk si své návyky z rodiny přináší i do vztahu a chvilku může trvat, než se některé věci skloubí dohromady s návyky partnera. Nebo má třeba nějaké problémy.
Každopádně radím nevzdávat to a myslet pozitivně.

Vem nohy na ramena . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 08.03.2005, 13:56:10
Petre, reka je plna ryb.
Vem nohy na ramena . . . . a vrat se k te perfektni o 15 let starsi pani.

PS
Z jaguara skvrny neodstanis.

Pane Pašku, nevím nevím:) (s.tin - Mail - WWW) 08.03.2005, 14:21:41
taky jsem byla slzavé údolí, hned jsem si všechno brala jako "útok proti mé osobě" a navíc jsem z domova nebyla naučená diskutovat - takže v dospělosti jsem při řešení jakékoliv trochu emočněji vypjaté situace slzela. občas to mám tedy i teď, ale už se s tím snažím bojovat. Myslím si, že se to opravdu dá odnaučit:)

gábino, asi jsi špatně četla! (evika - Mail - WWW) 08.03.2005, 14:34:40
Kudlanka píše, jak má Petr jednat, ale nenašla jsem tam, že by vztahovala plačtivost té dívky k předchozí Petrově partnerce. Jo, pokud je ta dívka opravdu tak sentimentální, měl by se zamyslet. Ale tu starší bych mu taky nedoporučovala. Jinak souhlas s Paskem: Řeka je plná ryb!

Petre (Bara - Mail - WWW) 08.03.2005, 14:49:26
Souhlasim s nimi, Petre dej ji sanci, ale kdyz se za urcitou dobu nic nezmeni a zustane ti doma slzave udoli, zacni premyslet jinak. Kdyz uz ti to nyni zacina vadit a ona to ma proste v povaze, co pak? V manzelstvi vznikaji situace - malickosti a prkotiny, ktere zacinaji prerustat a stavaji se neprekonatelne. To je moment, kdy se laska meni ...... napriklad v neprekonatelny odpor, uz se na to nemuzu divat, uz to nemuzu poslouchat..... nerad se vracim domu a to je konec. Jo, jeste zacnou navstevy u psychologa, nebo manzelske poradny.
Kdyz jsem byla ve tvem veku, tak jsem mela take pocit, ze vsechno urovna cas, nad problemy ktere mi vadily jsem mavla rukou, kompromis je dulezity mezi partnery, ale na to musi byt opravdu dva. Urcite se nachazis v rozpolcenych pocitech, rozhodnout se musis sam, ja ti jen preji at se rozhodnes spravne. Pripomenu ti jedno stare a chytre prislovi: jednou rez, ale trikrat mer!!!!!

cistota pol zivota (oldo - Mail - WWW) 08.03.2005, 15:00:18
Ked sa rozhodnes vydrzat, tak sa priprav na tazsich par rokov. Najhorsich je prvych 10(20?) :)
Udrzovat veselu mysel bude potom niekedy mozne len v rieke plnej ryb :)

Petře, (Futetka - Mail - WWW) 08.03.2005, 15:18:39
u tvé slečny to může být klidně způsob jak si vynutit tvoji pozornost. Jako malé dítě. Pláče i tehdy,když mu nic není,jen aby si ho někdo všiml. Znala jsem takového kluka. Taky jsem z něho musela stále něco dolovat a on dělal že nic, že to nestojí za řeč a přitom nechtěl nic víc, než to, abych to z něj vydyndala a tímto způsobem mu dala najevo (podle něho), že ho mám ráda. Když jsem to dělat přestala - přestala jsem ho milovat. To byla jeho teorie.
Každopádně si myslím že tvoje dívka s tebou takto manipuluje a to vědomě.

nemanipuluje s nim (Mrska - Mail - WWW) 08.03.2005, 16:32:30
moje sestrenice takova byla od malicka a i v manzelstvi par roku takhle fungovala. Holt je to takova povaha. Dneska uz je lepsi a hlavne jeji muz mel trpelivost...

trchu upřesnění k situacím... (Petr - Mail - WWW) 08.03.2005, 20:07:53
Tuhle situaci jsem nepopsal dostatečně ale skoro každý ve svém komentáři poukázal na různé věci, které jsem neřekl ale jsou pravda. Moje partnerka má velmi špatné rodinné zázemí. Rodiče se stále hádají, jiné páry by se už dávno rozvedly. Plynou z toho i finanční problémy a prostě celková atmosféra v domácnosti. Dlouho například trvalo než jsem byl partnerkou pozván k nim a dodnes na ní vidím že se stydí. Její otec ji shazoval kvůli jejímu vzhledu (nadváze) a to se dělo vlastně do doby než potkala mě. Zhubla ze zdravotních důvodů to je taky jedna z věcí proč je tak lítostivá a nevyrovnaná. Drží se nás již dlouho problémy s kvasinkami a neustále se to vrací. Z toho se odvíjí i jisté potíže při sexu. Jsem vlastně první stalý partner a stále se učíme.
Navíc ukončení vysokoškolského vzdělání a následné hledání práce je dost těžké období samo o sobě. Já jsem již 5 let výdělečně činný a s mnoha věcmi jsem uměl poradit (lítání po úřadech je opravdu mazec). Má teď nové zaměstnání a všechno se učí dle mého názoru je velmi šikovná i když se jedna o psychicky dost těžkou práci. Tohle všechno jsou možné důsledky toho že když jsme opravdu spolu a užívá si tu chvilku tak hodně často dostane ten lítostivý stav. Na druhý den se mi za to omlouvá. Já to pochopím, řeknu: „To je dobrý“, ale mám strach že jednou pohár přeteče a já budu v takovém stavu že tohle nepovím a budu třeba naštvaný či zarputilý.
K předchozí partnerce opravdu se k ní nevrátím. Nemělo by to smysl. To co zažívám teď bych nikdy s ní nezažil. Partnerka o ni ví jsme totiž stále dobrými přáteli. Ze začátku to byl i problém než přišla na to že nejsou soupeřky nebo sokyně. Je pravda že na začátku jsme ač ne nahlas ale asi srovnával za což se stydím, ale snad jsem se toho již zbavil.
Děkuji moc za názory a že jste rozjeli tak pro mě skutečně plodnou diskuzi. Určitě chci vydržet a neházet flintu do žita. Usměv na rtech je heslo dne :-))


Petre ( - Mail - WWW) 08.03.2005, 20:41:19
v lekarne lze koupit Hypermangan. Jsou to takove tmavo fialove supinky. Udelat roztok a vyplachovat. To pusobi dezinfekcne, nebojte se tech tmavych fleku. Kyselinou ascorbovou vsechny zmizi,a k tomu pit caj z kontryhelu. Mam to na sobe vyzkousene, opravdu to zabralo.Kvasinky jsou potvory! Preji uspech.

Petře, věřím, že to dopadne dobře, (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 08.03.2005, 20:49:49
protože z tebe opravdu čiší snaha, aby to dobře dopadlo. Je vidět, že ji máš rád a to je hlavní. Máte těch problémů asi víc než dost... Hele, co kdybyste zkusili občas změnu prostředí? Jít někam, kde nebude na nějaké problémy a jejich řešení čas, místo ani nálada? Co děláte ve volném čase? Chodíte na procházky? Zkuste jít někam do přírody a tam si trochu zablbnout - hrát si na honěnou, teď, když je sníh, tak se koulovat... trochu se vrátit do "mladších" let, smát se, vyvádět... Nemyslet na realitu všedního dne. Dá se užít hodně legrace zcela zadarmo!
Jo - ta její lítostivost je určitě podpořená i tím zhubnutím, to jsou ty "obnažené nervy" :-))).
Ještě něco nakonec: zkus jí občas přinést malej dáreček. Tyhle sentimentální dívčinky přímo potřebují nějakou tu potěchu. Nemyslím nic drahého, třebas jednou hezké červené jablíčko (řekni, že je hezké jako ona), příště jí utrhni pár větviček s pupeny, ať si je dá do vázičky; barborky nemusejí být jen v prosinci, naopak teď to vyroste rychleji. Víš - drobnůstky, ale častěji!
P.S. a na tu nepříjemnost: ať jí hodně živých jogurtů, určitě jeden denně. A kup jí rozpustné tablety LACTOVITA.
Držím palce!

Petre, (Janka - Mail - WWW) 09.03.2005, 14:47:15
verim, ze je to jen docasna zalezitost. Sama velice spatne snasim zmenu prostredi a kolektivu. Pri te posledni mi trvalo cca pul roku, nez jsem to poradne vydychala (a prisla zaroven i o par kil). Ne ze by to doma bylo slzave udoli v te dobe, ale partner si stezoval na to, ze ja si porad na neco stezuju a ze se mi tam nelibi. V soucasne dobe jsem na stazi a prvni tydny to cele probihalo tak, ze jsem pres den byla sama zavrena v mistnosti s pocitacem a vecer sama na pokoji (v zahranici). Cele dny jsem mela minimalni kontakt s lidmi a cele to skoncilo tak, ze jsem jela na vikend domu a z cele situace jsem byla dost spatna. Nicmene ted jsem se take ustalila (predtim tu meli volno, a delsi dobu tu nikdo nebyl, ted uz je to o necem jinem) ze dne na den a jsem v pohode.
Timto vsim chci jen rici, ze nekterym z nas se hure vyrovnava se ztratou znameho prostredi a chvili trva nez si zvykneme na jine. Nez zjistime, co muzem od kolegu ocekavat, co je vhodne a co neni delat, rikat apod. Preji trpelivost a urcite verim, ze se situace "po zabehnuti" zmeni k lepsimu.

Je to těžké, (Vodoměrka - Mail - WWW) 09.03.2005, 16:00:09
nízké sebevědomí se moc a moc těžko buduje na špatných základech z domova. Nedivím se tvé přítelkyni, že je taková, jaká je. Ale strašně moc (víc, než si kdo kdy pomyslí) se na tom plačtivém údolí podepíše jednání a vztahy rodičů, i když to vypadá, že to s tím naprosto nesouvisí. Kdo to nezažil, nepochopí to nikdy. Ona má pocit, že za vše špatné může ona svým jednáním a chováním a původem a vším, zvlášť, jestli jí to někdy někdo dřív dal najevo, byť neprávem. Od tebe to chce obrovskou trpělivost, chválit ji a být jí skálou, která neuhne, když se o ni bude chtít opřít. Navíc, jak sám píšeš, dost síly jí odčerpává i ta psychycky náročná práce. Chce to čas a víru.
Jo, mimochodem, pan Pašek se mýlí: z jaguára skvrny odstraníš... chichi... když ho přebarvíš na černo celého...
Hezký den přeju :-)

Petře, drž se, (Méďa - Mail - WWW) 09.03.2005, 16:09:32
ona z toho vyroste. Rada Kudlanky je moc dobrá, neutěšuj ji, jen jí řekni, že bys to rád řešil...ale ne pláčem. Je toho asi teď na ní moc, navíc, zdravotní problémy...přeléčili jste se oba? Možná by pomohla fakt nějaká dovolená, odpočinek, vitamíny a pohoda. Půjde to!

díky (Petr - Mail - WWW) 10.03.2005, 16:34:44
Všem moc děkuji za přízpěvky a opravdu jste mi (nám) pomohli. Věřím že vše se v lepší obrátí. Cele to vzniklo že jsem začal pochybovat, ale mnoho z vás mi ukazalo že to chce opravdu jen trpelivost a trosku jiny jednani. Jeste jednou moc díky.

Nevím nevím (Nofnak - Mail - WWW) 01.05.2005, 15:06:37
Doufám, že se Petrovi i nadále daří zmenšovat přívaly slz. Jediná rozumná rada, která mne napadá, je tak, kterou už dala Daniela.
Zažíval jsem toto s bývalou partnerkou velmi často. Pravda, časem se to zlepšovalo, ale je to běh na dlouhou trať. V podstatě se to nikdy "nevyléčilo".
Má-li někdo jako jedinou sebeobranu pouze slzy, stává se z něj mnohdy nevědomky vyděrač, terorista svého okolí. Nejsem si jist, jestli jde toto vyřešit v rozumné době. Petr se svým děvčetem chodí více než rok a půl a tento problém stále trvá.

Urgentni (adina - Mail - WWW) 06.07.2005, 17:30:19
Petre. Pokud tvoje partnerka casto place a ma dlouhodobe spise smutnou naladu jedna se s nejvetsi pravdepodobnosti o psychickou poruchu z depresivniho spektra poruch zrejme podminene spatnym zazemim z primarni rodiny a moznou genetickou dispozici. Doporucuji okamzite vyhledat odbornou psychiatrickou pomoc, nejlepe v miste vaseho bydliste, protoze toto nezmizi jakoukoliv dobre minenou radou ,ale pouze a jenom odbornou intervenci nejspise kombinaci antidepresiv a individualni ci skupinove terapie. Pokud ji mas doopravdy rad, jiste ji budes i pri teto tezke zivotni etape laskavou oporou. Preji Vam hodne sily.,

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: