[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
ZAPOMENUTÁ ČESKÁ JÍDLA
Rubrika: [nejen duše]

Všichni čeští strávnící dobře vědí, co to je pommes frites, chateaubriand, rump steak, chilli con carne, ale málokdo už zná taková jídla, jako jsou pracharanda, šmorn, pučálka, kočičák anebo žahour, která obohacovala stůl našich předků. Názvy těchto pokrmů jsou vesměs roztodivné a potěší ucho i oko každého čechomila.

     Chuť pak je znamenitá a zaujme jazýček nejen těch, kteří už jsou přesyceni všemi těmi minutkovými záležitostmi. Víte například, že naše babičky připravovaly tzv. „vejmrdu“, což jsou vlastně strouhaná jablka s křenem, to vše zalité silným masovým vývarem.? Bůh suď, jak takové označení jídla vůbec vzniklo.


     Když se řekne „česká kuchyně“, každý si představí knedlo-vepřo-zelo, svíčkovou a řízek s bramborovým salátem. Ovšem tyto pokrmy nemají s prapůvodní českou kuchyní co do činění. Stará česká jídla totiž vycházela z toho, co bylo lidem snadno dostupné, co si mohli levně zakoupit anebo sami vypěstovat. Hlavní složkou jejich potravy tudíž nebyla ani vepřová kotleta, ani hovězí svíčková, ale brambory, obiloviny, luštěniny a zelí. Mnohý mlsoun a masožravec se nad takovými surovinami ošklíbne, ale vězte, že naši předci z nich uměli vytvořit jídla vynikající chuti a hlavně dostatečně sytá.


     Pro představu vám přináším návod na několik takových jídel a můžete je vyzkoušet. Nejen, že si pochutnáte, ale dopřejete také svému tělu blahodárný přísun vlákniny, vitamínů a minerálních látek. A nebojte se – rozhodně nejde o žádnou dietní nebo makrobiotickou stravu!
Uhlířina
Tuto krmi měli údajně pojídat uhlíři v lesích při vypalování dřevěného uhlí. Vzhledem k mírné náročnosti pokrmu si dost dobře nedokáži představit výrobu někde na pařezu, no ale budiž. Oloupané brambory uvaříme v osolené vodě s kmínem. Z vajec, soli, krupice a hrubé mouky vypracujeme hladké těsto jako na noky. Z těsta vykrajujeme lžičkou malé nočky a zavařujeme je do vroucí vody po bramborách. Scedíme, brambory rozkrájíme na drobné kousky, smícháme s nočky a omastíme sádlem s osmaženou cibulkou, popř. můžeme přidat škvarky nebo rozškvařenou slaninu. (Kdysi jsem si tento recept zjednodušila a místo nočků použila zbylé rozkrájené houskové knedlíky. Společně s brambory jsem je opekla do zlatohnědé kůrčičky a přidala cibulku. Moc to chutnalo malým dětem, ocenily, že v tom není maso.)
Kočičák
Podle literatury se jedná o klasické jihočeské jídlo, ale v různých obměnách se připravuje všude v centru Evropy.
Kysané zelí nakrájíme najemno a dobře promícháme s teplými uvařenými rozšťouchanými brambory (nebo s bramborovou kaší). Do rozpuštěné slaniny dáme prohřát drobně nakrájenou šunku a nalijeme na bramborovo-zelnou směs. (Lze zaměnit za smaženou cibulku nebo rozpečené škvarky.) Podává se s teplým mlékem. (Nevím, jak kdo máte dobrý žaludek, já ale teplé mléko vynechávám.)
Kočičí svatba neboli svarba
Tento pokrm je obdobou židovského šouletu a připravuje se z vařené čočky (nebo hrachu) a krupek (či jáhel). Čočku a krupky promícháme, omastíme a přelijeme rozpuštěnou slaninou a cibulkou. Lze přiložit sázená vejce. Dříve se jídlo prokládalo uzeným masem nebo jitrnicí. Je docela zajímavé použít ječné vločky, tymián a majoránku a s nastrouhanou vařenou bramborou a vajíčkem tvořit z těsta placky a ty péci. K domácí rozpečené klobáse a hromádce kysaného zelí s cibulkou je to zajímavá variace na bramborák.
Drbáky
Polovinu množství připravených brambor za syrova nastrouháme, stejné množství brambor uvaříme, oloupeme a také nastrouháme. Syrové brambory pečlivě slijeme a obě součásti smícháme dohromady. Osolíme a vytvoříme těsto. Nepoužíváme žádné vejce ani mouku! Uděláme kulaté knedlíky o velikosti cca 6cm, slabě je obalíme v hladké mouce a v osolené vodě vaříme asi 15 minut. Po vyjmutí z vody je trochu vidličkou natrhneme, aby se „vydýchaly“.
Nevím, proč se tyhle knedle jmenují zrovna drbáky, ale až je ochutnáte, docela určitě si budete drbat hlavu, proč jste je nejedli už dávno předtím. Navíc jsou dietnější formou knedlíků, protože neobsahují, jak bylo uvedeno výše, ani vejce, ani mouku.
Couračka
Jemně nakrájenou cibuli osmahneme na sádle, přidáme papriku, kmín, kysané zelí i s lákem, trochu cukru. Dolijeme vodou a zvolna vaříme. Když je zelí měkké, přilijeme dva hrnky kysané smetany a přidáme podušené houby (pro mlsné jazýčky – houby lze nahradit klobásou). Povaříme a dochutíme česnekem a pepřem.
Tady je naprosto zřejmé, jak název vznikl. Když polévku jíte, tak prostě zelí „couráte“ po celém stole.

Šlejšky

Uvařené brambory nastrouháme, přidáme sůl, máslo a rozšlehaná vejce. Prohněteme s hrubou moukou na tužší těsto, ze kterého upravíme malé šišky. Nevaříme je, ale upečeme na vymaštěném plechu v troubě. Upečené obalíme v osmažené strouhance a omastíme. Lze podávat takto na slano, anebo na sladko – sypané perníkem, tvarohem, mákem a cukrem.
      Neuvádím v receptech přesné váhy a míry, neboť to není pro tento druh pokrmů důležité. Prostě vařte srdcem a dle chuti. Moje babička, když jsem se jí ptávala, kolik čeho dává do toho kterého jídla, říkávala: „To ti dá samo“. Tak se řiďte podle toho anebo podle termínu „od oka“. Ještě lépe: „všeho přiměřeně“.


      Přeji vám úspěšné vaření a dobrou chuť, Michaela Pršalová, Humpolec

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Blafy (Jirinka - Mail - WWW) 24.02.2005, 01:21:43
No fuj takovy blafy. vsechno na sadle, astny a nezdravy. Mozna jeste zeli je zdravy, ale kdyz se vari nebo zapece tak stejne vitaminy ztrati. Jediny co se mi libi byly ty drbaky. az je vyszkousim tak napisu. Nejlepsi starocesky jidlo je bramborova kase.


Diky za vzpominky . . . (G. Pasek - Mail - WWW) 24.02.2005, 03:21:01
1. UHLIRINA = u nas doma se tomu rikalo Uhlirska Strava
2. KOCICAK? To neznam
3. DRBAKY? To neznam
4. COURACKA = u nas doma se rikalo "vylepsene" Zelnacce s uzenym masem Couracka.
5. SLEJSKY = u nas doma se tomu rikalo Bramborove Sisky.

To uz ani neni pravda . . .

slejsky (Tereza - Mail - WWW) 24.02.2005, 06:23:59
Tim krmila nase babi husy. :)



Super!!!!!!!!!! (puella - Mail - WWW) 24.02.2005, 07:45:33
Michaelo, diky Ti dobra duse!!!! Jsem uchyl na knedliky a depta me ze to tady "v zemi nekonecnych moznosti" nejde kvuli absenci hrube mouky, zkousela sem to s hladkou ale byla to takova piplacka ble....zitra du na Drbaky !!!
Jojo slejsky, delavali obe babinky jedna s pernikem a druha je jeste dela s makem ale rikame tomu mnohem hezceji "sulanky" protoze se to soula/sula v rukach:)

Super!!!!!!!!!! (puella - Mail - WWW) 24.02.2005, 07:45:52
Michaelo, diky Ti dobra duse!!!! Jsem uchyl na knedliky a depta me ze to tady "v zemi nekonecnych moznosti" nejde kvuli absenci hrube mouky, zkousela sem to s hladkou ale byla to takova piplacka ble....zitra du na Drbaky !!!
Jojo slejsky, delavali obe babinky jedna s pernikem a druha je jeste dela s makem ale rikame tomu mnohem hezceji "sulanky" protoze se to soula/sula v rukach:)

Jiřinko: (bandina - Mail - WWW) 24.02.2005, 09:09:08
Já ti dám fuj....u nás se tyhle jídla dělají běžně.Takový šulánky máme tak jednou do měsíce a zelňačku normálně,kdy je chuť.A nevím, jestli je to zas tak nezdravý,jak si myslíš.Naše prarodiče taková jídla jídávali běžně a dožívali se mnohem vyššího věku a bez takových nemocí, jakými nyní trpí naše generace.Moje prababička jedla všechno na sádle a byla tu do 96 let!Ona si dokonce sádlem mazala pusu.A ještě v těch 96 letech ji měla jak panenka.Takže Michaelo,díky.....

Couračka? (NČ - Mail - WWW) 24.02.2005, 09:13:16
Couračka - neznám.
Zato Běhačka (kyselý mlíko) - to je pak fofr!!!!! A někdy ani fofr nepomůže :-(

Kupte (alka - Mail - WWW) 24.02.2005, 09:33:45
si Labužnickou kuchařku od Zdenka Roubínka z nakladatelství dona a tam je všechno a mnohem víc.

Pro Puellu (Míša - Mail - WWW) 24.02.2005, 10:13:22
zasílám ještě jeden recept na knedlíky. Chápu její potíže, mám bratra rovněž za Velkou louží a brečí tam po českém knedlíku jak malé děcko. Ten recept je dosti atypický, když jsem to poprvé slyšela, nevěřila jsem, že to lze normálně uvařit, ale jde to. Knedlík je výborný a chuťově něco mezi houskovým a "chlupatým". Ingredience: 1 houska, 1 větší brambora, sůl. Nic víc, opravdu. Žádné vejce, žádná mouka! Housku (starší- tvrdší)nakrájet na kostičky, na ni nastrouhat najemno bramboru, mírně osolit a nechat housku vsáknout vodu z brambory. Stačí asi čtvrt hodiny. Z těsta uděláte 1 šišku knedlíku, můžete ji obalit v mouce, ale nemusíte. Vařit 15-20 minut, může se stát, že se z knedlíku oddělí nějaká ta kostička housky nebo nudlička brambory, ale to se nic neděje. Nemusíte se bát, že by knedlík nedržel u sebe a rozpadl se. Po uvaření nakrájet klasicky na plátky. Knedlík má někdy trochu nazelenalou barvu (dle typu brambor) jako ten "chlupatý", chuť je ale opravdu skvělá. Faktem je, že se spíše hodí k nějaké pečeni než třeba do omáčky. Pokud to vyzkoušíte, tak přeji úspěšné vaření.

Pro pana Paška: bramborové šišky jsou vařené ve vodě jako knedlíky, šlejšky jsou pečené v troubě. Ale nedělala bych z toho vědu - pro jedno jídlo existuje spousta krajových označení. Například škubánkům se někde říká šusterka, jinde třeba šmorn a jinde je šmorn úplně jiný druh jídla. Anebo si vemte bramborák - na Šumavě se mu říká cmunda, ve Středních Čechách kucmoch. Nebo je to obráceně? :-)

Ještě jsem zapomněla... (Míša - Mail - WWW) 24.02.2005, 10:25:06
Chtěla jsem totiž také zareagovat na připomínku Jiřinky. Ano - má pravdu, sádlo, slanina, klobása, to vše jsou suroviny pro nás nezdravé. Pro nás - co sedíme u počítače. Jenže dříve takováto jídla sloužila jako pokrm na celý den a ŠLO SE NA POLE! Energetický výdej byl pokaždé vyšší než příjem, takže to sádlo nebyl zase až takový problém. Také je nutno si uvědomit, že tuk se nepoužíval v hektolitrech, ale jen jako třešínka na špičku dortu.

a kdo ví jistě, (íla - Mail - WWW) 24.02.2005, 12:01:11
že je sádlo více nezdravé, než obarvená voda v krabici s nápisem Mléko, která ani zkysnout neumí.......?!

pro peuellu (Inka - Mail - WWW) 24.02.2005, 13:10:36
když jsem v Bretani a dělám knedlíky, tak hladkou mouku řežu napůl s krupičkou na dětskou kaši a jde to. A co Kulajda jihočeská polévka:
brambory nakrájet na drobno, houby sušené nebo čerstvé, povařím či osmažím
cibule nakrájet nadrobno, koření buď kopr nebo bobkový list, pepř, nové koření, kmín, sůl - vše povařím, nakonec přidám 2-3 vejce též povařím, nemíchám, aby byly velké kousky, nakonec přidám zakysynou smetanu s trochou hladké mouky, tršku povařím a po vypnutí dochutím octem (nesmí se vařit aby se nesrazila).

Puello (Alenka - Mail - WWW) 24.02.2005, 13:54:40
delam normalne kdedliky z hladke mouky, ale nesmis je delat ve vode, musi se varit v pare! Pak jsou uplne perfektni. Mne to naucil kamos kdyz jsem si stezovala ze je mam desne oslizly.

====> Tim krmila nase babi husy. :) . . (G. Pasek - Mail - WWW) 24.02.2005, 15:52:40
Terezko,
husy se vykrmovaly a stale vykrmuji pred zabitim siskama uvarene z ovesnych vlocek, otrub a trosku brambor a pekly se, aby byly "tuhe," nerozpadly cestou dlouhym krkem do zaludku . . .
Ve filmu "Ostre sledovane vlaky" manzelka spravce nadrazi v Kostomlatech krmila tak husu a Vaclav Neckar se "vzrusil" . . "ted muzu."
Tak se to stale dela ve Francii, protoze bez pohybu zavrene v kukani huse se tak zvetsi jatra na "husi pastiku" . . . . kterou Francouzi povazuji za pochoutku jako sneky a zabi stehynka.


Jirinko (Zabicka - Mail - WWW) 24.02.2005, 18:30:37
mas pravdu, sadlo fuuuj.
Nase babicka i prababicka to jedly a i doma varily. Bydlely na vsi a mely hospodarstvi... Vsichni nasi prarodice a jejich deti, ktery to jedli zemreli do 60 ti let na nemoci srdce, infarkty, cukrovku, rakovinu. A to taky pracovali na poli. Jedinej kdo jeste zije je nase mama, ktery bude 56, ale ona nikdy nejedla sadlo, cvicila v sokole, dodnes sportuje(lyze, brusle, kolo, plavani)a snazi se jist zdrave. Nemarodi a kolikrat ma vic energie nez ja :)
A prave od ni jsem 'zdedila' odpor k sadlu. Jeste ted vidim nasi babku s mastnou hubou, bradou a rukama jak mi cpe kus tlustyho bucku do pusy jako zakusek. bleeeeeeeee.
cau vsichni sadelnici


Jo a tady u nas (Bara - Mail - WWW) 24.02.2005, 18:50:30
bojkotuji tuto pochoutku z husich a kachnich jater konzumovat z duvodu, ze je to trapeni zvirat. Pred Vanocemi zacnou aktivisti ozivovat, dosahli ale toho, ze nektere hotely tuto dobrutku vyskrtly z jidelnicku. I v televizi ukazuji jak se kachny hroznym zpusobem
krmi a pak se v podstate nemuzou ani hybat. No, neco na tom je, ale nic se nema prehanet.
Jinak podle francouzske studie co se tyce sadla, zjistili, ze neni tak skodlive - cholesterol, jak si dost lidi mysli, ale je zdravejsi nez ty chemicke margariny, kdyz se pouziva v norme.
Couracka je u nas zelnice, Kocicak je tzv. lepenice, drbaky budou zrejme chudsi bosaky neboli chlupate knedliky, bramborove sisky delala moje maminka s makem a nebo s povidli. My jsme se vzdy na tyhle jidla jako deti strasne tesily, to uz v te dobe nemelo nic spolecneho s chudobou. Moje maminka nepracovala a tak nam vyvarela, pekla vdolky, boruvkovy kolac, palacinky... a vite, ze ty ostatni nase kamaradi (jejich maminky pracovaly) nam moji mamu zavidely. To jsou vzpominky.

Jo, bramborove placky se skvarkama . . (G. Pasek - Mail - WWW) 24.02.2005, 19:34:58
Jo, bramborove placky se skvarkama
takove co pekla moje mama,
takove me neda nikdo na svete,
ani na zadne jine planete,
muj Boze,
bramborove placky se skvarkama
ty ma prece kazdy rad,
ja telem i dusi tak jak nikdo tusi
bramborove placky se skvarkama.

La, la, la la
ja tu druhou sloku te hezke tramske pisnicky uz zapomel melodii ale ne.

PS
Deda choval prase, jedl veprove, sadlo a zemrel kdyz mu bylo 81 na zapal plic.
Maminka pekla na plotne bramborove placky ktere pomazala domaci hruskovou marmeladou a srolovala.
Vdolky pekla na plotne jakbysmet, pomazala hruskovou marmeladou, na to dala mekky tvaroh a polila trochu smetanou.

Jo a ty krehounke bramborove placky se skvarkama . . .
Skubanky s makem polite maslem . . .

S brachou jsme stali za maminkou a hltali to jeste horke jak to sundala z plotny.
Mnohdy na maminku nezbylo . . .

Pane Pasek (Bara - Mail - WWW) 24.02.2005, 22:17:49
Jo tu pisnicku si pamatuji, to je Jiri Slitr. Je docela legrace co vsechno vystoupi z nasich vzpominek na povrch slovem sadlo a mastne a staroceske. Podle meho tatinka museji skubanky plavat v masle. To je prima. Dokonce se mi vybavila i ta melodie.

Puello (Mrska - Mail - WWW) 25.02.2005, 01:35:57
Knedliky delam v Wondry. Je to modra kulata plechovka, maji je v kazdem obchode, ted uz i ve Wal-martech (ty jsou vsude, ne?) Jedna plechovka vystaci na dva knedliky.

parada (puella - Mail - WWW) 25.02.2005, 08:36:09
No teda, vsem Vam mile kudlanky ze srdce dekuji, nevite jak jste me potesily!!!! Ted si jenom "drbu tu hlavu" proc jsem Vam to nenapsala uz driv, jeste jednou mooooooooooooooooc dekuju:)))))

Pane Pašku, nechte toho... (Míša - Mail - WWW) 25.02.2005, 09:14:32
Vždyť já tu slintám do klávesnice. :-))
Jóóó, bramborové placky, to je mňamka. Moje babička je také pekla na plotně a pak je mazala přeškvařeným máslem (jen zlehka, mašlovačkou). U nich doma je prý mazávali povidly anebo sypali mákem a říkali jim "sejkory". Mně ale chutnají jen tak samotné. Dodnes je dělám, i když už je tedy nepeču na plotně, ale na pánvi na elektrickém sporáku. :-( "Není to vono"

no jo (puella - Mail - WWW) 25.02.2005, 09:50:55
bramboracky s povidlama a makem kde je ta moje mila babicka a jeji plotna?????

Miso, (Bara - Mail - WWW) 25.02.2005, 20:18:50
ja jsem napsala ve slove povidla - v mnoznem cisle mekke i. Ty jsi napsla tvrde i. Dlouho jsem o tom premyslela, a nakonec jsem udelala urcite chybu. Rika se ta povidla - to zn. stredni rod, podle ktereho vzoru se to sklonuje? Je to podle mne pomnozne slovo. Asi mi neco uniklo na hodinach ceskeho jazyka, ja nerada delam chyby, ale tady si nevim rady. DIK.

Placky, vdolky, atp. (Helena - Mail - WWW) 25.02.2005, 21:55:54
Vazeni, pokud mate doma elektricky sporak, co ma ty varice vcelku (ne takovou tu spiralu), tak si muzete placky a vdolky opect jako nase babicky. Moje teta tak delavala vdolky (podobne, jak popisoval pan Pasek, jenze s jablkovymi povidly, strouhanym tvarohem a malyma kopeckama slehacky). Byli vynikajici, mnohem lepsi nez smazene.

My mame plyn, tak ja to sidim a delam je na teflonove panvi bez omastku a taky je to moc dobre.

Wondra (Helena - Mail - WWW) 25.02.2005, 22:00:50
Tady u nas (u Washingtonu DC) mivali az do minuleho mesice Wondru v krabicich po dvou librach a stala dokonce min, nez ta v tech kulatych. Jenze zkrachoval mezidodavatel a uz ji nikde nemaji. Objednala jsem si 15 krabic primo od General Mills, ze to nejak rozprodam/rozdam ostatnim Ceskam a Slovenkam, tak ted mam velkou zasobu.

Báro, (Míša - Mail - WWW) 25.02.2005, 22:14:00
řekla bych, že povidla se skloňují podle vzoru "město". Tudíž s povidly jako s městy. Ale nelam si s tím hlavu, můj bratr po několika letech v cizině dokáže napsat takové perly jako "vydlička" nebo "na lyžých". Ale to jsou spíš takové neuvědomělé chyby, kdyby se nad textem víc soustředil, tak by takovou zpatlaninu nenapsal. Prostě po delším čase užívání cizího jazyka člověku ta česká gramatika trochu vypadne z hlavy.

Miso (Bara - Mail - WWW) 25.02.2005, 23:43:29
urcite mas pravdu a presne to dokazuje opet moje perlicka - tvrde i !!!

Baro (Mrska - Mail - WWW) 26.02.2005, 05:25:58
vzdyt si to tak neber!!! Vzpominam si, jak jsem byla sokovana, kdyz jsem se kamaradky z Prahy zeptala, jestli jsem mela nejake gramaticke chyby v dopise co jsem ji poslala. Ona rekla ze ANO!! Mne to totalne udivilo, protoze si myslim ze krome nespravnych pomlcek (carek - s tim mam tedy problemy), ze tedy jine zasadni chyby nedelam. No vida. Treba za tech dvacet let zmenili v Cesku pravidla a nam to uniklo:))))

Baro (jane - Mail - WWW) 26.02.2005, 13:24:40


drbáky (jirkab - Mail - WWW) 18.02.2006, 15:44:57
Konečně někdo, kdo napsal správný recept na drbáky. Ty všelijakénapodobeninz, které tam cpou vajíčko, mouku, rohlíky,nebo škrob,popisují něco, co se může drbákům z dálky podobat, ale pravé poctivé jihočeské drbáky to nejsou.
Mimochodem zapomeňte na chvíli na linii a cholesterol a zkuste to s kachnou, nebo husou. Někdy je potřeba jíst zdravě, někdy zase chutně. :-)

Drbáky (romca - Mail - WWW) 28.10.2007, 19:38:25
já dělám drbáky takto - 8 středních brambor nastrouhat, 3 vetsi brambory uvarit, nastrouhane syrove brambory prelit mlikem,pak k nim nastrouhat ty brambory varene, pridam vejce, 350g hrube mouky a rodina se po knedlicich muze utlouct, a uhlířina je fakt vynikající záležitost :)))

uhlirina (Karel Tauchen - Mail - WWW) 11.09.2009, 16:11:54
uhlířina byla jídlo chudých lidía ti neměli žádné podmínky k tomu by si do uhlířiny mohli dát uzené nebo škvarky ale já tam přidávám ještě česnek je to prima jídlo

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: