| www.kudl@nk@.cz |
| O kudlance se ví, že svého partnera po kopulaci sežere. Když o tom tak uvažuji, myslím, že – v jistých případech – by toto řešení nebylo nezajímavé… |
|---|
|
| manuál téma poradna tady a tam úkol pro vás fauna a flora próza a poesie nejen duše :-))) zážitky |
| FÓRA KUDLANKY |
| Hledej na Kudlance |
|
| Marihuana, Mariška. Tráva - Hulení... |
| Trampoty sličné tlustice |
| Minutka za čtvrt hodinky :-))) |
| Gruppensex, swingers - aneb kam se ztrácíš, lásko? |
| Balzám na nervy |
| Žena v područí alkoholu |
| Žebříček nepopularity |
| NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY |
| Trak a já |
| Milovali jsme lištičku... |
| Když soužití sešedne |
![]() |
![]() |
| DOMŮ |
| dopisy do poradny |
| dopisy do redakce |
![]() |
Kudl@nk@ |
| ARCHIV |
![]() |
| KUDLANKA.CZ, ISSN 1214-7826 |
| Copyright (c) 2003-2006 |
| Šéfredaktorka: Mgr. Daniela Umlauf Goldwein |
| PageRank.cz |
| KDYŽ "TO" PŘESÁHNE ÚNOSNOU MEZ... |
| Rubrika: [úkol pro vás] Milá Danielo! Musím se přiznat – jsem asi na počátku zhroucení, možná už i v něm. Po jednom z manželových pijanských kousků jsme se dohodli, že půjdeme spolu k psychiatrovi. Pár dní sekal dobrotu, aby mně uchlácholil a když viděl, že nebezpečí vyšetření pominulo, začal řádit znovu. Stejně tam chtěl jít jen proto, aby prý doktor léčil jenom mně; stejně by prý řekl, že jsem blázen a jemu přeci nic není... Vlastně to začalo všechno tím, že jsem přestala mu věřit jeho rozličným podvodům, že už nejsem tak naivní, abych mu ve všem věřila. Najednou už nemá nade mnou dřívější moc, nechodím za ním a nepláču, nedoprošuji se, spíš mu říkám věci, které ho asi dráždí.. Je teď hodně agresivní a zuřivý. Zkoušela jsem všechno, věř mi, po dobrém, po zlém, na něj ale neplatí nic! Je narozený jako Ryba, já jsem Váhy. A jako Ryba opravdu je – taková tichá voda: před lidma úlisný, kamarádský, jedna radost s ním být v společnosti. Doma si tu faleš vynahrazuje. A je už hodně závislý na alkohol a drogy. Jako jeho otec. Nejhorší pro mně ale je, že jsem teď zůstala bez práce. Od mého propuštění mne častuje nadávkami jako zkrachovanec, příživník, nula, nic jsi nedokázala, nemáš ani vysokou, nikdo tě už nezaměstná atd., přesný opak toho, co bych potřebovala slyšet. To mé sebevědomí ještě víc ničí, i když se to snažím nevnímat. Už je ze mne uzlíček nervů… Bydlíme v malém městě na Slovensku, kde je příšerná nezaměstnanost a já, v mých letech, jsem pro použití už asi zbytečná. A tak teď zuří, že jsem mu narušila finance. Udělala jsem si zatím už víc než pět rekvalifikačních kurzů, jeden z nich ošetřovatelství, byla jsem odhodlaná i jít pracovat do Rakouska. Jenom ta má němčina! Když se snažím učit, chodí mi po mysli jen to, co zas dnes bude, v jakém stavu přijde, kolik peněz zase propil atd. Má také najednou z ničeho nic potřebu samoty za každou cenu, kdy se to hodí jemu, rozhodne se, že teď nemá na nás náladu a udělá si sám výlet na pár dní… A tak jsem od října v němčině skoro nepokročila. . A děti? Všechno jim dovolí, takže se teď už i obracejí proti mně, že jsem donutila tátu pít, že jsem zlá a nenávistná, že on to přeci říká, že je při mně chudák. se teď obracejí proti mně, že jsem donutila tátu pít, že jsem zlá a nenávistná, že on je při mně chudák. Štve je proti mně: Děti, dejte jí pokoj, copak nevidíte, že je hotová? Musíme ji dát do blázince!“ Navíc mi začal říkat, že jsem zanedbaná, špinavá, že upadám, chátrám, nerozvíjím se atd. Není to pravda, jsem samozřejmě v pořádku, jen těch pár vrásek pod očima mi přibylo z pláče. Volat na něj policii (když řádí) nebylo v mých silách, ani jsem na to neměla žaludek. Nevím, jak bych pak dál vydržela s ním i dětmi. To je příliš velká ostuda… ale násilí na mně, to už ostuda není! Když je podrážděný, vrčí na mně – odejdi, co ti brání, i tak tu není nic tvoje! Byt je ale náš společný, i když na jeho jméno, kupovali jsme ho až po svatbě. Jsem si vědomá, že bych ho mohla z bytu dostat pro týrání a zakázat mu vstup, ale toto přeci nebylo mým cílem v životě, a já tak ubližovat neumím! Žádala jsem taky jednou jeho rodinu o pomoc. Odbyli mně s tím, že oni ho nikdy opitého neviděli a že já patřím do blázince a nemám je otravovat… Víš, Danielo, rozvod je pro mně strašák. Nemám kam jít.. a to mám žít najednou úplně sama? Jsem v pasti. Nemám peníze - dokonce jsem se podepsala důvěřivě na velkých úvěrech jako spoludlužník. Část z nich propil a prohýřil. Mně k penězům nikdy nepustil. Moje výplata šla vždy na domácnost. Asi bys chtěla vědět, jak to bylo dříve? Je to zvláštní, ale rozuměli jsme si. Kdysi. Problémy začaly s postupnou rozdílností názorů na výchovu dětí, na finance, na společné rozhodování. On totiž absolutně nebere ohled na můj názor, vždy musí být po jeho. Já začala vystrkovat růžky a tak to dohnal až ke krachu. Občas, jako muzikant, si vypil, ale nebylo to dřív tak strašné, až na nějakou tu nevěru v opilosti, ale děti měl rád, oni jeho, jíst jsme měli co, jezdili jsme na dovolenou, máme zahradu, stavíme chatu, synové ve věku 23, 20, 11 jsou slušní, inteligentní, nikdy s nimi nebyly problémy až na malé pubertální výkřiky. Omlouvám se za sáhodlouhý výlev, ale stále to je málo, co mne tíží. Děkuji ti, Danielo, že jsi mě vybídla k napsání, už i nepatrný zájem člověka povzbudí. Vidím to tak – Konečná, vystupovat! Ale jak se mám já, ubolená, s tím vším vyrovnat? PORAĎTE MI... Maruš
|
|
Upozornění: Redakce si vyhrazuje právo mazat příspěvky nevhodné, vulgární a obsahující neplacenou reklamu Komentáře
Maruš (Kamila - Mail - WWW) 11.01.2005, 13:47:34
Daniela by určitě použila své oblíbené úsloví - budeš-li se chovat jako rohožka, nediv se, že si o tebe pucují nohy. Ale to ty už určitě víš. A taky si uvědomuješ, že takhle to být nemá. Jenže jak z toho ven, když vlastně nemáš svůj život? Vše je vázáno na rodinu, na syny... Myslím, že první krok je ta práce - bez ní se budeš cítit jako naprostá nula -a manžel ti to dá "sežrat". Druhý krok bych viděla tu němčinu - teď mne napadlo, když bys ale šla do zahraničí, co bude s nejmladším synem? To je otázka... Jinak je zřejmé jen jedno řešení, odejít od manžela - ale jak, když jsi byla dodnes v podstatě závislá a nic nemáš a to hlavně sebevědomí! Vždycky sama sobě a kamarádkám říkám, že musíme začít u sebe - nikdo jiný to za nás neudělá a pokud se nedáš dohromady sama, bude ti hůř a hůř. Práce, osamostatnění, podnájem....rozvod. Nic lepšího mne nenapadá...
Chápu tě (Brebta - Mail - WWW) 11.01.2005, 14:13:15
Hodně mi to připomíná moji situaci, tedy kdysi, kdy jsem selhala protože jsem byla deptaná podobnými slovy. V manželské poradně on sršel vtipem a já brečela. Neuměla jsem se bránit a dodneška si moje děti myslí, že jsem já byla ten blbec bláznivý, který jejich tátu vypudil k jiné ženě. Nechápou že jsem začla šílet, až když jsem zjistila, že mne podvádí. Nevím, ale snad postupem času děti uvidí tátovo sobectví. Já dávám všechny svoje peníze pro své děti, on jen tolik kolik se mu hodí, s tou novou ženou jezdí po světě do Ameriky a vůbec mu nevadí že já se svým platem živim 2 děti, které ještě studují. Nejvíce mi záleží na dětech, ale fakt mám finanční problémyv zaměstnání se neustále propouští a z toho nemohu spát klidně.
penize, byt, prace (Alenka - Mail - WWW) 11.01.2005, 14:53:12
to jsou problemy Ceske republiky...bohuzel.... ja jsem byla v soku kdyz jsem v tramvaji v Cesku uvidela inzerat ze se hledaji ucitele anglictiny do 35 let veku! Pak uz snad prestavaji umet anglicky nebo co? A tak si vzdycky vzpomenu kdyz kdysi moje sefova ve veku padesati let opustila misto jako vedouci bytoveho uradu, ze ji pripadlo malo perspektivni!!!Kdyz ctu Marus nebo Brebtu tak je mi z toho strasne smutno..hlavne proto ze neznam reseni....
pořadí (íla - Mail - WWW) 11.01.2005, 15:57:15
práce, byt, rozchod a soudní žádost o peníze na děti(syna) a pak třeba rozvod. I když žijete spolu, měl by mít vyživovací povinnost. I kdyby nakrásně platil složenky ze svého, nemá to s dětmi nic společného. POsílí tě každý krok, který reálně uděláš.
Marus (Bara - Mail - WWW) 11.01.2005, 16:24:06
Ja bych mela napad - takhle bych to na zkousku casove resila JA. Oznamila bych svym detem, ze takhle uz nemohu dal zit
a oni uz jsou dospeli a vidi, ze neni neco v poradku. Soustavne ponizovani a ublizovani musi videt, jinak jsou slepi. Kdyz jsou pri otci, dobre, to je jejich volba, ale ja odchazim na dobu neurcitou a oni se musi o sebe a toho maleho docasne postarat se svym otcem. Zahod stud a popros nejakou kamaradku, sestru, rodice o kratkodoby azyl. Sdel svym detem, ze ti na nich hrozne zalezi, ale at se presvedci kdo o ne ma vetsi starost a zajem. Pak se vrat, ale neber rozvod jako strasaka, ale jako vysvobozeni. Jsem zastance prislovi"vsechno spatne je k necemu dobre". Strasne to bude bolet na dusi, protoze budes soustavne myslenkami u deti. Vis, ty dva synove 20 a 23 let to mi nejde do hlavy jak muzou byt tak lhostejni. V tomhle veku uz davno vis , co je spatne a co je dobre. Ted kdyz jsem to napsala, tak rozvazuji zda-li to mam odtuknout, nekdo muze rict ze blaznivejsi napad nevidel a neslysel Ale tuknu, clovek nikdy nevi... A jeste neco v zadnem pripade neber na neho ohled, on by to take neudelal.
Marus (Bara - Mail - WWW) 11.01.2005, 16:24:22
Ja bych mela napad - takhle bych to na zkousku casove resila JA. Oznamila bych svym detem, ze takhle uz nemohu dal zit
a oni uz jsou dospeli a vidi, ze neni neco v poradku. Soustavne ponizovani a ublizovani musi videt, jinak jsou slepi. Kdyz jsou pri otci, dobre, to je jejich volba, ale ja odchazim na dobu neurcitou a oni se musi o sebe a toho maleho docasne postarat se svym otcem. Zahod stud a popros nejakou kamaradku, sestru, rodice o kratkodoby azyl. Sdel svym detem, ze ti na nich hrozne zalezi, ale at se presvedci kdo o ne ma vetsi starost a zajem. Pak se vrat, ale neber rozvod jako strasaka, ale jako vysvobozeni. Jsem zastance prislovi"vsechno spatne je k necemu dobre". Strasne to bude bolet na dusi, protoze budes soustavne myslenkami u deti. Vis, ty dva synove 20 a 23 let to mi nejde do hlavy jak muzou byt tak lhostejni. V tomhle veku uz davno vis , co je spatne a co je dobre. Ted kdyz jsem to napsala, tak rozvazuji zda-li to mam odtuknout, nekdo muze rict ze blaznivejsi napad nevidel a neslysel Ale tuknu, clovek nikdy nevi... A jeste neco v zadnem pripade neber na neho ohled, on by to take neudelal.
Baru (Alenka - Mail - WWW) 11.01.2005, 17:04:26
to by bylo asi fakt perfektni reseni...ale jenom jestli existuje kamaradka ke ktere jit.....
No právě, (Kiara - Mail - WWW) 11.01.2005, 20:05:30
a o té ochotné kamarádce to je :-(((.
Popisovanou situaci dopodrobna znám - fyzické napadání pod vlivem alkoholu, psychické týrání, ovlivňování dětí - s tím rozdílem, že ze mě nedělal blázna, ale pro změnu alkoholičku :-). Nevím, proč má Maruš obavy z přivolání policie - mně to sice trvalo delší dobu, ale po třetím fyzickém napadení jsem ty policajty holt zavolala a na to konto manžel uraženě opustil společnou domácnost. Maruško, jestli si popsanou situaci i nadále necháš líbit, útoky se budou stupňovat, synové se k tobě budou chovat tak, jak to vidí u otce (tzn. k služce a rohožce, o kterou si může každý z rodiny beztrestně otřít nohy)a ty živořením mezi nimi promarníš celý život. Nedoufej v žádný zázrak, ten nastane možná jedině tehdy, když se manželovi a synům vzepřeš a odejdeš - třeba i do azylového domu (na Slovensku určitě existují, a i kdyby ne, nic ti nebrání vyhledat azylový dům v Čechách). Já vím, že se ohlížíš na osud nejmladšího dítěte, ale jelikož je mu teprve 11 let, mohla bys ho do azylového domu vzít s sebou. Překonej falešný stud, vyhledej pomoc sociálních úřadů a popiš jim svoji situaci, určitě Ti pomohou nebo poradí ale hlavně JEDNEJ, vždyť jde o TEBE a pokud si tímto způsobem nepomůžeš sama, nepomůže Ti už nikdo. Je to smutná a tvrdá zkušenost, ale já jsem něco podobného snášela 15 roků, než jsem se dokázala vzepřít a DOKÁZALA jsem to!!!
(Katka - Mail - WWW) 12.01.2005, 11:53:20
Po přečtení Vašeho dopisu, mám jen jednu radu. Myslí. že tato situace by si zasloužila navštívit manželskou poradnu. Natahejte tam ovšem svého manžela, jděte tam sama. Potřebujete se s celou situací předně vyrovnat vy sama! Potřebujete nabrat důvěru v sebe, a naučit se vyrovnat i třeba s rozvodem. Protože to je to, co Vám já radím. Život máte ještě před sebou, jste zřejmně schopná(když najdete práci) postarat se sama o sebe, samozřejmně i o vačeho 11ti letého syna. Ti dva už dospělí by to měli zvládnout sami! A manžel? ON je na vás ošklivý a hrubý, né vy na něho, ať má co si zaslouží. Každému se jednou jeho zlo vrátí, věřte mi! Nejste tu přece na světě, aby jste zachraňovala někoho, ko o to ani nestojí. To by se přece aspoň po navštívení té poradny začal snažit!
Vím je to těžké, ale držím Vám palce a určitě jděte svou vlastní cestou i az cenu toho, že by jste se musela přestěhovat do jiného města, kde najdete práci :-) Katka
Marus pises (Stana - Mail - WWW) 12.01.2005, 18:21:43
ze chces poradit jak se se vsim vyrovnat, ze jsi ubolena, ale stale je to malo co te tizi. Vis Marus, kdyz tak ctu tvoje slova, tak nejak nechapu v cem chces poradit. Proc ti neporadila Daniela? Pises ze jsi pred zhroucenim, uzlicek nervu. To jako z manzela? Ktery tahne sam vydaje na domactnost, na podporu vasich 3 deti, udrzbu zahrady a stavbu chaty? Mas pocitac a internet, to taky neco stoji. Jsi na konecne a chces vystoupit? Proc si myslis ze jsi na konecne? Muzes neco napsat vice o detech? Co delaji ti starsi jeste studuji? Mate nasetreno na studia pro toho mladsiho? Jak dlouho jsi Marus bez prace? Par let? Udelat si vice nez 5 rekvalifikacnich kurzu (kolik tech kurzu mas 6, 7, 8? to opravdu po zadnem kurzu jsi praci nemohla najit? Nebo si vybiras takove kurzy abys praci nenasla? Vis jet do Rakouska vydelavat silinky, zatimco nechas doma maleho 11 leteho kluka neni koser. A vidis to, manzel ti nebranil tento kurz delat. Taky nejak nechapu co myslis pod slovy "vystrkovat ruzky"...nevim ale vypada to podle tvych slov, ze mas nejakou krizi v prechodu, jsi ted hodne sebelitostiva a vidis chyby jen na manzelovi, prestavs na nem videt to positivni. ZADAT jeho rodinu o pomoc - co jsi po nich zadala, jakou pomoc??? Najit praci? Pohlidat maleho? Pujcit penize? Katka ti radi dobre. Zajdi si sama do nejake poradny.
Střílíš zase od boku, Stáňo, (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 12.01.2005, 19:33:41
a necitelně. V rámci zachování anonymity jsem konkrétní fakta z dopisu vypustila, ale kdybys četla pozorně: Maruš je nezaměstnaná krátkou dobu. A jedním z důvodů, proč nechce odjet do Rakouska, je i ten 11 letý syn. Bohužel, je v současné situaci na tom velmi špatně a tvá - jako obvykle zlá - slova si nezaslouží. Naštěstí ostatní, které tu vypsaly své názory a rady pro ni, nejsou takové jako ty. Díky bohu.
No ja se smichy (Iva - Mail - WWW) 13.01.2005, 08:13:49
potrham, kde zijes, Stano, ze se domnivas, ze by vydelavala v Rakousku silinky!Probuh, TADY je uz preci davno euro! Stano, Stano, nech tu smutnou holku na pokoji, kdyz uz ji neumis nic hezkeho poradit a radsi se podivej, co se deje ve svete noveho, aby jsi nebyla ty ta spici panna....
nekdy zasnu nad zlobou (Jirina - Mail - WWW) 13.01.2005, 08:27:30
nekterych lidi. Nad jejich nepochopenim v jake situaci je ten druhy. A kdyz je dole na zemi tak jeste dupnu at si to uzije! Nekdy jsem rada ze jsem tady v Americe, snad unikam tehle ceske mentalite. Pro pani Stanu neni dulezite jestli Maruscin manzel pije nebo ji mlati, on je proste momentalne zivitel rodiny a ona ma drzet hubu! Stano, jak strasny musel byt tvuj zivot kdyz tohle je pro tebe normalni?
Nechtěla jsem, ale musím.... (Vodoměrka - Mail - WWW) 13.01.2005, 08:47:13
...taky přidat svůj komentář. Z těch předchozích Staniných komentářů mám dojem, že právě Stana žije v Americe, nebo ne? A dovede být pěkně jedovatá právě tam, kde tuší, že si ona dotyčná toho zlého vypila přespříliš. Jo, naše Stana (nebo Stáňa?) je asi člověk tak skvělý, že v životě neudělala jedinou chybu, vše zvládá dokonale, od péče o domácnost, přes výchovu dětí, zvířat, sousedské vztahy, v práci je jednička, opora svého šéfa a vždy ví, co kdy říct, udělat a nebo jak se zachovat.
Stano, prosím, přestaň s tou jedovatostí a snes se víc mezi nás, obyčejné, chybující a váhající smrtelníky, kteří kupíme jeden omyl za druhým, než se dobereme poznání, že tudy cesta nevede. Nežiješ přece ve vakuu, jsou přece kolem tebe i normální lidé se svými problémy, nebo snad těm se vyhýbáš v rámci své teorie, že si nezaslouží víc než opovržení? Odpusť nám naši nedokonalost, které se ještě i sem tam smějeme a ze které si děláme legraci a směj se s námi, a když bude třeba, tak potlač nechutný komentář a raději napiš něco hezkého, co tě toho dne potkalo a rozesmálo. Přeji ti jen samé hezké sny a hezké dny. Pa...
I já (Kamila - Mail - WWW) 13.01.2005, 09:48:52
jsem se už zařekla, že na Stániny příspěvky reagovat nebudu. Jsou vždy jedovaté a kritizující. Nikdy nepohladí po duši, nikdy neutěší. Jsem ráda, že nejsem sama, koho ty příspěvky vždy nadzvednou a připojuji se k Daniele, Ivě, Jiřině a Vodoměrce!
Znám něco podobného (babule - Mail - WWW) 13.01.2005, 10:30:37
Máme strýce, v době kdy nepije je pracovitý, ochotný, umí vařit..ale těch chvil je málo. Mají už velké děti, kolem 30 let a žádné se dosud neodhodlalo vstoupit do stavu manželského. Nedivím se jim. Strýc byl několikrát v protialkoholní léčebně, dokonce i v "blázinci". Po propuštění nějaký čas byl v pohodě, ale pak se třeba nakupily problémy v práci (vedoucí technik), přestal to zvládat a zase se napil... Co všechno si musela rodina vytrpět, bylo děsné. Když naposledy teta odvedla strýce na psychiatrii, lékař na ni koukal a povídal že by i ona potřebovala pomoc. Ano, po těch letech s šílencem bude i ona na pokraji šílenství. Vypadá o 10 let starší. Život s takovým člověkem se podepíše na všech. Co měly děti za dětství? Ani jedno z nich nepije. Nikdy neviděly harmonický vztah mezi rodiči. Nevím, jestli pár hezkých chvil vyrovná následky na celý život. Ano, snad mohla odejít, ale nejspíš vidina lepších dnů bez pití, možná i po těch letech ještě i láska..kdo ví. Já bych to nevydržela.
Maruš, rozumím a předávám své zkušenosti (Brebta - Mail - WWW) 13.01.2005, 10:35:07
Jeho rodina ti nepomůže - tedy akorát do blázince a nevěří ti, to znám. A co tvoje rodina? asi také nic moc, jinak bys nežádala o radu zde. Dám ti pár rad:
- Hledej za každou cenu práci. Mnoho věcí se odvíjí z tvé nezaměstnanosti. Ten můj EX si mne dobíral za nizký plat a vytahoval se před dětmi. - Nikam se nestěhuj, pečuj o své děti i o něj v základních potřebách jídlo, praní. Když odejdeš,řeknou si děti: Máma nás opustila a on toho využije proti tobě a dostane byt. - Jdi do manželské poradny, ale napřed SAMA, abys měla náskok v radách a mohla argumentovat a ne být zaskočená a zničená jako já, protože tam bude lhát, vychloubat se, tebe znectí atd. - Omez rozhovory s ním na minimum, vyhýbej se třecím plochám, jeho názor stejně nezměníš, jen si odčerpáš sílu. - Co se týče volání policie..nic se nestane, jen děti budou mít na tebe vztek, policie přijede, řeknou rodinná hádka a tím to končí, tedy pokud nemáš takové zranění, které si vyžádá lekařskou péči, (u mne tehdy neschopenku), ale stejně jsem na něj trestní oznámení nepodala, protože by měl záznám v rejstříku trestů a nenašel by dobré zaměstnání, a tím by poškodil děti na alimentech. A tak zaplatil jen pokutu a říkal že jsem ho ke zmlácení vyprovokovala já. - A rozvodu se neboj, musí se uvést důvody, musí se vyřešit majetek, byt, výživné dětí aspoň toho nejmladšího!! a myslím i tvoje výživné!! Děti nad 18, které studují (jako moje) by měly alimenty u soudu po tátovi požadovat samy, ale samozřejmě to neudělají, tak jsou odkázání na to, co sám dá. - Jo a nyní fakt brebtám jak je to s věkem dítěte do 14 let, myslím že matka o něj může pečovat do 14 let a požadovat výživné na dítě i na sebe. Takže se např. takových výhrůžek jako potáhneš odsud s holou prdelí apod. tolik neboj a začni se zajímat, jak by to bylo v tvém případě s rozvodem. - Máš v péči 11 leté dítě, vedeš společnou domácnost o 5 ti lidech, tak se někde v poradně informuj o tom, že ti prostě peníze dávat musí. je fakt, že právnící stojí moc peněz, ale jsou občanské poradny atd. zadarmo. Nezletilý syn musí mít u soudu svého zástupce z dětské péče, a tam ti též poradí...on se se mnou rozvedl přesně když nejmladší dosáhla 18 let a ona se o alimenty soudit nebude ani syn. Já jsem v krizi proto, že mne asi propustí a najít zaměsnání bude těžkév mých letech a když je mi nad 50. - Když ti vyhrožuje rozvodem, zeptej se kam se odstěhuje a kolik myslí že ti bude platit. To je vše, chvátám tak sorry za chyby.
MILÁ BREBTO... (daniela@kudlanka.cz - Mail - WWW) 13.01.2005, 10:47:20
Mám až slzy v očích, když to čtu. Obdivuju tě, s jakým relativním klidem dokážeš psát o tak hrůzostrašných věcech. Prosím tě, chtěla bych ti napsat něco, co nechci psát veřejně - napiš mi na můj e-mail, ano? Díky.
Maruš (babule - Mail - WWW) 13.01.2005, 10:54:14
Tak ještě jednou...
Vím, že to máš o to těžší, že jsi mimo svůj rodný domov. Znám tu pár "smíšených rodin" Čechů a Slováků. Nechtěla bych dělat rozbroje mezi oběma národy, ale z okolí vím, že pokud je muž Slovák, je nacionalista. Žena se vždycky tak nějak "zařadí". Myslím ža ty jsi se tam musela nejen zařadit, ale i podřídit. Vyvíjí na tebe psychický nátlak a používá k tomu děti. Jsou sice dospělé, ale jak se nenechat ovlivnit když se to stále opakuje. A co ten nejmenší? Na něm se to zákonitě musí odrazit nejvíc. Už pro něj bych se snažila z toho vymanit - nenašla bys třeba práci na internetu? V jedné zdejší diskuzi o poštách bys našla víc informací, nebo by pomohla i Daniela? Dokaž mu že nejsi ta chudinka za jakou tě pořád považuje. První počin k získání sebejistoty je práce. Máš rekvalifikaci na ošetřovatelku- co to zkusit dělat pečovatelku? Je to volná pracovní doba, stihneš si při tom i nakoupit..atd. Ale byl by to začátek. Držím palce! :-))
Stano (Bara - Mail - WWW) 13.01.2005, 13:33:50
Ja si moc vazim kamaradky, ktera dokaze byt kriticka a do oci rict i nemilou
pravdu - to je pak opravdova kamaradka. Ale ty jsi v podstate urcite strasne nestastna osoba. Mozna ze bys mela take navstivit psychologa, aby ti dal nahlednout do vlastniho zrcadla. Byt tebou asi bych to neodkladala.
stana (sasa - Mail - WWW) 13.01.2005, 14:45:21
pocitam ma dobrou srandu, jak ji na to vsichni skoci a rozpouta se vasniva debata
stana (sasa - Mail - WWW) 13.01.2005, 14:47:37
ma pocitam dobrou srandu, jak ji na to vsichni vzdycky skoci a rozpouta se vasniva debata
Maruš (Inka - Mail - WWW) 14.01.2005, 14:53:12
také bych se nebála, též jsem si prožila něco podobného, nečekej dlouho musíš v sobě najít já tomu říkám "pud sebezáchovy" i za cenu toho odchodu, někdy člověk potřebuje najít klid a zvážil si co a jak dál. O velké kluky bych se také nebála, ale malého bych vzala sebou. Vždy když je člověk úplně na dně, tak se pak zase odpíchněš a plaveš nahoru. Musíš v sobě jen najít sílu jednat a to razantně. Někdy se stane, že tím změní spousta věcí a také myšlení všech zůčastněných lidí. Jestliže jsou kluci s tátou, tak ať si to s ním pořádně užijou, jinak Tě nikdy nepochopí a jestliže se tomu nevzepřeš, nebudou si Tě vážit vlastní děti a to bolí. Moje dcera odešla s mým maželem, protože si mysela jaký je to chudinka okřivděný, měla pro mě jen výčitky, vydržela s ním 2 roky než od něj odešla také, teď jsme nejlepší kamarádky jako dřív a o tátovi se nemusíme bavit, protože obě víme. Někdy už jen to že podáš žádost o rozvod dokáže své, ale musíš vědět sama, já jsem pro odchod s malým synem, není nad to mít klid. Je potřeba si v klidu najít práci a také bydlení a začít si vážit sama sebe!
Maruš, nevzdávej to a mysli! (Brebta Repta - Mail - WWW) 14.01.2005, 16:40:21
Všichni ti zde radí dobře, ale sbalit si tašku a odejít? Když nemáš kam. Když momentálně nevyděláváš, kam asi půjdeš a čím budeš platit. Zatím vytrvej doma, ale vyhýbej se konfliktům a svých synů se nikdy nevzdávej, oni si jen zapamatují, žes je opustila a táta řekne no vidíte tu bláznivou mámu, ani o vás se nestará.
Práce ženy v domácnost(i bezdětné), i když nevydělává třeba celý život, je hodnocena a pak je (by měl být) majetek dělen napůl. (No nevím jak je to nyní s tou EU). Hlavně se neukvapuj a věř si. Co se týče Stana, možná je to chlap, možná dokonce manžel Marušky..ono není zase tak těžké si najít v historii, kam psala a zbytek vytuší.
dodatek (Brebta Repta - Mail - WWW) 14.01.2005, 17:16:08
v historii PC. Jenom takové upozornění pro všechny, jde to a mně se to povedlo nechtěně zjistit, a to s PC nemám moc zkušeností.
Baro kde zijes v Holandsku? (Stana - Mail - WWW) 15.01.2005, 15:52:51
ja ziju v Kanade a podle naseho zakona ten kdo odejde z manzelstvi bez toho aby si nejdrive vyresil svoje spory v manzelstvi vse ztraci. Ty radis Marus at odejde. Dobra Marus teda odejde a jeji manzel legalne vymeni zamek a tudiz z Marus bude nejen nezamestana ale i bezdomovec. Marus by mela navstivit psychologa ktery je odbornik a posle ji dal - na therapii, k pravnikum, atd...takhle se to dela v Kanade. Kdyz zena odejde do utolku bezpeci zacnou psychologove a pravnici jednat jejim jmenem, tohle jsi ale neporadila. Katka jedina tady poradila dobre. Preji vsem dobry den! Saso zdravim mas pravdu bavim se dobre, ceska spolecnost je propletena carodejnicemi a komunistami.
Stano, to me zajima: (Iveta - Mail - WWW) 15.01.2005, 15:57:22
ja ziju v Americe a mam podobne problemy, ale je tu jine pravo nez v Cechach. Neradila jsem se zatim s pravniky, jen s pritelkynemi. Ale pravnici i therapy stoji plno penez. A do utulku take nechci. Ja si taky nevim rady, muzes mi poradit ty, jak to mam udelat tady?
Yveto (Stana - Mail - WWW) 15.01.2005, 16:58:45
nevim jak je to v Americe ale tady v Kanade 1)zajdi si za svou lekarkou/lekarem a on by te mel nekam doporucit, treba budes muset jit na par mesicu 1-3 nekam do utulku kde se o tebe postaraji, nez pravnici vyridi rozvod, alimenty, deti, majetek, popripade vystehovani tveho ex a vymenu zamku, navic jemu daji restriction order, ze do jedne mile nesmi prichazet k tobe, k tvemu domu, nebo k tve praci, kde se budou predavat deti a na jak dlouho, atd...v pripade ze nemas penize tady to hradi socialka -jak pravniky tak therapisty. Co ti muzu poradit -nahrej si ho na magnetofon, natoc video kameru, treba nasili k detem, ke zviratum, popripade mej par svedku -napriklad od lekare zaznam modrin, od policie zaznam hadek ..at mas dukaz. Good luck!
To Stana: (Iveta - Mail - WWW) 15.01.2005, 17:15:29
OK, ale o mi rekl, ze me pripravi o dite, ja jsem Ceska a dite Americanka. Nepracuju, bojim se, ze nebudu mit z ceho zit.Rekl mi, ze muzu klidne odjet, zmizet, ale ze uz dite neuvidim.A jeste: on je na verejnosti normalni, modriny nemam, pocicii jsem nevolala, on si dava pozor.Bojim se, ze me nikdo neuveri. Jsem tu sama, ani nasim jsem nic nerekla.ja bych se i vratila domu, ale nemuzu prijit o dite!
Rada nad zlato (maruš - Mail - WWW) 15.01.2005, 18:14:21
Když už mám ten počítač a k nemu internet, musím konečně vylézt z ulity.
Děkuji všem za užitečné rady. Neozvala jsem se dřív, protože jsem chytila děsnou chřipku a únava z boje v rodině mi nedovolila reagovat na jakýkoliv podnět. Tak jsem jen koukala bezmocně na monitor a snažila jsem se ujasnit, co vlastně chci a co musím jako první udělat. Rozvod je asi pro každou z nás to poslední, co si můžeme od života přát. Bála jsem se rozvodu nejen proto, že zůstanu sama, ale proto, že děti rozvod zásadně odmítaly a dělaly scény, kdykoliv něco takového zaslechly. Takže mi vyšlo, že jako první musím navštívit manželskou poradnu. Byla jsem tam loni kvůli alkoholizmu a jelikož manžel odmítá uznat závislost na alkoholu i rozvod, zůstalo na nás dvou, jak se s tím vypořádame. Tehdy to ještě nebylo tak vystupňované. Stana má trochu zkreslené názory o mém problému, snad to bude tím, že žije v zahraničí. Mohu dodat jen to, že jsem pracovala od mých 18 až do 44 let bez přestávky, s vyjímkou 1-2leté mateřské dovolené /mám 3 děti/. A taky jsem pobírala podporu v nezaměstnanosti, takže mně nemusel opravdu nikdo živit a platit kurzy, jelikož byly celkem zdarma - platí je úřad práce. Ženy, které žijí tu, vědí, že ono to není zas tak jednoduché, najít si ve 44 práci, při tak strašné nezaměstnanosti, když všude požadují mladé holky a perfektní ovládání nejraději dvou jazyků. Ale zpátky - takže Stano, synové mají 23, 20, 11 let, nejstarší začal pracovat ve stejné firmě jako muž s počítači, druhý má po maturitě a připravuje se na vysokou, zatím ještě navštěvuje vyšší odbornou odevní školu, nejmladší je sportovec a navštěvuje třídu s rozšířeným vyučováním cizích jazyků. Jsou v pohodě, až na to, že se teď přiklánějí k tátovi, což je prý u synů běžné. A to, že manžel TAHÁ sám chatu a já nevím co ještě - víš, myslela jsem, že když pracuji, asi taky společně přispívám na společné záležitosti. Pokud to ty vidíš jinak, prosím, napiš, co bylo zlé na tom, že jsem např. moje dědictví po mámě dala plně k dispozici nám všem společně,když dědictví mohlo být jen a jen mé? Proto si já teď trhám vlasy z hlavy, že jsem byla tak důvěřivá a naivní, že jsem nepočítala s tím, jak chlast změní chlapa k nepoznání, a mně zůstaly jen starosti a lítání po poradnách a psychiatrech. S tím Rakouskem je to tak - jezdí tam řada žen z okolí, jsou tam 2 týdny a dva týdny doma. Kdybych měla jistotu, že manžel v opilství nevymění dítě za alkohol, asi bych odešla hned, ale zatím nejsem dobře jazykově připravená, němčinou jsem se zabývala před 25 lety na střední. Mám výukový program na počítači, mám knihy, a když k tomu přidám chémii od psychiatra, snad to půjde líp. Co jsi to psala o šilinkách? Jo, hodily by se! Ale vyměnili je za eura. Brebto - je až k neuvěření, kolik lidských osudů se podobá jako vejce vejci. Víš, já už původní rodinu nemám, jen sestru a bráchu, maminka umřela před 3 lety na rakovinu, tatínek při autohavárii, když mi bylo 8 let. Sestra má doma taky alkoholika, ale ta má jinou povahu, má dobrou práci a snaží se mi pomáhat, jen jak to jde. Ale nešetří mne, když vzpomenu rozvod. Kam půjdeš, co děti, to nesmíš, atd. Je starší o 10 let, starala se o mně, když maminka pracovala, ale povahově jsme dost vzdálené. Moc jsem si rozuměla s mámou, po její smrti se mi všechno začalo sypat na hlavu. Chybí mi. A je pravda Stano, jsem v přechodu, beru léky, přišlo to předčasně. Myslíš, že klimaktérium bývá příčinou alkoholizmu mužů? Nic ve zlém. Jsem potěšena tak velkým zájmem, jsem v situacii, kterou jsem nezažila a nemám s ní zkušenosti. Díky!
Babule (maruš - Mail - WWW) 15.01.2005, 18:34:24
víš, s tou prací pečovatelky v našem městě je to velmi zlé. Mám dokonce známé z úřadu, kde to vybavují / pracovala jsem s nimi řadu let/, ale je to čekání na léta. U nás totiž důchodci mají málo peněz a tak je obstarává rodina, jak jen to jde. Potom se šoupnou do nemocnice, na ležáky a tím to končí.
Každá obec zaměstná jen obyvatelku obce pro tyto účely, tak se řeší nezaměstnanost. Všechno v kompetenci obce. Takže dělat tuto práci v jiné obci je nemyslitelné. Ale slyšela jsem, že v Čechách to funguje vcelku dobře, dokonce byl zájem zaměstnat i slovenky v ČR jako opatrovatelky, jen se k tomu nemůžu dopátrat. Stejně by to ale nebylo jako v Rakousku - 2 týdny tam, 2 týdny doma. Aspoň si myslím.
Marus (Jirina - Mail - WWW) 16.01.2005, 10:29:02
Tvoje odpovedi jsou skvele, Stana by se mela zastydet....ale bohuzel nemyslim ze by to umela....obdivuju te.
Tento typ lidí znám, (maruš - Mail - WWW) 16.01.2005, 11:52:05
připomíná mi to dokonce "nejbližšího" člověka v rodině. Po zkušenostech s odporem k nim vím, že neváhají použít i násilí. Proto je lepší nechat je vyřádit, dát jim prostor k seberealizaci a nenechat se vyprovokovat. Někdy je lepší mlčet, jako být zabita. Já strašně ráda žiju, i když to občas hodně bolí.
Marus (Jirina - Mail - WWW) 16.01.2005, 15:41:31
jsi desne fajn holka!Mame stejnou filosofii! Moc ti drzim palecky
to Yveta (Stana - Mail - WWW) 16.01.2005, 17:22:20
asi by ses mela s nekym poradit, ve skolach maji socialni pracovnice, vetsina pravniku ma prvni hodinu zdarma, v Americe s malym ditetem na ulici nezemres, muzes dostat welfare nez si neco najdes, hlavne se neboj! Od verbalniho nasili je k fackam a biti jen krucek. Good luck!
Iveto (Mrska - Mail - WWW) 16.01.2005, 19:40:10
ja bych prvni zasla za pravnikem ktery ma praxi v rozvodech (ja osobne bych volila zenskou pravnicku, nic ve zlem). Tam bych se taky dozvedela jake mam moznosti a co se da ocekavat. Pak bych si to dobre rozmyslela a zacala se pripravovat. Budes potrebovat spousty papiru (bank.konta, dane, credit report..) Pravnici maji prvni hodinu zdarma tak to zkus. Aspon dostanes idea co Te ceka. Good luck!!!
(Stana - Mail - WWW) 16.01.2005, 20:56:05
jake leky beres na prechod? Udelej si research co v nich je, z ceho jsou delane, nektere jsou delane z mci tehotnych kolbyl-ty jsou nejhorsi. Posledni studia rikaji, ze mnoho zen trpi depresemi, pocity menecennosti, zavaly, bolesti hlavy, selestem na srdicku....Marus zajdi si za doktorkou at ti na par mesicu leky vysadi, nebo zmeni, dej vedet jak to zvladas jo. Myslim na tebe.
tehotné kobyly (maruš - Mail - WWW) 16.01.2005, 23:37:33
mi ani tolik nevadí, spíš potřebuju vysadit a změnit manžela. Depresi, návaly zlosti a chuť na zvracení mám vždy, když se dostaví domů opilý.
Díky za informace, ty poslední studie jsem u nás nějak nezaregistrovala.
Yveto (Alenka - Mail - WWW) 17.01.2005, 02:25:36
zalezi na tom jak dlouho s nim jsi....jestli s nim mas dite atd. Jsem z Kanady takze mohu jenom odhadovat, ze by to mohlo byt stejne... Kdyz zije zena s muzem po urcitou dobu, snad jednoho roku, tak je to stejne jako by byla jeho zakonna manzelka a mas pravo na polovinu vseho co ma....o dite te pripravit nemuze, jsi mama a dite dostanes automaticky ty. nedej se strasit, mas naprosto vsechna prava...... .Mela by sis to zjistit u advokata u nas jsou advokatni poradny ktere jsou zdarma nevim jak v Americe.... No a pokud jsi manzelka tak uz neni vubec co resit....zakon je pri tobe..
Brepta Repta (babule - Mail - WWW) 21.01.2005, 12:52:18
Chvilku jsem tu nebyla a tak si to pročítám. Píšeš že si to v historii může manžel najít-historie se dá vymazat. Samo že i tak se to dá zjistit, ale už je to o dost složitější a je to pro větší odborníky něž jsme my.Já to dělám běžně-i v práci.
Maruš (babule - Mail - WWW) 21.01.2005, 13:02:03
Ano, já vím, v malém městě je daleko míň příležitostí a i s tou starající se rodinou máš pravdu.
Jinak jsem pro rozvod, on se nezmění, ty budeš pořád sama, protože těžko k vám budou chodit známí, časem budeš izolovaná. I ten nejmladší bude radši mezi kamarády než doma. Pak už bude pozdě. Moc ti držím palečky a hlavně se nenech psychicky zničit.
Brepta Repta (babule - Mail - WWW) 21.01.2005, 13:03:00
Chvilku jsem tu nebyla a tak si to pročítám. Píšeš že si to v historii může manžel najít-historie se dá vymazat. Samo že i tak se to dá zjistit, ale už je to o dost složitější a je to pro větší odborníky něž jsme my.Já to dělám běžně-i v práci.
|