| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| DVOJÍ METR |
Rubrika: [téma] Můj příspěvek se týká rozdílného zacházení s občany jedné jediné země. Představme si následující situaci: dostanete zajímavou pracovní nabídku od instituce EU v Lucembursku. Chci vám přiblížit, jaké „strasti a slasti“ vás čekají, pokud se rozhodnete ji přijmout. Váš tolerantní partner se vzdá svého (jistě také zajímavého) místa doma, aby vás následoval. Možná, že máte dokonce děti.
Je pochopitelné, že nechcete žít odděleně, obzvláště, když jsou děti ještě malé. Dorazíte do Lucemburska a tam zjistíte, že jednoho partnera se týká omezení – ve formě přechodného období pro volný pohyb pracovníků; druhého nikoliv (je dokonce dost pravděpodobné, že přechodné období bude prodlouženo.) Po vstupu do Unie se českým občanům postupně otevírají pracovní trhy patnácti vyspělejších členů. Mezi jednu z nejdynamičtějších ekonomik patří i nejmenší Lucembursko. Lucembursko bude uplatňovat přechodná období minimálně do roku U neoddaných partnerů je situace ještě horší: ti nemají ani možnost získat povolení k pobytu. Tím pádem se nemohou zapsat u jazykových kursů v Centre de langues, neboť u registrace se vyžaduje lucemburské povolení k pobytu! Mimochodem: i choť, zříkající se pracovních ambicí, má smůlu, když chce využít alespoň možnosti učit se jazyky v kursech, které nabízejí instituce: od silného přílivu nových pracovníků jsou tyto kursy takřka plné – a přednost mají samozřejmě zaměstnanci. Je toto diskriminační zacházení normální v době, kdy je ČR plnoprávným členem Evropské Unie, velkého prostoru "práva a svobody"? Instituce potřebují, přilákají, vítají zaměstnance z nových zemí. Skutečnost, že jejich partneři nemají realistickou možnost získat pracovní povolení či povolení k pobytu, je negentlemansky opomíjená. Právník Komise, na kterého se obrátila polská kolegyně, nevěděl nic, nezajímal se, nebyl ochoten pomáhat. Kdo chce uspět – ať se přizpůsobí požadavkům hypermobilního pracovního světa, a chová se jako bezprizorní single.
Je snad cílem EU, aby pěstovala „generaci staronových singles“? Traute Zweisamkeit oder Traumjob bei der EU.
S takovouto skutečností zde musíme nyní bohužel žít. Vděčíme za ni strachu a malomyslnosti, je důvodem mnoha křivd. Vděčíme za ni neodvážným, malomyslným politikům, kteří se báli obyvatel starých zemí. Obyvatelé těchto zemí se zase báli obyvatel nových zemí, rozuměj: masového přílivu levných pracovních sil po rozšíření EU. Průzkumy, sociologické studie i realita prokázaly, že tyto obavy byly naprosto iracionální. |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
zase trapné neporozumění: (kiwi - Mail - WWW) 06.03.2005, 23:29:51
Tato paní píše o zmíněné situaci, neznamená to však, že ji prožívá - a už vůbec ne, že je gastarbeiter.
Mj. v textu je napsáno, že ona sama tam pracuje jako překladatelka. Pan Pašek zase střelil kozla...
nerozumim tomu (Mrska - Mail - WWW) 07.03.2005, 06:33:50
...u neoddanych partneru je situace jeste horsi ti nemaji ani moznost ziskani povoleni k pobytu...
To je preci samozrejme. Kdyz nejsou oddani tak jede na svou pest, ne? A pokud se to nelibi, tak at se pred odjezdem vezmou, pak to bude pravoplatny partner onoho pracovnika.
Tak nevím (BarbaraIvanovna - Mail - WWW) 07.03.2005, 07:38:05
Nerozumím tomu rozhořčení pisatelky článku. Dokonce bych možná napsala pár řádků stejně jako pan Pas/š/ek:"Nu tak se tam odstěhujte celá rodinka..."
Většinou totiž ten druhý partner nemá žádnou šanci na prac. trhu, zvlášť když každý z nás ví, jak je to s ne/zaměstnaností "domorodých" obyvatel. Tomu omezení přílivu prac. sil z východu rozumím...
Chápu (Kamila - Mail - WWW) 07.03.2005, 09:47:43
Vaše rozhořčení, nicméně k čemu je tedy dobrá EU? Kdyby to bylo "opravdické zahraničí", pak bych to i chápala, ale takhle?
To: Kamila, Šárka (BarbaraIvanovna - Mail - WWW) 07.03.2005, 10:35:54
Jak to myslíte? Copak to není (!!!???) zahraničí?
(juice - Mail - WWW) 07.03.2005, 13:33:54
a vám by se líbilo, kdyby za každým zde pracujícím ukrajincem nebo slovenským romem přišla celá - někdy víc než desetičlenná rodina?
ano, juice (Mrska - Mail - WWW) 07.03.2005, 14:49:27
cela mnohoclenna rodina a dostavali by zvlastni status, vymohli by si pravo (treba i) pracovat a domorodci bez prace by se divali s usmevem, ze jo?
jeste jedna veta mne mate (Mrska - Mail - WWW) 07.03.2005, 15:28:20
hned ta prvni veta rika: "...se tyka rozdilneho zachazeni s obcany JEDNE JEDINE ZEME..." Vydesila jsem se. Ze by Cesko byla ta jedna jedina zeme?? Proc ne Polaci, Madari...proc JENOM Cesi, proboha??? Teprve v pulce clanku se dozvim, ze se to tyka TAKE Polaku, Estoncu, Madaru, Lotysu, Litevcu a Slovaku. Jedna jedina zeme? O cem je tady rec. Jde pochopitelne o priliv nezadanych prac. sil z vychodu.
Vidím to tak, (BarbaraIvanovna - Mail - WWW) 07.03.2005, 16:33:13
že když někdo dostane ze zahraničí nabídku zaměstnání a má rodinu, tak si musí rozmyslet, jestli nabídku vůbec přijme a jestli vezme /hlavně jestli bude moci!!!/ rodinu s sebou nebo se budou ve volných dnech navštěvovat. Pokud rodinu vezme /budou-li pro to podmínky/ s sebou musí počítat s tím, že druhý partner nebude mít žádný příjem. Pokud partner zůstane v Česku, tak si musí ta která rodina rozmyslet, jestli tím neutrpí jejich vztah...Rozhořčení pisatelky članku tedy opravdu nechápu...
EU (Katka - Mail - WWW) 07.03.2005, 18:11:36
Ja to chapu zas tak, ze kdyz nekdo ze starych clenu EU nabidne praci cloveku z novyho clenskyho statu tak by ten nove prichazejici mel dostat info o tom jak to pripadne pak bude s jeho manzelkou a rodinou. Prijde mi to nedoreseny. A nemyslim si, ze se rodina pohrne pracovat do cizi zeme, kdyz by to v konecnym vysledku znamenalo to ze tam tatinek nebo maminka bude pracovat a osattni rodina bude zivorit, protoze nebudou mit dost penez na poradny zarazeni do tamejsi spolecnosti.
To radeji byt 'stredni vrstva' doma nez se nekde v EU ponizene doprosovat normalnich podminek k ziti. Doufam, ze se to ale brzy zmeni a budem opravdu EU bez tech vselijakych omezeni.
SOUHLASÍM S KATKOU (Olga - Mail - WWW) 07.03.2005, 18:33:27
Ano, tak to určitě bylo myšleno: pochybuju, že pisatelka je "nemakačenko", který tam chtěl namačkat celou svou rodinu - to se nejedná o žádné "romské spoluobčany" - ti asi nejsou běžně vyzýváni EU institucemi, aby tam jeli pracovat...
Tady jste se - milé čtenářky - asi špatně trefily! Pravda je, že když tam má na delší dobu někdo - naopak fundovaný kvalitní - odjet, počítá se s tím, že si vezme s sebou i svou rodinu! Kdo se bude kvůli práci v EU rozvádět???? A v případě, že pak ten druhý partner práci nedostane, tak je vlastně jejich rodinný život diskriminován! Nebo - vy byste souhlasili s tím, že by váš dlouholetý přítel, případně manžel, měl odstěhovat někam daleko, dejme tomu na několik let? Pochybuju! Zkuste uvažovat, prosím, než něco napíšete.
naprosto souhlasim s BarbarouIvanovnou (Mrska - Mail - WWW) 07.03.2005, 19:28:55
ma pravdu ve vsem!! Tady neni o cem se dohadovat, ti dva se musi rozhodnout jestli tu nabidku prijmou a co je to bude stat. A jestli prijmou a vsichni odjedou do ciziny, je-li manzel ochotny zustat doma varit, prat, uklizet, starat se o deti... Nebo muze manzel zustat doma (a varit, prat, uklizet, starat se o deti, chodit do prace...) a ona mu prijede na weekend s kufrem spinaveho pradla. Zenske (i ja) to tak delaly od nepameti, ne???
naprosto souhlasim s BarbarouIvanovnou (Mrska - Mail - WWW) 07.03.2005, 19:30:06
ma pravdu ve vsem!! Tady neni o cem se dohadovat, ti dva se musi rozhodnout jestli tu nabidku prijmou a co je to bude stat. A jestli prijmou a vsichni odjedou do ciziny, je-li manzel ochotny zustat doma varit, prat, uklizet, starat se o deti... Nebo muze manzel zustat doma (a varit, prat, uklizet, starat se o deti, chodit do prace...) a ona mu prijede na weekend s kufrem spinaveho pradla. Zenske (i ja) to tak delaly od nepameti, ne???
naprosto souhlasim s BarbarouIvanovnou (Mrska - Mail - WWW) 07.03.2005, 19:40:21
ma pravdu ve vsem!! Tady neni o cem se dohadovat, ti dva se musi rozhodnout jestli tu nabidku prijmou a co je to bude stat. A jestli prijmou a vsichni odjedou do ciziny, je-li manzel ochotny zustat doma varit, prat, uklizet, starat se o deti... Nebo muze manzel zustat doma (a varit, prat, uklizet, starat se o deti, chodit do prace...) a ona mu prijede na weekend s kufrem spinaveho pradla. Zenske (i ja) to tak delaly od nepameti, ne???
Komentář autorky (Rogner Angela - Mail - WWW) 07.03.2005, 23:20:47
Můj článek byl koncipován pro specifický publikum - Čechy žíjící v Lucembursku. Byl převzat pro tento web časopis ze stránek www.cesivluxu.rogner.cz. Článek předpokládá určitou znalost místní situace, jinak ho nelze pochopit. Obsahuje zmínky o reáliích (napříkl. jazykové kursy pro manžele zaměstnanců institucí atd.), které nedávají bez znalostí situace smysl.
Pár vysvětlění ... Nejdřív ale chci říci jednu věc: Ano, jsou na světě horší problémy než omezení volného pohybu pracovníků v EU. To, že miliony lidí na světě trpí hladem, nehumánním zacházením, válkou, mučením, bezprávím, to, že miliony dětí žije na ulicích, to, že ženy jsou v mnoha zemích stále lidé druhé kategorie, to, že každý den mučíme miliony hospodářských a pokusných zvířat, to, že drancujeme ve jménu profitu neobnovitelné zdroje a ničíme přírodu. O tom budu třeba taky psát. Ale na naších stránkách www.cesivluxu.rogner píšeme per definitionem o věcech, které se týkají Čechů žijící právě v Lucembursku. Několik upřesnění: Tlumočím pro Evropský soudní dvůr (moje mateřština je mimochodem němčina, proto není moje čeština dokonalá). Zaměstnanci evropských institucí, kteří jsou občané nových členských zemí (kromě Malty a Kypru), nemají samozřejmě problém získat povolení k pobytu v Lucembursku nebo v Belgii nebo jinde. Instituce je chtějí a potřebují, a s dotyčnými státy uzavřeli dohody. Statut evropských společenství ale zakazuje imigrační omezení i pro manžely a manželky evropských úředníků. Pracovní povolení je takovým omezením. Takže si představme tuto situaci: manžel je překladatel, žíská práci v evropském parlamentu, nepodléhá žádným omezením. Manželka je ekonomka, zdravotní sestra, kadeřnice, účitelka jazyků ... je kvalifikovaná ve svém oboru, umí německy nebo francouzsky nebo anglicky. Najde lucemburského zaměstnavatele, který ji chce zaměstnat. Podepíše s nim pracovní smlouvu. Jenže - stát nevydává pracovní povolení. Proč? Protože existuje tzv. přechodné období. Ale proč dovoluje jednomu občanu, co druhému občanů stejného státu nedovoluje? Problém je právě v tom, že jedné kategorie občanů se omezení ve formě přechodného období týká, ale druhé ne. K neoddaným partnerům: co je špatné na tom, že žena tu chce žít se svým přítelem? Ten přítel ani o práci nesní, ale chtěl by se třeba učit francouzsky v místní jazykové škole. Jenže nesmí, neboť nedostane povolení k pobytu. Znám konkrétně několik případů. Vzít se mají lidé podle mého názoru ne kvůli získání povolení k pobytu, ale z lásky a bez veškerého tlaku. Tolik k tomu. Nejde o to, že zůstat doma, starat se o děti, vařit a uklízet je nedůstojná věc. Naopak. Mám doma naštěstí emancipovaného manžela, o domácí práce se samozřejmě rozdělíme. Stejně jako péči o děti. Jde prostě o to, že spousta lidí by chtělo pracovat, ale nemůže. Právem se ptají: proč jsme vůbec v EU? Politici byli zbabělci, nedokázali vyjednávat skutečný společný prostor, kde se volně pohybuje nejen zboží a služby, ale i lidé. To je přece jeden základní princip Unie. Možná ne nejdůležitější - ten je podle mého názoru solidarita. (Solidarita bohatších Evropských regiónů s chudšími). Zpět k omezení: situace prostě není vyvážená. Tady jde jen o to, že se diskriminuje mezi občany stejné země. Jední můžou, druzí ne. To, že přechodné období jako takové je vůbec špatné, je jasné. Ti, kteří chtěli odejít, odešli již před vstupem do EU. Přechodné období vytváří černý trh s levnou pracovní silou, a to je přesně to, čemu jsme se chtěli vyhnout.
Kdyz zijes v Rime, delej jak to delaji v Rime . . . . to (G. Pasek - Mail - WWW) 08.03.2005, 13:20:10
Civilizovany a inteligentni clovek respektuje a dodrzuje zakony a pravidla statu ve kterem se naleza docasne ci permanentne, pracovat, zit ci coby turista.
Pokud se Vam neco nelibi, neda spat a vrta hlavou proc tomu tak je jak tomu je ve velkovejvodstvi Lucemburskem? Madam, zajdete si tam na radnici a zeptejte se.
Gogo Pasku, (Vodoměrka - Mail - WWW) 08.03.2005, 14:47:21
co ten Milenec hvězd od Piaseckého? Mám to chápat tak, jako že už nemáte zájem?
Angela Rogers (Eva - Mail - WWW) 08.03.2005, 17:07:52
Bohužel máte pravdu. Ale asi bude chvíli trvat než si zvykneme na to, že v rámci EU bysme měli mít všichni stejná práva.
Uroven diskuze (Autorka - Mail - WWW) 08.03.2005, 18:30:20
Úroven nekterych diskutantu me vede k zamysleni, zda ma vubec smysl na techto strankach clanky zverejnit. Mam lepsi veci na praci. www.cesivluxu.rogner.cz
Madam, grow up ! (G. Pasek - Mail - WWW) 08.03.2005, 19:54:46
Kdyz chcete psat takove kontaversni naivni clanky, tak nemuzete byt citliva jako Mozart.
Vodomerko . . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 08.03.2005, 22:13:47
Vodomerko,
dostal jsem moc hezky e-mail od nejake pani PK ( PK, pouzivam tady pouze inicialy ) . . vedoucí ekonomického odd. DDM Olomouc. To ohledne tech 2 knih, vydani z roku 1938, ze je ma a zda je chci. Odpovedel jsem ten samy den a cekal na odpoved. Dosud se pani neozvala a tak jsem si domyslel, ze me zrejme tahala za nos. Pochopitelne mam zajem pujcit a vratit, nebo koupim a dobre zaplatim v obou pripadech. Best regards GP PS Vojakoval jsem v Olomouci u maparu. Mapovali se hranice u Rakouska. Delal jsem jim tam "poctare" par mesicu. Mam moc hezke vzpominky na Olomouc. Sedel jsem s kamaradem vojakem v nejake prijemne zahradni restauraci a pili vino. Oskliva servirka po par flaskach byla krasavice. "Vojackove, at si neublizite" rekla, po par flaskach moravskeho vina. (Tehdy jsme byli pivari, tak jsme to pili jako pivo.) Vstal jsema a upadnu na nos. Kupodivu nikdo se nesmal, jenom ja.
Pro autorku článku (BarbaraIvanovna - Mail - WWW) 09.03.2005, 07:12:27
Nezpochybňujte prosím úroveň diskutérů - to že mají jiný názor, ještě neznamená, že nejsou na patřičné úrovni...Děkuji Vám..B-I
Gogo Pasku, (Vodoměrka - Mail - WWW) 09.03.2005, 07:48:37
ta paní PK, tedy já, jsem se ozvala od té doby 2x na onen uvedený mail, kde jsem psala i svou adresu a všechny podrobnosti a čekala na Vámi zmiňovanou adresu v Čechách, kam knihy poslat. Podruhé jsem avizovala, jestli to vše ještě platí, že nemám žádnou odpověď od Vás... ale už mi nedošlo ani slovíčko. Proto jsem zvolila tuto upomínku tady, když jsem tu našla Vaše reakce. A moje nabídka stále platí. Hezký den :-)))
pro PASEKA / domluva (Alézi - Mail - WWW) 09.03.2005, 08:06:04
Nechci zde dělat advokáta, ale přesto si dovolím poznámku k Vašemu prvnímu komentáři, kde se domníváte, že autorka a její manžel mají problém se v Lucembursku domluvit.
Protože dotyčné znám velmi dobře, tak mohu konstatovat, že autorka bravůrně zvládá pět (5) jazyků a kombinace mezi nimi. Takže jste střelil vedle. Tuto skutečnost zde neuvedla asi proto, aby to vypadalo jako vychloubání. Co vím, její manžel ovládá dva jazyky a prostě se chce zdokonalovat. Ale to Vy zřejmě nedokážete pochopit a musíte prskat a slintat za každou cenu.
zase Pasek ujel... (kiwi - Mail - WWW) 09.03.2005, 09:44:36
nechápu, proč stále jen nadáváte? Ta paní napsala fundovaný článek - a má pravdu: proč se máme cítit jako "přivandrovalci"? To je přeci všude běžné, že když podnik chce získat experta, tak zajistí možnosti i pro jeho rodinu!!!
A tak by to mělo být chápáno i ve velkém. Proč si někteří mají být "rovnější"?
kiwi (BarbaraIvanovna - Mail - WWW) 09.03.2005, 16:33:32
Myslím, že každý, kdo chce pracovat /pobývat/ v cizině, by se tam měl především chovat jako HOST!!!!!
to Barbara Ivanovna (kiwi - Mail - WWW) 09.03.2005, 17:27:37
Milá Barbaro, myslím, že tu došlo k nějakému nepochopení: rozdíl je, když se někdo sebere a jede do ciziny a tam si hledá místo, uplatnění... A na druhou stranu, když si některý stát vyloženě někoho vyžádá, a ne na pár dnů, je pochopitelné, že tam pak jede pracovat a bydlet s celou svou rodinou! To je přeci totálně odlišné! Tam není jako nějaký "host"! Nehledě na to, že nyní bychom si měli být rovni - ovšem, jak to vypadá, někteří si jsou rovnější - tzn. my máme být postaveni do role prosebníků. Proč? V čem jsme podřadní?
Tady se přece vůbec nejedná o nějaké romské výletníky do Anglie atd.... Chápeš to? Oni si jednoho partnera vyžádají - a to se má kvůli práci snad rozvést? Jezdit třebas několik let za rodinou? To je blbost, to snad uznáš. Všichni se za prací stěhují i s rodinou!!! Promiň, ale dost mě tohle dostalo.
Barbaro :o) (tofu007 - Mail - WWW) 09.03.2005, 18:43:44
díky za tvůj komentář. Jsem ráda, že jsi to takhle napsala. Vzala jsi mě slova přímo od úst. Snad už to konečně pochopí i Pasek. Moc pozdravuji Angelu ;o)
(tofu007 - Mail - WWW) 09.03.2005, 19:33:08
Poslední příspěvek ode mne viz. výše není pro Barbaru, ale pro KIWI..... se picnu, chybička se vloudila :o(
kiwi (BarbaraIvanovna - Mail - WWW) 09.03.2005, 19:37:47
Pokud si stát /i firma/ někoho vyžádá, tak počítá /musí počítat s tím/, že ten pracovník /pracovnice/ může být /je/ ženatý/vdaná. Pokud mu zajistí podmínky pro to, aby ten/ta/ dotyčný vzal/a rodinu s sebou - čímž samozřejmě myslím partnera a děti /ne matku, sestru..:-))/
tak je to OK. Ale ani to neděla rozdíl v tom, že chování jako HOST by mu /jí/ mělo být vlastní /samozřejmě celé přistěhovalé rodině/. Nerozumím dalšímu pojmu:"prosebníci" - vyžádaný odborník /pracovník/ není přece prosebník. A kdo tam chce jít pracovat na "vlastní pěst", tak musí počítat s tím, že se do role "prosebníka" staví sám - to si musí pak rozmyslet, jestli v cizině za každou cenu chce být nebo ne. Když do Česka přijede pracovat "na vlastní pěst" Polák, Maďar...tak se to Čechům taky moc nelíbí a mají /mnohdy opodstatněný/strach, že jim bere práci...A taky by se každý měl v cizí zemi chovat jako HOST...
kiwi (BarbaraIvanovna - Mail - WWW) 09.03.2005, 19:43:11
Dodatek:
Nevím, co si kdo od EU sliboval - je zřejmé, že si každý jednotlivec podmínky EU vykládal po svém...
Pro Vodomerku . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 09.03.2005, 20:33:22
Vodomerko,
zadny e-mail jsem nedostal i kdyz od pani Kudlanky z CR ano. Moje e-mail adresa je u kazdeho mojeho odeslaneho e-mailu. Posli tvuj e-mail kudlance a ona me ho posle. Moje svagrova je v CR na navsteve az do 15. dubna, tak by je mohla privest . . . dal bych ti adresu v CR kde prestava. Ahoj
Stekate na spatny strom . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 09.03.2005, 20:52:51
Muj prvni komentar byl "priklad" stejne jako autorka psala "prilkad."
Nemam rad ufnukany lidi. Mizerie ma rada spolecnost. Ne kazdy clen EU chce aby se jim z toho stal holubnik. Respekt? Protoze si nekdo dupne, hudruje a vymaha respekt . . . opacne docili. Takhle se vam budou vyhybat a zavirat pred nosem dvee, jako vy se vyhybate vasemu "chudemu-pribuznemu." Radu pro chlapka, ktery "umi" dva jazyky a chce aby ho v Lucembursku ucili zadarmo treti? Nikdo ti nic nedluzi, protoze to CHCES! Co takhle si najit privatniho ucitele a poctive si zaplatit . . . Hlavni duvody proc se vytvorila EU nejsou co vam prodavali aby dostali vas hlas pri referedndu . . . .
Autorka ma pravdu (Robert Rabas - Mail - WWW) 27.07.2005, 13:42:05
Omezeni pohybu pracovnich sil plati pro 10 novych clenu, nikoli pro stare cleny EU. Manzel urednika EU, ktery ma obcanstvi nektereho z 10 novych clenskych statu, tak je diskriminovan ve vztahu k manzelovi, ktery je obcanem nektereho ze starych statu. To je evidentne nespravedlive. Nechapu, proc by napr. Cech mel byt diskriminovan proti napr. Rekovi pokud jde o praci v Lucembursku. Rovnez nechapu, proc vetsina ctenaru tuto situaci poklada za normalni a autorku nazyva "fnukalkou". O teto nespravedlive situaci je naopak treba mluvit, jinak zustane Ceska republika nerovnopravnym clenem EU.
|
pisete z Lucemburska, tak zrejme je ruka v rukave.
Ale k Vasemu rozhorcenemu clanku:
Do Lucemburska jste zazadala o pracovni zamestnani coby gestarbaiter Vy a ne Vas manzel. Zamestnani nabidli pouze Vam!
Nu tak se tam odstehujte cela rodinka.
Vy budete chodit do prace vydelavat vejplatu a Vas manzel bude doma hlidat deti, nakupovat, varit, uklizet a prat . . . Co na to vidite neferove?
Jak se tam asi v praci domluvite, kdyz neumite jejich rec a musite chodit na jazykove kurzy . . . .