| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| 0 : 1 PRO SVATBU |
| Rubrika: [poradna] Dobry den, casto procitam clanky v Kudlance. A ted bych sama potrebovala radu. Ovdovela jsem ve 38 letech. Dceri v te dobe bylo 17, synovi 12 let. Myslela jsem, ze uz zustanu sama, ale po dvou letech jsem potkala sveho nynejsiho pritele. (Ano, dnes je mi 53 let, a on je porad jeste jenom muj pritel.) Po dvou letech chozeni se ke mne nastehoval. Deti ho prijaly dobre, dobre s nim i vychazeji. Dnes uz jsou stejne zcela samostatne a maji sve rodiny. V cem je problem? Rada bych, aby nas vztah trosku poskocil, tedy, budu-li konkretni, rada bych, abychom se vzali. On vsak nechce ani slyset. Je rozvedeny, pry se uz jednou zklamal a nechce to zazit znovu. Ale po 13 letech souziti? Kdy nam to klape? To ale neni jen muj nazor. I on si mysli, ze je vsechno OK. Ale jen se zminim o svatbe, vidim, jak se zatvari odmitave. Mam byt uz nastalo „jenom pritelkyne“ nebo ho mohu nejak nutit?
Jak presvedcit chlapa, ze manzelstvi neni nic hrozneho? Ja byla v tom prvnim docela spokojena. Zdravi Minka
ODPOVĚĎ: Milá Minko, tohle je trochu ožehavé téma… Už vidím, jak se na mě někteří sesypou J. Ale – chápu tě. Chtěla bys mít všechno vyřešené, protože soužití není jen o společném bydlení, jsou to také otázky vzájemných právních vztahů. A v době, kdy už partneři nejsou zrovna pubertální diblíci, uvažují i o takových záležitostech, jako jsou jejich vzájemné možnosti v případě, že jeden je nemocný (informace a jednání s lékaři), jakékoliv zastupování na úřadech, společný majetek… Je toho hodně. Prostě – ty už nechceš žít jen tak „na psí knížku“.
Vezmu-li to z pozice tvého partnera, bohužel, nechci vypadat jen jako „kudlanka, která všem chlapům bez rozdílu uhlodne hlavu“ – ale musím mu vytknout, že on je ten, který si doposud, i po těch dlouhých třinácti společných létech – stále nechává otevřená vrátka, možnost okamžitého skončení vztahu. Snad z toho právě pramení strach, který v tobě někde hluboko leží – že se prostě jednoho dne můžeš vrátit domů a on tam nebude…
Ženy většinou se odevzdají celé – tady mě máš a jsem tvá. (Proto nejsem velká přítelkyně toho, aby svobodné dívky dlouhou dobu žily se svými partnery „jen tak“. Mužům totiž ten čas tak rychle neutíká…) Ale vraťme se zpět ke tvému případu: myslím, že bys si nejprve měla vyjasnit pár faktů:
- jak se tvůj partner podílí na chodu vaší domácnosti (zda se „veze jako spolubydlící“ či se cele finančně dělí)
- co všechno pořídil on (kdyby „náhodou“ jste se měli dělit – co a jak by se dělilo?)
Pokud opravdu hospodaříte rovným dílem, budujete společně, pokud nemá žádné své vlastní „zástoje“ (má přítelkyně v podobné příležitosti přišla na existenci jeho osobní vkladní knížky, na kterou si nechával celá léta posílat dost podstatnou část výplaty. Jí pochopitelně řekl, že má menší plat…), tak všechno je opravdu v jeho konzervativnosti, nechuti k dalšímu „oficiálnímu“ závazku.
Ještě jedno – zamysli se nad tím, zda a jak často uděláš TY něco pro něj (i když je ti to „proti srsti), a jak často a zda vůbec dělá něco, co se mu „nechce“ pro tebe ON. Jistě chápeš, jak to myslím. V případě, že ví – a vzhledem k tomu, že jste se na tohle téma už párkrát bavili – jak ti na uzavření manželství záleží, tak by to pro tebe měl udělat. Pokud jediným důvodem k tomu je jeho odpor a strach z dalšího svazku, myslím, že by ti měl vyhovět... Každopádně než mu jakkoliv dáš nějakou „kudlu na krk“ (což ale vůbec nedoporučuju!), zamysli se nad tím, co bys dělala, kdy by si vybral eventualitu, která by se ti nelíbila… Nikdy nedělej nic, pokud nebudeš předem přesvědčena, že splníš to, čím hrozíš… Pak se tvá slova stávají jen mlácením prázdné slámy. Ano, je pravda, že lidé spolu mohou báječně žít a vycházet i „bez papíru“ – ale jen v případě, že s tím souhlasí OBA! To předesílám všem, kteří mi budou obhajovat tento způsob soužití..
Myslím, milá Minko, že bys měla ještě napsat – alespoň přibližně – jak to u vás je ohledně toho hospodaření… I to totiž hodně vypovídá o společném vztahu… daniela |
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
(Jelena - Mail - WWW) 01.02.2005, 10:58:47
Myslím ale, že tentokrát v odpovědi žádná rada není a tento problém řeší více žen.
to Jelena: souhlas, ale - (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 01.02.2005, 11:36:17
ten problém je opravdu nejednoduchý - pokud nemám napsat nějaké povšechné písmo, opravdu potřebuju trochu víc informací... :-)
(inka - Mail - WWW) 01.02.2005, 11:46:19
To je moderní vývoj dnešní doby, který je bohužel hodně rozšířený - takový svobodný vztah, někdy jsou v něm i děti. Ale jak to tak pozoruji, je výhodný pouze pro muže protože se mohou kdykoliv rozhodnout odejít a neřeší žádný rozvod. Nesouhlasím s tím a pokud bych takto žila s někým a ani po dvou letech by to nemělo vývoj, dala bych od toho ruce pryč. Někdy mi připadá, že je divná doba, lidé něchtějí dělat nic opravdu, jen si to tak trochu zkusit, je to jednoduší, a když nastanou problémy neřeší je, ale odchází najít si někoho jiného, ztratili jsme lásku, toleranci, schopnost odpoustit, ubližujeme si. Nikdy nikoho nemůžeš donutit, aby si Tě vzal, to je nesmysl, vztah je o svobodné vůli dvou lidí a chutí žít spolu až do smrti. A to je teď také opravdu vzácné.
Rada: (Sigmund Freud - Mail - WWW) 01.02.2005, 12:18:42
Minko, neberte se. Jestli mu to je proti srsti, o nic dobrého by sňatek ten váš vztah nepovýšil. Spíš naopak. Polehoučku můžeš zjistit opravdovou příčinu jeho postoje. Většinou to je dané tím, že se nesmířil s koncem předchozího vztahu, takové trauma, které ho stále provází (dokud bude jeho exmanželka žít). Je to někdy moc smutné. Předpokládám, že se s jeho exmanželkou osobně neznáš, že nejste dokonce kamarádky :-), a také předpokládám, že se s ní občas vidí (má z předchozího vztahu děti?) atd ... V případě, že žádné závazky nemá, tak tvoje pozice je lepší. Bavili jste se někdy o jeho bývalém manželství? O tom na čem ztroskotalo? Možná se budeš muset stát jeho nenápadným "terapeutem".
kdyz si Te nevzal (Mrska - Mail - WWW) 02.02.2005, 04:14:59
za 13 let, tak uz to neudela. Takove malickosti se musi resit behem prvnich 2 let, ted uz je podle mne pozde. On nema co ztratit, ma svoje pohodli a nechce to menit. A nutit ho aby si Te vzal, to je nesmysl. Problem je, ze uz nejste "jarni kurata" a mohlo by to mit dopad na vasi budoucnost. Co kdyby jeden z vas onemocnel? Taky pravni zastoupeni atd.
Mimochodem neverim tomu, ze je po tech letech jeste traumatizovany z predchoziho vztahu. Nesmysl!! Ma svoji pohodu a nechce to zmenit. A nezmeni at udelas co udelas.
Přítel podnájemník a sobec (¨Brebta Repta - Mail - WWW) 02.02.2005, 12:32:01
Čím více budeš tlačit, aby si tě vzal, tím více bude couvat. Co z toho vlastně, když se vdáš, získáš? Nic - ani více lásky, ohledů, majetku, nic jen další povinnosti a možná i nenávist jeho dětí, bývalé manželky atd, protože se tím zkomplikují vztahy ohledně dědictví ( a to i k tvým vlastním dětem)
Každý den si říkej: "to je tak nádherné, že si ho nemusím brát, jsem svobodná bytost" On se přistěhoval k tobě, pěkně do teploučka, do peče. Opačně by to bylo horší, kdybys ty musela opustit bydlení. Když on nehodlá mít k tobě žádné závazky tak ty také nemusíš. Veř Daniele. Docela mne to naštvalo, jací jsou ti chlapi sobci. Takže ses furt tlačená k milému chování, obletuješ ho, aby viděl jak se má dobře, aby si tě vzal. Zkus uvažovat z opačného konce - nechci si ho vzít, nechci už tohle snášet, nechci být využívaná , není to otec mých dětí, vyhodím ho a klidně se ke mně přistěhuje někdo jiný, takových chlapů je dost, co je manželky vyhodily. Neříkám , že to máš udělat, říkám jen uvažovat - Ani za nic si tě nevezmu a když se mi znelíbíš, tak tě vyhodím.
Souhlas (Míša - Mail - WWW) 02.02.2005, 14:06:26
Souhlasím s Brebtou. Osobně bych taky do té svatby nespěchala - proč? Ale na druhou stranu Minku chápu, z jakého důvodu by ten sňatek chtěla. Chápu ale i přítele, že jemu se právě do toho nechce. No aby jo. Má zázemí, pohodlí, servis a jak bylo řečeno partnerství jim klape, takže se mu doma dobře dýchá. On k tomu vlastně žádný sňatek nepotřebuje a navíc má stále otevřená vrátka, kdyby ho to náhodou přestalo bavit, že jo. Tím, že by se oženil, mu žádné další výhody neplynou a navíc by si ta vrátka k neproblémovému odchodu zavřel. Jak uvedla Brebta - asi to bude pěkný sobec, to je ale svým způsobem každý chlap. Ještě by mě zajímalo, zda má přítel své vlastní děti - to nebylo zmíněno. Třeba právě uvažuje tak, že by se v případě jeho smrti děti musely s novou manželkou dělit o dědictví.
Minko, pokud o tu svatbu opravdu stojíš, tak rozhodně na něj netlač a nepředhazuj mu to jako věčné téma. Spíše mu jemně a nenásilně naznač (ale to musíš opravdu diplomaticky a opatrně), že pokud by nebyla svatba s ním, mohla by být relativně třeba s někým jiným. Ať se chytí za nos, co by taky mohl svojí liknavostí ztratit. Hlavně žádný nátlak a jak radila i Daniela - žádná ultimáta.
Holky, (Sigmund Freud - Mail - WWW) 02.02.2005, 15:32:03
nepodsouvejte příteli Minky negativní povahové vlastnosti, když už tak pozitivní. A vůbec tvrzení, že má "full service" ... ani nevím, co tím myslíte. Např. si mohu myslet, že ten tzv. "full service" má Minka od něj. Specifikujte proč je "full service" zavrženíhodný (drtivá většina partnerů si service kolem společného vztahu spravedlivě rozdělí, tím myslím, že s dělbou oba souhlasí).
Nekameňujte ma, (zuzana - Mail - WWW) 03.02.2005, 07:38:01
ale ja toho muža chápem. Tiež žijem vo "voľnom" zväzku s mužom a NECHCEM sa zaň vydať.Nemám preto pocit, že som sebec, že by som ho využívala a pod. (Podotýkam, že nie som žiadna mladica, mám 51 rokov.) Spolu vychovávame "moje-tvoje" pubertálne deti, čo je samo o sebe dostatočný záväzok. Spolu hospodárime, len - len nám to "neodklepli" na žiadnom úrade.Keď o mojom partnerovi hovorím alebo rozmýšľam, poviem "môj muž". Aj to tak cítim. Ale úradný papier sa mi nežiada... On by chcel, nie je to však dôvod na rozchod. Ťažko sa to vysvetľuje - ale ja jednoducho nemám potrebu kohokoľvek vlastniť a byť vlastnená. Dávam dobrovoľne a možno ten papier by ma naopak obmedzoval.
Já chápu, (Alena Davidová - Mail - WWW) 03.02.2005, 08:12:25
že je spousta mužů,kteří se bojí,že v okamžiku,kdy na sebe dostanou papíry se žena změní.A musím uznat,že se to i mnohdy stává.Pod dojmem,že má na toho druhého papír se stane majetnickou,hádavou a někdy o sebe přestane dbát.To,že je s Vámi dobrovolně
a že Vás má rád je myslím mnohem lepší,než aby byl k Vám připoután. Nenuťte ho k ničemu,bude si Vás o to víc vážit.
to si všichni mysleji (danka - Mail - WWW) 03.02.2005, 08:18:20
že ona má sklapnout,a kde jsou nějaký jistoty do stáří?Je to sobec,chce mít jsitotu,že může odejít. ¨
Tak proč manželství vůbec existuje,přeci to není jen o svatbě,ale i o vzajemných právech a jsitotách ve stáří.
Full service (Míša - Mail - WWW) 03.02.2005, 10:50:15
Citace: "drtivá většina partnerů si service kolem společného vztahu spravedlivě rozdělí, tím myslím, že s dělbou oba souhlasí" :-)))))))))))))))
Tak to jsi mě, Freude, fakt pobavil. Vážně tomu věříš? "Drtivá většina partnerů" - hmmm, zajímavá teze. Nechci tady problém rozebírat, protože se netýká tématu, ale neodpustím si poznámečku: full service samozřejmě není zavrženíhodný - z pozice toho, kdo ho využívá, že.
Minko, ať si tě váží, nedolejzej (Brebta Repta - Mail - WWW) 03.02.2005, 11:35:18
a promiň,já fakt nevím jak to napsat, aby to bylo pochopitelné. Je paradoxní, že homosexuální páry usilují o svazek manželský, a tam kde to u heterosexuálního páru po 13 letech dobrého soužití v jedné domácnosti je to naprosto přirozený vývoj, se partner vzpěčuje. To nesvědčí právě o jeho dobrém charakteru, pokud pro to nemá opravdu vážné důvody - právní, sociální, apod. Výmluva, že už se jednou zklamal vůbec neobstojí (sobec a srab). Nepodsouvám mu žádné špatné vlastnosti (jak si myslí Sigmund), ale pozoruji své vrstevníky a vrstevnice... Mince se jen snažím otevřít oči a říci, že "být pod čepcem" není ta pravá hodnota, zvláště ne s člověkem, který o to nestojí. Díky Zuzano za vlastní názor, snad to Mince pomůže. Tady je jen jedna rada, jeho postoj nezměníš, musíš změnit svůj..a on potažmo změní možná svůj!
Obávám se, že v okamžiku, (Ježibabka - Mail - WWW) 03.02.2005, 12:15:48
kdy dva lidi začnou počítat, kolik který vložil, je počátek konce. Jakmile jednoho napadne, že platí víc než druhý, ve vztahu je chyba. Jestliže Mince záleží na manželství, měl by její partner především její důvody znát. Jestli je nezná, nelze se divit, že mu na manželství tolik nezáleží. Jestli je zná a je mu to jedno, pak by si Minka měla rozmyslet, co je pro ni důležitější - svatba nebo chlap. Před časem jsem stála před podobným "problémem", ale toho svého jsem šťastně uhnala. Pravda je, že kdyby se zabejčil, zůstala bych s ním stejně, což ovšem věděl.
Full service :))))) (Katka - Mail - WWW) 06.02.2005, 01:28:39
Ano, Sigmunde. Jsem si naprosto jista, ze denne prochazis dilematem jako: No, dneska, po 12 hodinove smene musim udelat: odvezt deti do krouzku, mezitim skocit nakoupit, vyzvednu deti, mazu domu, honem honem vecere (muz komentuje ze uz dlouho nebylo knedlo - vepro), domaci ukoly, poklidit, vyslechnout co se komu stalo, pripravit se na zitra, upadnout mrtva a ZITRA??? Sigmunde, zitra si to zopakujeme. Nezlob se, nemyslim ze vis o cem mluvis.
souhlas s Dankou (Mrska - Mail - WWW) 06.02.2005, 01:58:10
manzelstvi neni jenom aby to bylo na papire, bylo vymysleno aby chranilo. Napr. kdyz jsou deti male, no a potom kdyz jsme oba stari... Pokud spolu tolika let zijeme, tak kazdy z nas do toho vztahu neco dava a tim nase postaveni posiluje. A na stara kolena si zaslouzim klid a vedomi ze JSME se o sebe postarali natolik, ze nebudeme na nikom zavisli!!!(a i zeny ktere nikdy nemusely pracovat mimo domov, ale staraly se o rodinu, dum, domaci pohodu a aby vsechno klapalo pracovaly, protoze to je nedocenena drina). V pripade, ze jsme spolu jenom zili, tahle jistota klidneho stari odpada a kdyz prijdou nemoci, nemas pravniho zastoupeni, taky deti se do toho zacnou plest (budou ji videt jako cizi zenskou ktera chce ukrast co jim tatinek zanechal... a bude z toho jenom peklo. A jsou i pripady,ze kdyby on umrel driv, tak ji jeho deti z bytu vyhodej a vubec nic ji nezustane..). Je mi z toho nanic kdyz slysim co dokazou lidi-hyeny udelat svym blizkym.
|