[CNW:Counter]
  www.kudl@nk@.cz   

O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé…
 
 
manuál
téma
poradna
tady a tam
úkol pro vás
fauna a flora
próza a poesie
nejen duše
:-)))
zážitky
 
FÓRA KUDLANKY
 
 
Hledej na Kudlance

 
Výstava pro kočku
 
Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení...
Trampoty sličné tlustice
Minutka za čtvrt hodinky :-)))
Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko?
Balzám na nervy
Žena v područí alkoholu
Žebříček nepopularity
NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY
Trak a já
Milovali jsme lištičku...
Když soužití sešedne
 
 
 
DOMŮ
 
dopisy do poradny
dopisy do redakce
 
 
 

Kudl@nk@
domovská stránka

Kudl@nk@
do oblíbených

 
 
 
ARCHIV
 
bloguje.cz
 
 
 
 
 
 
 
KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826
Copyright (c) 2003-2006
Šéfredaktorka:
Mgr. Daniela Umlauf Goldwein
 
PageRank.cz
 
 
BOJÍM SE, ŽE MNE OPUSTÍ…
Rubrika: [poradna]

S manželem jsme čtrnáct let a máme dvě děti. O víkendu jsme si šli sednout na pivo a objevil se tam můj bratr. Po pár pivech se rozpovídal o našem dětství. Jak nás rodiče týrali a ponižovali. Nikdy jsem to manželovi neřekla, protože po svatbě jsem zavřela dveře a vše pohřbila ve svém podvědomí. Ale jak brácha vzpomínal, všechno se mi oživilo… Celý následující den jsem probrečela. Nejhorší je, že manžel se ke mně od té chvíle začal chovat jinak.

    Je odtažitý a řekl mi, že psychopati můžou vychovat zase jen psychopata. Že kdyby věděl jak jsem byla vychovávaná, nikdy by si mě nevzal. Jsem trochu labilní, ale pořád se snažím se sebou něco dělat. A teď – místo podpory jsem se od něj dočkala pohrdání. Eliška


ODPOVĚĎ:

     Milá Eliško, máš za sebou čtrnáct let relativně spokojeného manželství. Myslím, že vzhledem k tomu, že jsi o těchto prožitých létech nenapsala nic špatného, bylo vše doposud docela normální. Ale píšeš, že sis užila peklo v dětství, že sňatkem ses od minulosti „odřízla“ a manželovi to vlastně nikdy neřekla. Asi to opravdu bylo hrozné – je vidět, že ve tvém bratrovi to stále je živé, že se mu dodnes nepovedlo oněch stínů minulosti zbavit. A alkohol jen napomohl uvolnit stavidla…

     Tvůj muž si nejspíš něco podobného vůbec nedovedl představit, a tak ani neumí adekvátně reagovat. Dokonce je možná z typu lidí, kteří nejsou zrovna „ochranitelskými“, nejsou těmi, kteří bez jakýchkoli zábran poskytnou potřebný azyl, pomoc, radu… Přesto však může být dobrý manžel. Jen má své „mantinely“ – hranice, co od něj můžeš a nemůžeš čekat. Věřím, že tím, kdo je ve vaší rodině onou skálou, opravdovou jistotou, jsi i přes všechny ony hrůzy ty. Věřím, že své děti určitě vychováváš dobře a hlavně tak, aby nikdy nic podobného neprožily.

     Chápu, proč ses vlastně sesypala – všechno se ti to obnovilo, připomnělo. A k tomu ještě sis uvědomila, že jsi na to sama. Že – na rozdíl od svých dětí, nemáš nikoho, ke komu bys se v situaci, kdy je ti tak smutno, mohla přitulit, kdo by tě pohladil (myslím především pohlazení duševní, citovou podporu), kdo by ti dal najevo, že něco podobného už nehrozí.

      Eliško, já věřím, že jsi přes to přese všechno silná a že to zvládneš! Přestaň plakat, a snaž se tvářit, že jsi nad věcí. Já vím, bude to nesmírně těžké, ale teď jde přeci o to, abys tenhle černý mrak odehnala. Jak budeš moci, vytvoř příležitost, abys si s manželem promluvila. Třebas po dobré večeři, když uvidíš, že by byla příznivá situace, mu řekni, že jsi nechtěla o svých zážitcích z dětství mluvit, že jsi chtěla především zapomenout. Že život pro tebe znovu začal s ním, s vašimi dětmi. A že na něco podobného už opravdu nechceš myslet. Že sice pokud bude chtít, mu cokoliv řekneš, ale aby si uvědomil, že tyhle vzpomínky ti opravdu nedělají dobře.

     Snaž se opravdu nebrečet, ukaž mu, že nejsi žádný roztřesený uzlíček nervů (to opravdu nesmíš být – uvědom si, že teď jsi hlavně MAMINKA – a ta přeci musí být silná J),  že se nemusí bát, že by mohlo hrozit rozpadnutí manželství, vašeho života.

     Víš, on ten tvůj má asi podvědomě strach, bojí se, aby tyhle stíny nějak nenarušily vaši budoucnost. Nedá se nic dělat, on nejspíš bude tím slabším z vás dvou, a pokud budeš chtít klid pro manželství zachránit, nesmíš mu dát najevo svou zranitelnost… Jak říkám, bohužel, někteří lidé už jsou takoví… A také se cítí poněkud opominut, že jsi mu o sobě všechno neřekla... Ale – pokud je to „jen“ tohle a jinak vám to doposud klapalo, myslím, že se to zase vše dá do pořádku.

     Ještě jedno: jak je na tom tvůj bratr? Ozvi se, daniela


poradna@kudlanka.cz

linkuj.cz vybrali.sme.sk



Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu

Komentáře

Nakopni ho, Eliško, s rozběhem! (ježibabka - Mail - WWW) 26.01.2005, 14:58:58
Tohle není žádné partnerství! Tys mu za celá ty léta nic neprominula, nic jsi shovívavě neposoudila v jeho prospěch, i kdybys ho mohla setřít? Žádné slzy, řekni mu na rovinu, ať se jde s těmi kecy vycpat, kdyby prožil to, co ty, tak je z něj chuděrka jako z tvého bráchy! Tys to zvládla, ty ses osvobodila, tak se nenech deptat troubou, který neví, o čem je řeč. Jeho povinnost je tě chránit, a ne do tebe bušit, řekni mu to hezky od plic a pak mu tejden nevař, ať kouká. A buď veselá a přijď občas domů pozdě, protože když nemáš oporu doma, musíš si být oporou ty sama. A nic se neboj, však on přijde.

Elisko (Mrska - Mail - WWW) 26.01.2005, 15:14:39
prestan brecet, soustred se na svoje deti aby mely detstvi na ktere budou rady vzpominat a bud silna!!!On Te nepodpori, musis se z toho dostat sama.

Elisko (Alenka - Mail - WWW) 26.01.2005, 18:13:49
to neni chlap do nepohody! Ted si predstav ze bys onemocnela njakou nevylecitelnou chorobou....ze by te treba musel vozit na koleckove zidli....a vsechny tyhle veci se lidem opravdu deji....nemohu ti rict vykasli se na nej,mas s nim deti..ale uz vzdycky budes vedet ze on chce mit jenom lehkej zivot, ze je v podstate desnej zbabelec..nikdy neho nebude chlap na opreni....bohuzel. Ty to zvladnes a ja ti preju hodne hodne sily a kousicek stesti....

Elisko, (Bara - Mail - WWW) 26.01.2005, 19:43:21
to tedy nechapu, jak se muze manzel takhle zmenit pro nic za nic. Kdybys mu snad zalhala neveru, dluhy.... ale neco z vlastni minulosti co chces sama zapomenout a za co se mozna i stydis by mel urcite vzit a pochopit jinak a naopak te potesit a byt rad ze u vas je to jinak, ze jsi z teto strasne doby neco podobneho neprenesla do vasi rodiny.

( - Mail - WWW) 26.01.2005, 20:04:49
Vis Eli, to se vetsinou opakuje i kdyz nechces. Ja bych mu otevrene rekla, ze mi ublizil, ze to boli a ze jsem to od nej necekala a byla bych strasne rada, kdyby se zamyslel a predstavil si situaci v ktere jsem vyrustala. Vis nechci ho ve tvych ocich ocernovat, ctrnact let spolecneho zivota neni ctrnact dni a tak by te uz mohl znat.
Mam zabrany, ale musim to rict. Elisko je to VUL a nezaslouzi si te. Ted to vis. Zatni pesti, vycen zuby a lehce v rytmu valciku se zensky pomsti. Rodina je zachovana a vsechno je tak jak ma byt. Drzim ti palce.
To je jeste dodatek, ono mi to uteklo.
Srdecne ahoj a hlavne zdravicko

Eliška (Ivana - Mail - WWW) 27.01.2005, 07:18:43
Vše podstatné tady bylo řečeno - je to vůl.A na druhou!!!Přikláním se k názoru,že bych mu to vrátila i s úroky.Nezaslouží si žádné ohledy a když by to nejméně čekal,měl by to zpět.Úplně nejlépe to vystihla ježibabka.Holka,drž se,žádné slzy a jen do něj.Držím palce!!!

Tak ježibabka to tu pěkně nastartovala :-) (Sigmund Freud - Mail - WWW) 27.01.2005, 09:49:33
A třeba Eliško je příčina někde jinde a tohle je jen záminka nebo určitý katalyzátor neřešených problémů (z jeho strany, ty to tak necítíš). Už se znáte minimálně 14 let, tak určitě víte, co od sebe čekat. Asi mu vadí úplně něco jiného na vašem vztahu. Zkus to probrat popořadě (bydlení, peníze, sex).

Souhlasím s Freudem (Míša - Mail - WWW) 27.01.2005, 10:43:32
Taky si myslím, že uvedená věc byla jen spouštěcím momentem ke změně chování, ale příčina bude ležet asi někde jinde.
Eliška určitě už musela pocítit známky nespokojenosti partnera dříve, jen je asi tak razantně nezaznamenala. Přeci ze dne na den mi partner neřekne, že jsem psychopat, jen proto, že se dozvěděl nějaké podrobnosti z minulého života. Tomu nevěřím. Určitě se nějaký problém objevil už před sedánkou u piva.

Ještě dovětek (Míša - Mail - WWW) 27.01.2005, 10:48:11
Taky mě docela zarazily dobře míněné rady - vykašli se na něj, týden mu nevař, přijď domů pozdě, pomsti se.... Dámy, to myslíte vážně? Myslíte si, že se tímto přístupem Eliščin problém vyřeší?

Ano, Míšo, já (ježibabka - Mail - WWW) 27.01.2005, 11:44:45
to myslím dost vážně. Člověka, který reaguje na otřesné zážitky matky svých dětí tím, že ji zdeptá, nelze slušným chováním přesvědčit, aby tak nečinil. Kromě toho si myslím, že podobný tvor za slušné jednání ani nestojí. Je možné, ba pravděpodobné, že problémů je víc, ale tím spíš. Chování k partnerovi v krizovém okamžiku považuju jednoznačně za základní povinnost, a to i v případě, že s partnerem nesouhlasí. To se pak má řešit jinak. První zákon partnerství vidím v tom, že v bohatství i v chudobě, ve zdraví i v nemoci, na výsluní i v porobě, vždy musí držet pohromadě. Mám s podobnou situací vlastní zkušenost, a popisovaný přístup se mi osvědčil. Muži totiž nechtějí ublížené chudinky, které se jim s pláčem věší na rameno, ale silné ženy, které si poradí. Někdy si můžeme vzájemně nerozumět, ale oba musíme pracovat pro naše spojenectví, pro náš vztah. Jestliže mého muže uráží, že jako bezmocné dítě jsem byla hračkou svých zvrhlých rodičů, pak není pravděpodobné, že mě miluje. Ale mohu se mýlit, třeba má jiný problém, a proto mu pošlu jednoznačný signál: ubližuješ mi, nelíbí se mi to, máš mi pomoct, a když to neuděláš, tak ochutnej svou vlastní medicínu, takhle to vypadá, když já se začnu chovat jako ty. Už došlo?

Ježibabka (Ivana - Mail - WWW) 27.01.2005, 12:27:56
Gratuluji!!!Výborné,souhlasím na 100%.Chtěla jsem Míše podobně odpovědět,ale ty jsi to vystihla naprosto geniálně.

Eliško neplakej (Brebta Repta - Mail - WWW) 27.01.2005, 13:05:30
Nyní jsi v depresi, tak hlavně neudělej chybu, to se pak spustí lavina. Já bych ti nyní radila, nehovořit s ním o tom, dělat jako by nic a zapomínat. Chci tě totiž ochránit před velkou hádkou. Bojíš se, že tě opustí, tak sama nezavdávej příčinu. Ale urážet se nenechej!!!. Na urážky si připrav klidnou odpověď, abys mu to vrátila. Škoda, že mne napadá jen: "Tak mi řekni kdo z nás dvou je větší psychopat, podívej se jak se chováš, jak mi záměrně ubližuješ" Nebo prosím tě co, to blábolíš za pitomosti, dej mi konečně pokoj" Já mám takový pocit, že ti ubližovat chce a připrav se na situace, kdy ti při jakémkoliv neuspěchu tvém či dětí zase vlepí. Nebude tě chlácholit, říkat chudáčku, co všechno jsi musela v dětství zažít atd. Já vím je to těžké přestat plakat, zkus to být silná, veselá jako dřív. Nevíme, jak se on bude nadále k tobě chovat, třeba přestane a bude to jako dřiv. Ale kdyby tě měl do budoucna psychicky týrat - tak to bude chtít manželskou poradnu apod. Eliško neplakej, važ si sama sebe a zkus se něčím hezkým potěšit, třeba jen hudbou.

Ježibabka je idealistická a naivní (a ukecaná) :-) (Sigmund Freud - Mail - WWW) 27.01.2005, 14:43:26
Protože: díky tomu, že se Eliščin manžel chová tak ,jak se chová, přispěje k tomu, že budou řešit skutečný problém ve vztahu, který dosud přecházeli/obcházeli. Budou si více "povídat" tzn. že si právě teď náhodou vzájemně nerozumějí, ale pracují pro jejich spojenectví, jejich vztah. (skoro citace) :-) Forma těchto nerozumění si je čistě individuální, což se možná ježibabce nemusí líbit, ale život je pestrý. Hádat se podle stejné šablony by byla nuda, ne? ;-)

Sigi je trapnej! (Ježibabka - Mail - WWW) 27.01.2005, 15:01:14


Co přesně znamená tahle věta? (Ježibabka - Mail - WWW) 27.01.2005, 15:02:17
díky tomu, že se Eliščin manžel chová tak ,jak se chová, přispěje k tomu, že budou řešit skutečný problém ve vztahu, který dosud přecházeli/obcházeli.

To znamená, že: (Sigmund Freud - Mail - WWW) 27.01.2005, 16:21:52
i když manžela Elišky neznám, tak má u mě velkej plus, protože (svým možná netaktním způsobem) otevřel hnijící problém v jejich vztahu. Pořád je to lepší než aby mlčel, našel si milenku a odešel pak od svých dvou dětí a manželky, v podstatě bez vysvětlení. Eliška by se měla trochu otřepat a pak se ho zeptat, co mu vadí. Samozřejmě s tím, že to, co prožila za mlada není pěkná vzpomínka (uzavřená záležitost), ale těch 14 let s ním jí ovlivnilo daleko více než "pár roků" s rodiči. Možná by Eliščině manželovi udělalo dobře, kdyby mu diplomaticky řekla: sorry, že jsem tě neinformovala, nepokládala jsem to za důležité pro náš vztah (a klopila oči). Pravděpodobně je to také pěkný ješita. Což je druhá varianta jejich příběhu (?).

Stano, (Bara - Mail - WWW) 27.01.2005, 23:03:00
nikde neni napsano, ze Eliska cele dny probreci z traumatu ktere prodelala jako mala holka. V clanku jasne stoji, ze ji to prislo lito kdyz bratr v opilosti "tal do ziveho" a vsechno se to najednou vratilo. Mozna bych si pobrecela taky. To neznamena, ze jsem slaboch.

také neznám konkrétní situaci - (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 27.01.2005, 23:05:02
ALE - znám podobnou rodinu. A, jak jsem psala v odpovědi Elišce, musím přiznat, že ten manžel není špatnej, jen prostě je slaboch; nikdy se za tu kamarádku nijak "bojovně" nepostavil, nikdy se jí nijak nezastal. Je to hrozný, ale: ale jinak je to dobrej táta, slušnej člověk a jako manžel taky není tak úplně odsouzeníhodný. A protože Eliška o nějakém odchodu, rozvodu atd. VŮBEC NEUVAŽUJE - naopak, podle všeho to jakžtakž klapalo, myslím, že to bude asi podobný příklad. Ono je to lehké, naštvat se, třísknout dveřmi, udělat scénu a "vrátit mu to". Ovšem, ruku na srdce: co kdyby to "energický řešení" vyvolalo přesně to, co Eliška nechce? Tady nejspíš záleží především na tom, aby si přesně uvědomila, co od svého muže může čekat, co ne. Nedělala si zbytečné iluze a především: NETRÁPILA SE! Nehledě na to, že by prvořadě trpěly děti...

Baruš - jak jsem řekla, odporné Stániny komentáře mažu :-))) (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 27.01.2005, 23:06:48


Milá Ježibabko, (Míša - Mail - WWW) 28.01.2005, 08:57:36
nejsem sice dle tvého mínění dostatečně bystrá, ale fakt mi došlo, co jsi měla na mysli. Jenom si prostě nemyslím, že by to bylo optimální řešení. "Ty jsi mě naštval, urazil, ponížil, zklamal atd., já ti tedy oplatím stejnou mincí a ukáži ti, jak tvé hnusné chování vypadá a těš se!" Tohle akorát vyvolá boj "kdo z koho" a kolotoč "ty mně, já tobě" a půjde to do nekonečna, partneři si budou dělat naschvály a problémy se jenom prohloubí. Tímto způsobem jsem reagovala mezi 25 -30 lety a z dnešního pohledu vím, že to bylo špatně a nic to nevyřešilo. Po 20 letech manželství jsem přišla na to, že se svým partnerem prostě nemůžu bojovat - to není nepřítel, i když se nechová vždy tak, jak bych si já představovala. Ale jak zpívá Petr Janda: "Nikdo nejsme akorát..." Spíše bych se přiklonila k verzi - v klidu si s partnerem promluvit, říci mu, co se mi nelíbí, jak mě zranil atd. a vyslechnout si i jeho výtky vůči mé osobě, zamyslet se a oboustranně se pokusit o nějaký krok k nápravě.
Práskání dveřmi a naschvály to opravdu nevyřeší!!! Čtrnáct let společného života je určitě dobrá devíza k tomu, aby se věci daly urovnat do správných zajetých kolejí.

To Míša: (daniela - Mail - WWW) 28.01.2005, 09:10:28
Míšo, Zajímají mne tvé názory - mohla bys, prosím, se mi ozvat do redakce? Adresy jsou tu všude :-)))

(petra - Mail - WWW) 26.04.2005, 15:11:33
jak se chovat vblískosti kluka o kterém nevím co ke mě cítí a jsme opilí

Vaše jméno:


Váš e-mail:


URL vašich stránek:


Nadpis:


Text: